Studie profesora Marca Camisani Calzolari z Milana se věnovala 40 největším značkám na Twitteru a pokoušela se rozlišit mezi účty lidí a účty falešnými. Calzolari došel k tomu, že velké značky mají mezi sledujícími až polovinu falešných účtů. Automaticky vytvořených „botů“, sloužících hlavně k tomu, aby firma měla na Twitteru „dobře“ vypadající počet sledujících.
Podle Calzolariho není počet sledujících na Twitteru indikátorem popularity a nelze jej používat bez pohledu na kvalitu sledujících. Calzolari také poukazuje na obvyklý důvod velkého výskytu falešných účtů – účet firmy spravuje agentura. A aby klientovi dokázala úspěšnost na sociálních sítích, použije k tomu množství falešných účtů.
Calzolari analyzoval vzorek 10 tisíc sledujících z účtu každé z vybraných značek a pomocí poměrně komplikovaného algoritmu zkoumal, zda účet je skutečným člověkem, nebo pouze vygenerovaným botem. Algoritmus má samozřejmě své nedostatky, ale přesto se výsledky dostaly až do zpravodajství Reuters (viz Robots crowd Twitter brand profiles-study)