Kecy, kecy, kecičky! Kolik konkrétně zaplatíte za telefonování a internet ročně celkem? Já maximálně pět stovek a volám kdy chci kam chci, aniž bych musel řešit něco jiného, než to, jestli VoIP, nebo Skype.
U nás to řeší VoIP a Skype, takže volání v rámci rodiny (a nejen volání) zdarma. Já za internet neplatím, protože jsem si nechal do bytu nainstalovat AP a děti to mají podobně.
Takže to mám chápat tak, že Vodoprd má tarif pro mobilní telefony, kde zaplatíte za rok všehovšudy 2 Kč, včetně DPH a můžete celý rok přijímat hovory? U mne to funguje tak, že si vždy v prosinci dobiji prepaid kartu částkou 300 Kč a s tím v pohodě celý rok vydržím. Přes VoIP to mám nastavené tak, že mám 500 Kč kredit a když ho vykecám (průměrně dva až dvaapůl roku, přijde mi faktura, kterou zaplatím a volám vesele dál. Takže veškeré náklady na komunikaci (internet mám zdarma) mi činí ročně průměrně 500 Kč, hovorné ke známým do Kanady, Austrálie a na Nový Zéland přes Skype nic a ke známým na Slovensko volám v rámci vlastní VoIP sítě také zadarmo. (VoIP klient v počítači může být kdekoli, vyjde to pořád za tytéž peníze).
Nesplňuje to jednu věc: Aby jeden balík volných minut mohla sdílet manželka s vámi. Nevím, jak u vás, ale u mě se pravidelně stává, že jeden z nás své minuty přešvihne a druhému zbydou. Každý měsíc ale někomu jinému. A vzhledem k nesmyslnémy oskařímu stylu převodu do příštího měsíce o ty volné minuty občas přijdeme ... zatímco na druhém telefonu platíme minuty navíc.
Mám 2 "běžné" tarify od Vodafonu pro sebe a manželku, pro děti pak tarif "Odepiš" á 10,- Kč na měsíc, 40 min volání v rámci Vodafonu zdarma. K tomu navíc ještě jednu kartu se stejným tarifem do telefonu, který mi leži doma místo pevné linky. Výši útraty lze omezit po stokoruně, tzn. děti mohou protelefonovat max. 110,- Kč měsíčně (ale nepamatuji si, že by vyčerpali těch 40 min). Díky tomu, že mám živnostenský list, to mám vše na jedné faktuře, ale to už je detail. Tím pádem to z mého pohledu splňuje skoro všechny požadavky uvedené v článku. A předem upozorňuji, že nejsem zaměstnancem Vodafonu :-) Just my 2 cents...
autor clanku ma pravdu, domacnosti jsou operatorum nekde..firmy se alespon trochu ohradi a chteji mnozstevni slevu. ja jsem normalni uzivatel a slevu mam taky! jak? diky tomuto webu: www. jakusetrit .ic .cz
200Kč za rok, které přes mobil tak akorát plus minus provolám je rozhodně zajímavější, než jakýkoli tarif! Nebo snad za O2 Zero zaplatíte pouhých 17 Kč měsíčně?
Mí přátelé v Dunajskej Strede řešili připojení k internetu přes Orange a další ,,oficiální "operátory přes tři měsíce a marně, dokonce od Orange dostali fakturu bez toho, že by podepsali smlouvu, jen se přišli zeptat na podmínky a možnosti připojení! Nakonec to vyřešila 5 GHz wifina, jeden den objednáno, druhý zprovozněno, mají 5 mega symetrických za tehdejších 560 Sk. Takže na Slovensku je to v praxi (super nabídka a po podpisu na dva roky nepoužitelná služba), o něčem přibližně podobném, jako u nás.
Souhlas. Mobilní internet u nás je nechutně předražená a prakticky nepoužitelná služba! (Rychlost, výpadky, pokrytí, limity dat, cenzura a t. d.) Takže na aktivní volání VoIP, na pasivní prepaid karta ve starém dobrém Ericssonu T-39. Jednou za ro koupím kredit, který tak akorát vykecám, když šmejdím mimo domov a hotovo. Do ciziny mobil zásadně neberu, počítač s Wifi kartou a VoIP klientem mi bohatě postačí a najít někde nějaký wifi spot není problém.
Mému ISP to nevadí, není totiž poskytovatelem veřejné telekomunikační služby, což zase nevadí mě, protože nejsem nijak špehován a cenzurován. A je dost těžké kontrolovat, zda vaše geografické číslo je obsluhováno VoIP telefonem, nebo klientem v nějakém mobilním zařízení, takže další z mnoha zákonů, který sice je na papíře, ale jeho dodržování nelze kontrolovat, natož vynutit. A pokud jde o kanón na vrabce: Internet mám zdarma, za internet v mobilu bych musel platit a to tak, že za nekvalitní a omezené připojení víc, než za zmetek jménem ADSL. Dokud nebude mobilní internet k dispozici se zaručenou minimální rychlostí alespoň 2048 kbps obousměrně, bez FUP a za cenu nepřevyšující 200 Kč/měs., nemám zájem.
jo a zabudol som ze T-Mobile/Orange maju siroke 3G pokrytie, hlavne Orange naozaj v kazdej diere, takze bud lacny pomaly uplne neobmedzeny EDGE net od O2 za 6EUR alebo rychly cez 3G za 10-15EUR od Or/TM
obmedzovat data casom je absurdita prezivajuca len v cesku, na Slovensku mate u O2 neobmedzeny EDGE internet za 6EUR, u zvysnych operatorov T-Mobile/Orange 1-1,5GB baliky za 10-15EUR, vsetko ceny bez viazanosti/akcie, v akcii lacnejsie, takze problem vidim v cesku skor v absurdnych cenach, 7 stoviek som platil za 1GB datovy balik v praveku niekedy tak pred 3-4 rokmi
Ano, určitě by se to zvlášť v oficiálních textech očekávalo... Ale nazývat spratka dítětem jen pro to slovo samé je nejen pokrytecké, ale i nepřesné.
Spratek je specifický druh dítěte - který tady řešíme především. V článku byly totiž zmíněny blokace po určitém limitu, nutnost prepaid karet jako ochrana přes zdrcujícím účtem za telefon atd. To jsou ochranné mechanizmy, které chrání rodiče před činností spratka!
"Dítě" může mít normální tarif bez omezení a bude ho normálně používat, účty budou chodit ve standardní, většinou stálé, výši. Ale naopak spratek provolá tisíce bez ohledu na to, kdo to zaplatí, bude volat stále, dokud ho někdo nebo něco SILOU nezablokuje.
To proto, že spratkovi chybí samoregulační mantinel a potřebuje mantinel vnější - buď těžkou ruku otce nebo technické omezení placených služeb.
Ovšem netvrdím, že ze spratka nemůže vyrůst správný človek. Naopak jsem viděl na vlastní oči hodně případů, kdy ze spratka správným přístupem rodiče vytřískali slušného člověka.
Pokud to nepřerůstá do nějakého extrémního násilí nebo týrání, tak opravdu nejlepší je ve vhodnou chvíli jedna přes držku zleva, druhá do sterea zprava!
Zbyva vymyslet vhodny obchodni model, aby to bylo zajimave jak pro provozovatele tak pro zakazniky. A vyresit, aby to na popud jedne ze tri potrefenych hus nemohl zadny ourad sestrelit.
Pro děti je docela zajímavý tarif O2 Individual, za paušál 236Kč z něj může volat NEOMEZENĚ na 3 mobily z O2 nebo pevné linky :-) Jinak 7,02Kč za minutu a 2,98Kč za SMS.
Což většině děcek vystačí - 1 číslo mama a zbytek dvě nejlepší kámošky/kámoši.
A když bude spratek provolávat přespříliš, tak mu pěkně vezmete mobil a pomocí PIN2 (nebo PUK2) nastavíte vytáčení pevných čísel právě jen na ty 3, které má zdarma a má po p*deli!
Vám se dovolá vždycky, svým nejlepším kamarádům taky a ten zbytek se se spratkem může bavit na fejzbůku nebo ájsíqjů :-))
Ještě mu můžete nechat aktivovat Internet v Mobilu za 150,- a spratek tak může využívat komunitní sítě on-line a mobilně :-)
Takže celkem Vás to vyjde na 386,- Kč a spratek s tím udělá docela dost, nemusíte ho stále hlídat a máte jistotu, že neprovolá ani korunu navíc! :-)
Tak ona spousta "VIP" (i VIP) osobnosti ani nezakryva, ze mobil skutecne nemaji, ten jim obsluhuje nejaky ten asistent nebo asistentka... Ze by to ale melo vliv na odhazovani mobilu nebo porizovani asistentek, to celkem pochybuji :)
Ano tohle jako fakt. Muzete mit i drazsi tarif za 29 eur s volanim 2000 min po cele eu, 5000 min v Rakousku, neomezene volani ve vlastni siti a neomezene sms kamkoliv.
Neni problem mit v dome wifi a poridit wifi voip telefony. Pri koupi v zahranic je cena casto lepsi nez cena kabeloveho voip telefonu u nas. Naklady na porizeni se brzo vrati v uspore za hovory.
Mám VoIP klienta v NB. Takže kdekoli, kde je wifi hotspot telefonuji za cca 2 Kč/min, ale většinou méně, bez paušálu a s výhradně sekundovým tarifem, bez nutnosti znát směrová čísla při volání z ciziny a bez nutnosti řešit roaming. Totéž platí pro pasivní volání, nikoho nemusí zajímat, zda sedím doma, nebo v Austrálii, prostě vytočí mé pražské číslo a pokud jsem online, tak se mne bez problémů a za český tarif dovolá. (pokud online nejsem, tak většinou proto, že nechci být obtěžován).
Tak ceny 0,50 Kc/min do vsech siti to asi nebude nabidka zadneho evropskeho operatora. Nicmene i treba v sousednim Nemecku jsou predplacenky s cenami cca 2 Kc/min do vsech narodnich siti a daty kolem onech 200 Kc/mes.
Cenově nezajímavé nejsou, ale technicky ano. Jejich mobilní telefon nezvládá T9 v češtině bez zkracování SMS na 70 znaků, hovor má příšernou zvukovou kvalitu v i dobrém pokrytí. Jak sám zástupce Ufona někde uvedl: nejsou konkurence mobilním hlasovým službám. S tím souhlasím. Stolní telefon neuvažuji. Dobrá rada:jako substituce GSM zatím nebrat.
to jako fakt.. ano, neopisoval jsem všechny podmínky jako je závazek na 1, 2 nebo 3 roky. ale to u nás t-mobile dělá taky. navíc, telering je bez závazků. a orange za 12,50€ nabízí 1000 min pro skupinu karet - tedy přesně to, o čem píše patrik.
ale zatímco se nám vodafone snaží namluvit, že 77 nepotřebných MMS je vánoční dárek, u A1 je to poloviční měsíční sazba 14,95 doživotně. (a řekněme si upřímně, že 1100 min do všech sítí a pak neomezeně do vlastní sítě by bylo zajímavých i za standardních 29€ = 754 Kč.)
nebo náš t-mobile, telefony, které zaplatíme svými sms :-)
Částečné nouzové řešení je zmíněno níže: přejít s mobilem na nějaký desetikorunový tarif nebo předplacenku (a přestat volat) a skoro na veškerý volání používat VoIP. Sice i pak je zvláštní, že minuta volání na mobil do Číny stojí při lepší kvalitě 30 halířů a do naší mobilní při horší kvalitě 10x tolik, ale aspoň něco.
Tak nějak. Přešli jsme skoro všichni k Vodafonu, nějaký tarif a zbytek předplacené karty. Navzájem si voláme za 3 Kš/min, na to normálně musíte mít dost drahý tarif. A pro volání do cizích sítí pokud možno VoIP nebo pevná linka od Radiokomunikací (i to druhé je o něco levnější než 2 nejnižší obvyklé tarify).
To jako fakt, nebo k tomu chybi "nejaka" informace? Ne ze bych se nad tim pozastavoval, ze jinde to je daleko levnejsi, ale precejen tohle? To pokud clovek bydli nekde u hranic je lepsi volat z tama :D
Myslel jsem samozřejmě "pevné linky" (dneska už po domě a okolí bezdrátové, samozřejmě), proto jsem psal, že jsem jim to dal "do pokoje". Většina volání dětí je stejně z domova - kámoškám, kvůli škole a tak. Tak si alespoň užijí té reminescence, kterou jsme zažívali my (pokud jsme byli mezi šťastnými majiteli aparátu SPT)
Na zbytek volání mají běžnou Vodafone kartu, která je ještě pořád nejlevnější a mezi kartami se volá taky někde okolo 3Kč, takže jediné "drahé" volání je pak "venku za 8Kč", což je málokdy.
S IP telefonií přes mobil zkušenost nemám, ale s tou latencí mobilních internetů bych se divil, kdyby to nějak rozumě fungovalo.
nemyslím si, že jádrem pudla je jen struktura služeb, ale především jejich cena. nakoukněte do sousedního rakouska:
- A1: 1100 min do všech sítí za 15€ = 390 Kč
- T-mobile: 1000 min do všech sítí v evropě! za 15€ = 390 Kč
- telering: 1000 min a 1000 SMS do všech sítí za 15€ = 390 Kč
navíc, všichni k tomu nabízí i následné volání ve vlastní síti neomezeně zdarma.. ukažte mi jednu jedinou nabídku, která se tomu blíží..
Můžeš napsat jaké voip telefony? Já na Voip používám Nokii E51 a není to ideální
- Voip je použitelný jen přes UMTS a to má mizerné pokrytí i ve městech (stačí zalézt někam do sklepa)
- Nokia se občas odpojí od voip operátora a je třeba ji před hovorem znovu registrovat
- Prvních pár sekund hovoru bývá hluchých
- Občas se Voip nechutně seká i při dobrém signálu (asi přetížená síť ale O2 už prý brzy začne aplikovat FUP na IVM), nebo telefon přepne z UMTS do GPRS a přestane být slyšet vůbec.
Zrušil jsem všechny paušály, dětem do pokoje nandal IP telefony a nám taky (s účtováním po vteřinách za pár korun měsíčně, tarifem kolem 3Kč/min volání na mobily, padesátník na pevné a 1Kč/sms a společným přehledným vyúčtováním každého hovoru zdarma a dobře nastavitelnými limity).
Ten zbylý drobek volání snadno obslouží předplacená karta s pár korunami, u které se člověk nemusí bát, že se provolají a nebude kredit, protože z nich je potřeba volat jen velmi, velmi málo...
Tohle v clanku chybi, tj. srovnani se zahranicim. Mame jedny z nejdrazsich tarifu (aspon v pomeru ke kupni sile) a dostavame za to mizernou kvalitu.
Ani me zadny tarif kterehokoliv operatora nevyhovuje, v tom se muzu pod clanek podepsat, ale stejne jako autor nevidim zadne reseni - nabidka vsech operatoru je podobna, neni kam "odejit". Dle meho nazoru zde selhal CTU, ktery by mel zajistit, ze drzitel exkluzivni licence nabizi podminky, srovnatelne se svetem.
Ja jako jedine relaizovatelne reseni vidim v tom, ze se ruzne komunity poskytujici WiFi konektivitu ve mestech domluvi a zacnou poskytovat neco jako "vstupenku pro hosty" tj. bude mozne vyuzivat infrastrukturu i mimo sve bydliste. Telefonovani pres WiFi, ktere by slo zcela mimo operatory (byt omezene jen na mesta) by tak mohl byt ten "dostatecny tlak" ktery je primeje zmenit soucasne chovani.
A kromě toho mají slušné pokrytí rychlými daty. Když na mě letos v létě při prolézání kopců v Německu vybafl Vodafone DE s 3G daty 50 km od nejbližšího většího města, koukal jsem jak puk :-/
Problém ani tak není, že chybí sofistikovanější nabídka pro rodiny nebo v datech, jako že stojí naprosto za houby i ta základní.
Když přijedu do zahraničí, mám základní předplacenku s voláním za 0,50 Kč kdykoli do všech sítí. Na stejné předplacence si můžu za 200,- aktivovat neomezené datové připojení. Vyřešeno. Pro mě to tím končí.
No a vedle toho samozřejmě existuje nepřeberná nabídka ještě výhodnějších paušálů, skupinových paušálů, programů pro prepaidy i postpaidy zvýhodňující volání ve vlastní síti, vlastní skupině, časové nebo objemové datové balíčky... Počty bezplatných minut v ceně (60, 120...), které tady operátoři poskytují za měsíc, tam většinou platí pro den. Jak z jiné planety.
Štvou mne tak, že o tom už vážně přemýšlím. Jedině jako SOS prostředek je asi nenahraditelný a potom stačí předplacená karta. Všechna ostatní soukromá a i firemní použití jsou vlastně zbytečná a při troše snahy se dají jednoduše odstranit.
Zajímalo by mne co by se stalo, kdyby nějaká "celebrita" vytáhla jako těžkou bombu že je cool, nemá mobil, kterej má už každá socka, jestli by se nespustila lavina.
Že by si někdo přečetl článek až do konce? Možná by stačilo v článku vyhledávat jméno u:fon pod kterým Mobilkom na našem trhu vystupuje. To že žam nebyl zméněný žádný hlasový tarif tohoto operátora bude spíše tím, že žádný takový nenabízí, což si lze vyložit také tak že se dostatečně nelísá do přízně redakčního kolektivu. Na námitku, že má tarif duo Vám hned odpovím: rodina má obvykle více čleů než dva.
PS: také máte někdo zkušenosti s podvodnými praktikami agentů tohoto operátora? Vloudí se k Vám pod záminkou upgradu ADSL (od jiného operátora) a podstrčí Vám zařízení a služby, o které nemáte zájem.
Se vším, co autor článku napsal souhlasím. Docela mě ovšem překvapuje, že pan Zandl jako IT a telco profesionál "zapomněl", že v ČR působí nikoli tři ale čtyři koncesovaní mobilní operátoři a právě nabídka toho nezmiňovaného by podle mého názoru byla zajímavá ve srovnání s těmi které uvedl.
Že by se Mobilkom dostatečně nelísal do přízně redakčního kolektivu?