Dokonalé, gratuluji ČTc k další "habaďůře" na uživatele. Prodávat "pevnou linku" o rychlosti necelých 9.6kbps za paušál přibližně 500Kč a k tomu zpoplatněné minutové ISDN dialup, to je perfektní (nebo spíš perverzní?) nápad, jak zajistit, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.
Teď bude ČTc moci tvrdit, že internetový paušální dial-up přece nabízí (na to, že je to jen šnečí signální kanál, který by stačil tak snad pro zobrazování záhlaví mailů, popř. několik specifických nasazení s malou datovou náročností, se už přece tolik hledět nebude) a to navíc relativně levně. Bohužel jde pouze o další dějství známé smutné tragedie se jménem "ČTc a Internet v ČR".
A jen tak na okraj - ty USB varianty Fritz! (popř. i toho druhého nabízeného zařízení) jsou pěkně naprd, bez pečlivého vyladění ovladačů a haldy laborování s USB driverem pro síťové připojení, to pořádně neudrží stabilní spojení (na ISDn lince divné, že?) a o sdílení v malé LAN (kancelář) raději ani nemluvě...
Špatně jste to pochopil.Za těch 500 Kč máte garantovanou rychlost 9,6 kbit/s + neomezená data a mimo špičku možnost připojení dalších 64 nebo 128 kbit/s bez tarifování.Pouze pokud si b-kanál připojíte v době špičky,tak je tarifován minutovým tarifem.
tak by me zajimalo k cemu jsou neomezena data na lince 9.6kbit (spis 5kbit) :))) a IMHO vetsina firem ktere maji isdn potrebuji internet prave ve spicce ne ?? :))
Kdyby za 500 Kc - musite jeste platit pausal za ISDN linku, to je dalsich minimalne 599 Kc, t.j. za bez koruny 1100 Kc pevna linka o zavratne rychlosti 5 kb/s (0.6 kB/s). To jde. :-)
Těch minimálně 600 paušálu platíte za telefonní službu,kromě přenášení dat můžete také telefonovat.
Třeba na takové ICQ těch 9,6 kbit/s stačí,na mail taky (nesmíte mailem posílat megabajtový přílohy) a navíc si můžete zakázat připojení kanálu ve špičce.Pokud firma potřebuje přenášet velké objemy dat i ve špičce,tak si objedná pronajatý okruh s garantovanou rychlostí.Tahle služba je ideální pro připojení platebních terminálů,bankomatů,domácích uživatelů (rozuměj ne stahovačů),zabezpečovacích zařízení atd..Pokud vám to nevyhovuje,tak si kupte službu,která má parametry které potřebujete třeba pronajatý okruh,bezdrát,ADSL,satelit atd. možností máte desítky.
Komu připadá 1100Kč za 9.6kb/s trochu moc, doporučuji službu dir-is. Snadno se můžete přesvědčit, že datové připojení po ISDN může být ještě dražší. Služba je doporučena zvláště pro firmy.
Popis služby
http://www.telecom.cz/firmy/datove_sluzby/prenosove_sluzby/dir_is.php
Věřte nebo ne - 7490Kč měsíčně za linku 9.6 kb/s a 20Kč za jeden "kilosegment" (přes 320Kč/MB), to je nabídka, kterou nelze odmítnout. Dráž už to prostě nejde.
Problem je, ze ta telefonni sluzba je uz dnes zastarala a zbytecna. Stejne ma skoro kazdy obyvatel mobil tak na co se placat s draty? To same je ADSL. Myslim, ze by mel antimonopolni urad naridit Telecomu, aby umoznoval poskytovat ADSL bez hlasovych sluzeb (zablokovat voice volani). Povinne prihazovat k datovym sluzbam dalsi sluzbu o kterou nemam zajem je v prostredi monopolniho trhu minimalne znacne neeticke. Jsem nucen platit za neco co nechci vyuzivat.
Vám se zdá telefonní služba zastaralá?Telefonní služba bude fungovat vždy (ze zákona),datová služba není garantovaná zákonem,pokud budou data pro poskytovatele nerentabilní,tak jejich poskytování zruší.S telefonem tohle udělat nemůže.Zkuste z mobilu telefonicky vyřizovat něco na úřadech,firmách atd. - nedoplatíte se.Zatím mi volání na pevnou linku stále vychází levněnji z pevné linky (a je jedno z jakého operátora).Pokud sedíte v kanceláři a musíte telefonovat,je pořád lepší mít klasický telefon než mobil - ono to záření z mobilu není zrovna zdravé.Ostatně nikdo vás nenutí používat telefonní službu.Kupte si pronajatý okruh a budete platit pouze za data.
Tak toto jsem si myslel přesně před třemi roky, že je třeba sedět v kanceláři a telefonovat. Dnes vše vyřizuji tam kde se zrovna nacházím. Nemohu si mobil vynachválit, pevnou linku jsme zrušili a nakonec i tu kancelář nebyla totiž potřeba. Ono je to taky o tom jakého operátora zvolíte a jestli náhodou to neporovnáváte s předplacenou službou. Nikdy bych se nevracel k pevné lince a sedět zpět do kanceláře u telefonu a vyřizovat to stylem vyřiď Frantovi až tam bude ať mě zavolá. Možná časem na to přijdete, taky mě to chvilku trvalo, když mě o tom převědčovali.
Jestli je zastarala nebo ne je otazkou nazoru. Ja si myslim, ze pouzivat kabely k telefonovani uz dnes nema vyznam. Co se tyce tech nakladu, tak s jakymkoliv lepsim tarifem uz je to skoro jedno.
V kazdem pripade to nemeni nic na faktu, ze mi vnucuji sluzbu o kterou nestojim. Pronajaty okruh lze tezko oznacit za reseni pripojeni domacnosti k internetu.
to jsi me fakt pobavil. telefon muzu mit s mnohem mensim pausalem a navic bez dratu, tedy stale pri sobe. a za tech 1100 Kc _celodenne_ linku 128kb _garantovanou_, nemluve o tom, ze v nekterych lokalitach maji jeste lepsi nabidky. sorry, ale s touhle nabidkou at se jde CTc bodnout, akorat opet ukazal, ze je sto let za opicema.
mno me treba prijde nuceny bundle ADSL s pausalem za telefon tak trochu jako vazany prodej, coz je tusim tak trochu proti soucasnym zakonum. ale kde neni znaleho zalobce neni ani soudce, ze? ;o) PS ja to zalovat nebudu, protoze to zasrane adsl potrebuju a u me doma moznost zadna jina v dohledu neni :o(
navic ma ctc z titulu uznaneho a po mnoho let hajeneho monopolu ze zakona take nejake povinnosti, ktere ale nikdo vlastne nevymaha. taky proc, kdyz tahle slepice spolecne s eurotelem financuje prohrane arbitraze nasi vlady, ze? ;o)