Vlákno názorů k článku Polemika o Technickém plánu přechodu od anonym - "Za problematickou považuji také skutečnost, že kmitočty vyhrazené...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 2. 2007 11:43

    bez přezdívky

    "Za problematickou považuji také skutečnost, že kmitočty vyhrazené v TPP veřejnoprávnímu multiplexu odpovídají kótám a vysílačům provozovaným společností Radiokomunikace. Jestliže má ČT vypsat veřejnou obchodní soutěž na provozovatele veřejnoprávního multiplexu a urychleně zahájit jeho vysílání, pak mi jistě dáte za pravdu, že postavení Radiokomunikací v soutěži by bylo mnohem výhodnější než u ostatních účastníků. Takže je velmi pravděpodobné, že by další společnosti napadly regulérnost takové soutěže.

    Tak me napada, bylo rozumne podnik Ceske radiokomunikace privatizovat? Co se stane s velkymi vysilaci, kdyby tu soutez Radiokomunikace nevyhraly? Zbourali by je a vitez by stavel nove? Radiokomunikace by je vitezi prodaly nebo pronajaly? ...
  • 23. 2. 2007 12:36

    Pamětník (neregistrovaný)
    na výše uvedené názory. Zkusím to popořadě. Partnerka má VŠ vzdělání tech. směru, ale nejen ona může mít problém se správným nastavením kanálu na STB připojenému k VCR, na něm nastavit správný vstup a na obou nastavit správně časovač. Na displejích STB a VCR nemusí být při nastavování nic vidět a proto po dobu programování musí být celá cesta propojena správně, aby na obrazovce TV byly postupně vidět parametry STB i VCR. A nakonec to správně ještě nastavit, viz výše. Možná, že názor Hotovsona právě souvisí s dosavadní zkušeností s jednoduchým analogovým provozem, ale až bude muset mít přechodně kvůli DVB-T dva STB (pro TV i VCR), možná to bude vidět jinak! Já také o digitál stojím a na balkoně mám satelit s pozicionérem a asi 800 programy, ale souběžně využívám kabelovku, DVB-T i DVB-S! Rád si vybírám podle svých možností.
    Dále si myslím, že podceňovat právníky Novy s obrovským kapitálem za zády nelze a přehlížet už vůbec ne. Proto si nemyslím spolu s ABC, že na stávající situaci Nova něco tratí, naopak někde panuje strach z reakce obrovské komunity diváků, kolik do přechodu budou muset dát peněz, aby jejich možnosti sledování a nahrávání oblíbených pořadů se nesnížily.
    Jak správně připomíná DT-amater, k průtahům se ještě přidávají možné problémy s výsledky výběrových řízení na šiřitele signálů a možná by se daly pořádat i výběrová řízení na dodavatele elektřiny a na spravovatele našeho přírodního bohatství "éteru" a na ............, nechť si dosadí každý podle své vůle.
  • 24. 2. 2007 9:25

    hotovson (neregistrovaný)
    Slušnější STB a VCR stačí propojit SCARTem a nastavit časovač v STB (podle EPG) a VCR se spustí signálem z STB /koukám, že by měl Mládek oprášit svůj text "Z PLR do MLR, jel jsem přes ČSSR..."/
    Bohužel naše VCR sešlo věkem dříve, než k nám po více než PĚTI letech zkušebního provozu dorazil signál DVB-T (50 km od Brna). Takže nemohu empiricky ověřit, zda je manželka schopná tyto výdobytky techniky používat.
    Co se týká nákladů na přechod: náklady na STB se vejdou do 2% ročního rozpočtu i u těch nejchudších skupin obyvatel, lze to řešit nákupem na splátky, také KOMERČNÍM televizím by se mohlo vyplatit finančně podpořit nákup STB (100.000 STB je cca 20.000.000,- - co to je proti několika miliardám příjmů, že?). Následně ušetří na nákladech za vysílání a to podstatně víc.
    Průtahy mají jen jednu příčinu - korupci. Je jasně vidět, ža pokud na něčem poslancům skutečně záleží (platy), to dokáží projednat a odhlasovat i ve zkráceném režimu několika týdnů a nepotřebují na to několik let. Taky kvalita takového zákona je vysoká (bohužel, odhlasovali jsme to omylem, ale napravit to bude trvat několik let). Kdyby takto prosadili rychlý přechod k DVB-T, tak Nova ani nehlesne a my všichni už několik let spokojeně přepínáme kanály více než pěti televizí.
  • 25. 2. 2007 8:34

    Pamětník (neregistrovaný)
    na rozdíl od DBV-T, jsou bohužel v jiném postavení. Výše jejich platů souvisí jen s nepatrným přerozdělováním toho obřího balíku státního rozpočtu a právníkům a majitelům Novy tady o nic nejde. Také proto nikdo jistě nezažaloval poslance u ústavního soudu, nepodal odvolání, dovolání, kasační stížnost a jiné právní kličky a "chudákům" poslancům to bude trvat dlouho, než si své platy sníží, či už ani nakonec nesníží. Pokud se ale jedná o miliardové majetky a stamilionové příjmy z reklam, pak si právníci z Novy dokážou maximálně ohlídat to, aby jim druzí (konkurence) z toho ubrali co nejméně a to i za jakoukoliv cenu. Na druhé straně si asi uvědomují, že jednou to stejně příjde (mohlo by i dříve než v roce 2017) a proto prezentují své plány na kompletní obsazení celého MUXu (štěstí přeje připraveným)!
  • 25. 2. 2007 19:33

    hotovson (neregistrovaný)
    Souhlasím, ale přesto doplním názor, že poslanci - hlavně ti mediální - jsou bezpochyby ve vzájemné symbióze s Novou a spol. Když je Nova bude příliš kádrovat a napadat, tak jí nepřiklepnou dost bonusových licencí. Když jí nepřiklepnou licence, Janek, Radek a Ivan na každého něco vyšplíchnou ze svého jistě bohatého archívu.
    Přihodit Nově kompletní MUX, to je stejný Danajský dar České republice jako když blahé paměti Dyba přiklepnul exkluzivitu Českému Telecomu - a všichni víme, k čemu to na mnoho let vedlo.
  • 23. 2. 2007 18:11

    Kuba (neregistrovaný)
    Přesně tak, je to naprostý nesmysl, máme postavenou síť vysílačů, dle mého velice kvalitních (Buková Hora, Kleť, Praděd a další), tak nevím co by chtěli dělat... Postavit síť odpudivých sožárů na každém kopečku jako je to u GSM? A nebo na ty hory postavit vedle stožáru Radiokomunikací ještě jeden stožár? To snad ne...
    Zajímalo by mě jaké byste si představoval nové vysílací lokality, odkud by se to tedy mělo vysílat, pane Potůčku? S vaším článkem jinak souhlasím, ale tohle je naprostá (s omluvením) hovadina.
  • 23. 2. 2007 19:55

    vedro (neregistrovaný)
    Je to jednoduché. V Ženevě se domluvily frekvence a výkony platné pro DVBT (po ukončení analogu). Z čeho měl ČTU vycházet (a ostatní zahraniční regulátoři) při tvorbě sítí DVBT, když nebyli známi vysílatelé? Prostě DVBT napasovali na dnešní hlavní vysílače. Pokud se nový multiplexer na tu základní kótu nedostatne (např. z důvodu vlastnictví zařízení ČRa a s tou nedojde k dohodě o pronájmu), tak multiplexer si požádá o jinou kótu a ČTU mu sdělí, zda to je možné a jakým výkonem lze vysílat. Je to to samé jak když si televize v analogu stavěla své vysílače-šlo o individuální koordinaci potvrzenou ČTU. Multiplexer bude zvažovat mezi náklady za pronájem místa na hlavní kótě a náklady na vybudování kompletně nového vysílače někde jinde s tím, že ono nové místo nemusí mít tak dobré pokrytí daného území a bude muset stavět jěšte několik dalších vysílačů, aby pokryl dané území.
  • 23. 2. 2007 21:08

    bez přezdívky
    V pripade pronajmu to bude skvele: vydelavat bude chtit multiplexer (najemce) i vlastnik vysilace (napr. tedy Radiokomunikace), to bude TV a nasledne divaky stat balik ;-) .
  • 23. 2. 2007 21:48

    prudic (neregistrovaný)
    jak vyhodne outsourcovat prenos. Stejne jako jakykoli dlouhodoby pronajem.
  • 23. 2. 2007 23:12

    Jan Potůček
    Sanmozřejmě že to je hovadina, ale zároveň i nebezpečí pro chystané výběrové řízení na provozovatele veřejnoprávního multiplexu. Proto by bylo nejlepší, kdyby si ČT mohla provozovatele vybrat bez výběrového řízení. Jinak to logicky skončí u soudu.
  • 25. 2. 2007 14:01

    Trident (neregistrovaný)
    Spíš ide o to že dneska se ty vysílače využívají k mnoha různým účelům na rozdíl od dob dávno minulých. Vedle TV vysílačů jsou to rozhlasové vysílače, převaděče pro HZS či benga, telefony a datové služby. Mít takový stožár na pořádnym kopci to je prostě majetek z kterýho dneska tečou prachy!
    Ty stožáry na každym rohu máš kvůli tomu aby jsi nemusel tahat cihlu. Buďto budeš mít hustou síť buňek a budeš tahat toustovač pro baby, no a nebo halt bude sem tam vysílač, delší vlna a chlapský mobil s pořádnym výkonem:) Ono nic neni jen tak.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).