Datové jaro, které prorokoval předseda ČTÚ, se zatím nekoná. O2 dnes představilo svou vizi tarifů pro letošní sezónu. Operátor pod vedením Tomáše Budníka vsadil, podobně jako Vodafone, na rodinu, respektive na skupinové tarify.
Ideální rodina má podle O2 tři členy a televizi. Po několika měsících testování na vybraných pobočkách tak operátor vypouští příští týden nabídku s třemi neomezenými tarify, třemi GB dat pro každého a základní verzí O2 TV. Bratru za 1999 korun. Ve verzi s 5 gigabajty dat v základu je to 2299 korun.
O2 prý při konstrukci nových tarifů vycházelo z výzkumu, který si nechalo udělat agenturou Ipsos. Ta pro firmu sondovala, kdo a jak platí v rodinách za operátorské služby.
Ve více než 40 procentech domácností hradí poplatky za telekomunikační služby ze společného účtu. Ve 35 procentech hradí náklady za všechny jeden ze členů společné domácnosti a pouze v necelé třetině domácností platí náklady za telekomunikace každý sám. O přenosu služeb k jednomu dodavateli, který provozuje internet, telefon a televizi, by prý kvůli zvýhodnění uvažovalo 73,5 % lidí.
Inspiraci možná přinesl i Vodafone, který kampaň na svůj rodinný tarif jménem Red+ jede už několik měsíců. "Jde o jeden z nejpoužívanějších postpaidových tarifů dneška," tvrdí marketingový ředitel Vodafonu David Novák s tím, že ho používá přibližně patnáct procent nefiremních zákazníků.