Mne by spíš zajímalo, jak se tato situace promítne v plánované aukci kmitočtů. Jsem zvědav, jestli PPF (nebo jiný nový operátor) se bude stále tak snažit vstoupit do odvětví, kde díky včerejšímu kroku O2 výrezně poklesnou marže a tím se prodlouží návratnost investice.
Takže byse mohlo krásně stát, že nový operátor o kmitočty nebude mít zájem, rozebere si je stávající velká trojka a revoluční tarify se zase zruší (stejně tak jako TMO před časem najdříve omezil a následně zrušil tarif Přátelé síť nesíť +). Výsledkem bude opět oligopol s předrevolučními cenami.
jenomze ppf chce o2 koupit, krok, ktery o2 udelalo bude mit za nasledek priliv klientu, coz o2 zvysi trzni hodnotu, ze tento krok nebude financne "ziskovy" nikdo neresi, protoze se to to bude tykat maleho mnozstvi klietu (kteri budou dotovani) a v hospodareni se to projevi az za delsi dobu, takze ppf koupi o2 za vysi cenu, tlefonica se napakuje a zaplati to zakaznik, protoze po koupi prestane tento tarif existovat
Přesně tady bych hledal důvod proč jdou operátoři s cenami dolů. Když PPF z aukce odstoupí nebude se kšeft dál rozmělňovat. I když přejdete k virtuálním operátorům, pořád platíte O2, T-mobile nebo Vodafone a ještě si tím operátoři šetří práci, jak je popsáno v článku.
Že by se následně nějak extra ceny zase zvyšovali, mi nepřipadá reálné ale můžou přijít určité restrikce v podobě omezení neomezeného volání apod.
Takže hlavním důvodem slev je zamezení vstupu další konkurence na trh.