Vlákno názorů k článku Telecom odřízl uživatele MacOS od Internetu od Petr Staníček - Rád bych tento článek i diskusi uzavřel. Vše...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 3. 2002 15:14

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Rád bych tento článek i diskusi uzavřel. Vše je vyřešeno a vyjasněno.

    Včera jsem v průběhu dne dostal několik mailů jménem Quick Info, z nichž jsem se od pana XY mimo jiné dozvěděl, že jsem lhář, "bombarduji maily @quick.cz s úporností nosorožce", vše jsem si vymyslel, neboť jsem "chronický stěžovatel, který zjevně svoji stížnost pouze hraje"; sám jsem ani netušil, že ještě ke všemu stále používám "připojení jak k IOL, tak k QUICK.CZ ... dokonce i pro odeslání mailů"; podávám informace "účelově ... za slovo účelově si můžete klidně dosadit i lživě". A na žádost o vysvětlení těchto pro mne nových a překvapivých poznatků jsem se dozvěděl také několik zajímavých, leč nepublikovatelných charakteristik své osoby.

    V závěrečném dopise mi ale pisatel sdělil: "já jsem XY, fyzická osoba"; on sám je ke mně "ve vztahu člověka, který komentuje vaše duševní zvratky na Lupě", z nichž se mu "obrací žaludek". Takže, ačkoli byly tyto maily odeslány z adresy patřící divizi Telecomu a on sám se mi představil jako nadřízený helpdesku Quick, jedná se pouze o soukromou diskusi a jméno pana XY i kompletní obsah obsah korespondence jsou neveřejné. Neberu to tedy jako vyjádření Telecomu, ale pouze jako názory a postoje (některých) jeho zaměstnaců.

    Nehodlám to už komentovat; nehodlám se tím dále zabývat.

    Panu XY děkuji, že mi celý problém pomohl vyřešit. Pomohl mi definitivně se rozhodnout v dlouhodobém dilematu, zda mám stále zapotřebí používat služeb Telecomu. Děkuji mu také za bryskní dálkovou diagnózu ("mám skutečně pocit že jste zralý na psychiatra") - jsem ale přesvědčen, že po svém rozhodnutí zcela přestat používat služeb IOL a Quick už odbornou léčbu nadále nebudu potřebovat. Pracovníky Quick Info také zajisté potěší, že již více nebudou zavaleni podobně, jako byli zahlceni mými letošními třemi maily.

    Musím se ale přiznat, že nemít tento článek takové praktické vyústění - včetně vytříbení postojů Telecomu (pardon, jeho zaměstanců) -, velmi bych litoval, že jsem jej vůbec publikoval. Byl zbytečný. Je mi smutno, že se musím stydět místo Telecomu, jenže on sám to nikdy nedokáže.

    Prosím tímto redakci Lupy, aby případný honorář za tento článek odeslala na nějaké charitativní účely. Pokud to nelze provést, udělám to sám.
  • 12. 3. 2002 16:54

    Cassul (neregistrovaný)
    Tak to teda koukam. Takhle sproste reagovat, to by si nemel dovolit nikdo, ani z Telecomu. Moje zkusenosti z ruznych infolinek jsou ruzne, ale vetsinou kdyz nevi, nebo nemuzou problem vyresit, tak se alespon naznakem omluvi, nebo to proste konstatuji. Posilat mne k psychiatrovi a tak, to bych si asi libit nenechal. Navrhuji Vam s tim neco delat, hnat to vys, klidne do novin nebo do radia (internet asi ignoruji), treba dneska bezela na radiozurnalu debata o tom, jak reagovat na chybna vyuctovani, treba by meli o tohle tema zajem...
  • 12. 3. 2002 17:07

    Martin (neregistrovaný)
    I v CTt si dovoluji moc, ale tohle se mi nejak nezda. Jste si OPRAVDU jisty, ze e-mail pristel z CTt? Odpovedi na stiznosti obvykle vyse zminene neobsahuji, zpravidla jen ... resime ... analyzujeme a mezi radky je znat, ze problem proste je a mam smulu.
  • 12. 3. 2002 18:04

    Petr Ptáček (neregistrovaný)
    Petře, Petře, vždyť vy skutečně jednáte jako rozumu zbavený, zhrzený, chronický, bláznivý a bláhový. Nebo si snad s Vámi skutečně nemůže libovolný člověk chtít vyjasnit jeho pohled na věc? Nemůže snad mít svůj vlastní osobní názor? Musí se snad jeho názor shodovat s názory či postupy jeho (jakéhokoliv) zaměstnavatele?

    Myslím, a to mi promiňte, že jste poněkud zaslepen a pro samé slzy a vztek nevidíte realitu.
  • 12. 3. 2002 19:40

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Dovolil bych si poznamenat, ze jakakoliv identifikace uvedena v jakemkoliv elektronickem dopisu - pocinaje adresou odesilatele a konce tim, jak on sam sebe v ramci takoveho dopisu identifikuje je nezarucena a v zasade je pod plnou kontrolou odesilatele, ktery muze vsechny tyto udaje uvadet polibosti.

    To je jedna ze zakladnich vlastnosti el. posty. Pri prijmu jakehokoliv dopisu tedy po celou dobu jeho existence nesmite nikdy zapomenout na to,z e vlastne VUBEC nevite kdo vam ho poslal, a, zejmena, ze to vubec nemusela byt ona osoba, ktera se zda, ze ho poslala.

    Bohuzel, a to je problem nejen el. posty, laicti uzivatele proste NEVEDI jakymi nastroji to zachazeji a manipuluji a pak se divi a/nebo zbytecne rozciluji, kdyz ceran skrinka reaguje jinak, nez jak oni (bez znalosti toho jak vec orpavdu funguje) odhadli.

    Nevim proc, ale mel jsem jakysi dojem, ze nejste uplne laicky uzivatel a alespon ta naprosto zakladni pravidla ovladate. Pak byste ale z dosleho dopisu nikdy nemohl dovodit to, co jste dovodil. Takze jsem se mylil. Byt laik samozrejme neni telesna vada - ale jak vidite, pouzivat nejakou sluzbu a nevedet nic o jejich vlastnostech muze byt nekdy slusny napor na nervovou soustavu. Osobne se domnivam, ze vam hladina adrenalinu na zdravi nebezpecne hodnoty stoupla naprosto zbytecne. Od Telecomu klidne odejdete, jeho pece o zakaznika opravdu casto stoji za houby, opravdu vam neprilis ochotne pomahali ve vasem problemu a mate tedy plne pravo byt s nimi nespokojen. Ale at uz prejdete ke komukoliv, vazne doporucuji si zjistit neco o nastrojich, ktere pouzivate - jinak se dockate prekvapeni a z neho pramenici nespokojenosti naprosto vsude, bez ohledu na to ke komu prejdete ...

  • 12. 3. 2002 19:51

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    To nepochybne muze, ale pokud ten clovek pise z adresy, ktera vypada jako "sluzebni" - navic, pokud se oznaci za nadrizeneho osob, ktere takove problemy resi, pak se da ocekavat, ze neni-li vyslovene uvedeno jinak, tak hovori ze sve "sluzebni" posice. A ja jsem, z pomerne emotivniho, prispevku ziskal dojem, ze dopisu bylo vic a teprve v poslenim se hovorilo o tom, ze nazory jsou soukrome, kdezto predchozi dopisy tak nevypadaly. Pak bych, tedy samozrejme za predpokladu, ze by odesilatel byl autenticky, coz ja se opravdu nedomnivam (takze resime problem hypoteticky), byl pro vztek padny duvod. Souhlasim s vami, ze kazdy muze mit osobni nazor, a osobni nazor se nemusi shodovat nazorem kohokoliv jineho - ale mam-li osobni nazor, pak ho prezentuji jako osobni a pokud vazne hrozi, ze by mohl byt zamenitelny s nazorem nekoho jineho, pak tuto pochybnost radeji preventivne rozptylim misto toho, abych ji uvadenim sveho sluzebniho postaveni dale podporoval. Samozrejme, stale plati, ze se bavime teoreticky, protoze neverim, ze dopisy byly autenticke. To si zase jen nejaky pubertacek hraje na nekoho jineho.
  • 12. 3. 2002 22:33

    Michal Vodicka (neregistrovaný)
    Hmm, obecne souhlasim, ale vadi mi tam jedna malickost. Z puvodniho prispevku zda se vyplyva, ze autor odpovedel a na odpoved dostal dalsi. Pokud byla odpoved skutecne odeslana na adresu helpdesku, coz se da overit, pravdepodobnost zfalsovani neni tak velka. V takovem pripade bych to asi zverejnil, treba na Lupe. Jsou veci, ktere si zastupce firmy proste nemuze dovolit ani jako "soukroma osoba". Zbytek by v normalni firme vyresil jeho zamestnavatel.
  • 12. 3. 2002 22:37

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Kdepak, pánové. Ten autor je s vysokou pravděpodobností autentický, maily rovněž; jeho jméno mi navíc není zcela neznámé. Ale především: jak jsem psal, nehodlám to již nějak rozpatlávat, protože problém byl vyřešen. Žádný adrenalin mi nestoupl - právě naopak.

    Dnes jsem si založil nové adresy a připojení u jiných poskytovatelů, udělal příslušné redirekce a v nejbližším možném termínu ruším všechny internetové služby, které jsem dosud od Telecomu využíval (včetně těch placených). Ať ty maily byly autentické, nebo to byly "fejky", je už jedno - k rozhodnutí by přispělo i to, kdyby nebyly pravé a tím pádem Telecom nereagoval vůbec nijak. Ale jsem na 99 % přesvědčen, že to psal skutečně onen člověk - a opakuji, beru to tak, že mi nepsal jménem Telecomu, protože to by bylo žalovatelné, k čemuž nemám ani důkazy, ani žaludek. A hlavně sebemenší chuť. Takhle je mi pouze k smíchu - a taky jsem se jeho poslednímu, dodatečně ještě dnes zaslanému výlevu žluče od srdce smál.

    Telecom se pro mne stal opět pouhým telefonním operátorem - a to jen do prvního okamžiku, kdy si budu moci vybrat (jakéhokoli) jiného. Pak pro mne definitivně zmizí ze světa a budeme patrně spokojeni oba.
  • 12. 3. 2002 23:13

    petr andrs (neregistrovaný)
    Mily autore, z clanku a zejmena pak z Vasich rekaci pod nimi je zrejme, ze jste laicky uzivatel a dane problematice nerozumite. To samo o sobe Vam nelze vycitat, proste to neni Vas obor. Co mi ale prijde nefer, je prezentovani Vasich dojmu jako by to byla fakta. Veskere informace jsou poze vase laicke odhady a velmi neurcite informace zamestancu Telecomu o jejichz odborne zpusobilosti si nelze udela obrazek. Jedine co lze povazovat za fakt je, ze Telecom provedl nejaky upgrade na technologii CISCO a ta si ted nerozumi s Vasim Macem (neuvadite typ a verzi OS). V cem spociva nekompatibilita a ci je to vina neni zrejme a nekdy to ani neni jednoduche urcit. (viz. problemy GPRS Paegasu pri pouziti Palmu a Ericssonu T39, tato kobinace nefunguje s PG ale s ET ano nicmene iPaq + T39 u PG chodi a Palm s jinymi mobily take a nelze jednoznacne rici ve kterem ze tri faktoru je chyba, jde spise o souhru okolnosti.) Proto mela podobnemu clanku predchazet analyza komunikace vaseho pocitace se zarizenim ISP.
  • 13. 3. 2002 1:24

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Když vám to pomůže, tak iMac 350 (slot-loading), MacOS 9.2.1.
    Ale zřejmě jste nepochopil, že tady VŮBEC nejde o technický problém, ty se dějí všude, dnes a denně - ale výhradně o přístup Telecomu. Možná je škoda, že Lupa neponechala článku můj původní název - "Telecom: pestře natřený mrtvý brouk"...
  • 13. 3. 2002 8:36

    runner (neregistrovaný)
    Pokud Vás pisatel označil za LHÁŘE a chronického stěžovatele, nebyl to čistě náhodou pan DD? ;-)

    r.
  • 13. 3. 2002 15:40

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Zakladem by bylo zjistit, co je to ten nestandardni pozadavek. Muj osobni typ je, ze Cisco nabizi autentizaci pouze pomoci MS-CHAP (v horsim pripade dokonce MS-CHAP-v2) a MAC je neumi - a ty co MAC umi zase "nezere" CISCO kvuli sve konfiguraci. Nicmene, skutecny rozbor je opravdu potrebny - jenze, kdo vi jak se takova informace z MACa vlastne ziska ... -a ted uz se to nedozvime, protoze s odchodem posledniho MACisty ztrati SPT jakykolvi zajem vec zkoumat.

    Kazdopadne, teziste problemu neni v technickem problemu samem, ale ve zpusobu, jakym ho SPT, kdyz uz se takovy problm vyskytl, resi, tedy spise neresi ...

  • 13. 3. 2003 11:00

    Myšel (neregistrovaný)
    NIKDY nemůže zaměstnanec Customer Care Dept. udělat takovou věc! Never, never. Pokud to udělal, měl by změnit zaměstnání, protože dělá něco, k čemu se nehodí. Pokud ho nezmění sám, měl by ho jeho zaměstnavatel propustit. Použití firemní adresy pro takový "soukromý" výlev je věc, která se asi ani nedá komentovat slušnými slovy. (U zaměstnanců ČTelecomu jsem se s podobným přístupem ke služební adrese již několikrát setkal. Nikdy však nešlo o tak závažný prohřešek.)

    Pánové! Pokud hodnotíte kvalitu dial-upu (analogového i ISDN), dovoluji si vás upozornit na toto: empiricky zjištěná fakta se často diametrálně liší na různých konkrétních linkách (i ve stejné lokalitě) a při použití jiného modemu (to především u analogu). Není rozhodující, že linka je zánovní a na místní ústředně se prach ještě neusadil. Chápu, že chcete ostatním předat své osobní zkušenosti, ale o kvalitě služby jako celku to moc nevypovídá. Ta se dá zjistit buďto porovnáním dat nasbíraným jednotlivými ISP nebo průzkumem veřejného mínění (v posledním mě známém průzkumu spokojenosti však opravdu IOL ani Quick nevyhráli :o) ). Pokud chcete dial-up, je třeba v dané lokalitě otestovat více providerů a pak si vybrat. Bohužel služby "zdarma" často používají jiný HW, proto se těžko podle nich zjišťuje, jak by vám fungovala placená služba daného ISP. ..a samozřejmě kdykoli se může cokoli změnit k lepšímu i k horšímu.

    Osobně pochybuji, že by Váš problém způsobilo Cisco. Spíše se pánům technikům nedaří konfigurace. Nadřízený by je asi měl spíše popohnat .. místo toho, aby Vás urážel svým mailem. :o))) Nerad bych jim ale křivdil, problém může být i u Vás, každopádně se dá vyřešit jenom úzkou spoluprácí ISP techniků s Vámi ..k čemuž se očividně nechystají. :o((

    Q: Setkal jste se u některého ISP se vstřícnějším postojem k Vaší HW platformě?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).