V hlavnim pripade nejde o datovou sit ale o telekomunikacni propojeni a vyuziti faktu ze pokud CTC ziska nebo ziskal telekomunikacni licenci napr v nemecku tak prakticky terminuje hovory v nemecku za lokalni propojovaci poplatek a ne ze mezinarodni tarif. Takze tady je zdroj prijmu.
Jaky je rozdil mezi datovou siti a telekomunikacnim propojenim??? Pokud by CTc ziskal licenci pro hlasove sluzby, staci mu k terminaci veskereho volani CR/Nemecko jedna E3. Naklady na ni budou zhruba stejne jako mesicni mzda jednoho zastupce CTc v Nemecku. Proto si Telecom jeste nemusi kupovat "mezinarodni sit" a snazit se byt alespon tak dobry jako CEcom :-))))
jak bylo zverejneno jde i o propejeni s polskem madarskem rakouskem a mozna jeste nekym ale to bych se musel podivat takze je mozne nabidnout i terminaci hovoru pro napr madarsky telekom v nemecku atd.
Myslim, ze to je hodne divoky scenar :-) Nevidim zadny duvod, proc by madarsky Telekom (MATAV - vlastneny Deutsche Telekomem) kupoval linky od Telekomu Ceskeho. Zvlast, kdyz T-Systems (Deutsche Telekom) disponuje velmi slusnou siti ve stredni Evrope :-)
necekal jsem od autora clanku tokovyto komentar slo o priklad a kdyz pisu priklad tak nemam cas studovat nejake vlstnicke vztahy. Ono napriklad to muze byt i pro OLO v nemecku ci v madarsku ci v polsku atp. Zase jde jenom o napr. verim ze jako autor pohybujici se v problematice dokazete udelat analyzu. Upozornuji ze se nejedna jenom o datovy prenos ale i o prenos hlasu (nemychejte sem prosim VOIP) nebot VoIP neni plnohodnotna nahradu standartniho tel. hovoru. (Tezko pres VoIP udelate datovy prenos pamatujte vsak na to ze na druhe strane muze byt jenom klasicka tel pripojka)
Poznamka je takova, jaka je. Duvodem je moje tezka skepse. IMHO vetsina operatoru ma ten problem vyresen i bez CTc. Jediny duvod, proc by nekdo menil svoji propojovaci politiku, je vyrazne lepsi cena.
odpoved jednoducha penize. za vsim jsou penize. dejme tomu ze lokalni trh je pokriven a medialne masaze jsou dost intenzivni ale pro kohokoliv v zahranici je CTc solidni partner.
Paterni site - hlasove i digitalni jsou demonopolizovane (nebo se demonopolizuji). V delsim vyhledu (alespon podle ekonomicke teorie) by to melo vest ke konkurenci a snizeni vynosu nekde tesne nad nebo kolem urovne nakladu. Klicove by pro takovyto paterni telecom melo byt snizovani nakladu - a to je nejpravdepodobneji dosazitelne rustem a naslednymi usporami z rozasahu.
Kratkodobe muze asi CTc vyuzit situace kdy jsou nektere casti paterni konektivity vyhodnejsi nez jine. Otazka je jak dlouho takove trzni anomalie vydrzi, kdyz je pole otevrene pro konkurenci.
Takze pro me otazka zni jestli chce CTc nabobtnat, aby prezil drsnou konkurenci na mezinarodnim urovni v delsim obdoni nebo jestli je to jenom taktika umoznujici mu zvysit zisky v kratkem obdobi.
Jeste na jare byly ceny za tluste (STM-4 a vic) okruhy IMHO pod naklady ... Duvodem byla cenova valka - kterou ostatne nekolik telekomu neprezilo (KPNQwest, Teleglobe).
existuje ATM, Frame Relay, LL, IP Transit, Interconect, VoIP atd.
vsechny tyto sluzby se musi nejak do zahranici dostat sluzby typu mezinarodni ATM mezinarodni FR atp. takze jde jenom o to popojit par metru a z mezinarodniho spojeni udelat narodni a prodavat ho jinym jako mezinarodni.
Takze proto ta husta kapacita a minimalni rozpor s faktem ze IP konektivity je nadbytek.
ale ne te spravne internetovy boom se spomalil a stale jeste existuje klasika telefony. Mam jednu otazku vy nani budete vedet odpovedet doufam proc kdyz je IP konektivity nadbytek nebo celkove konektivity nadbytek je napr. VoIP stale v plenkach a nevalcuje ve svete telekomunikacni firmy
Ach jo ... Myslite, ze ty vlakna, co tu ma Telia nebo co zustaly po KPNQwestu nebo co ma Transgas jsou dedikovana pro IP a nic jineho po nich nejde honit? Znovu opakuji (a nehodlam tak cinit vice): V CR JE DOSTATEK KONEKTIVITY (jakekoliv).
Právě proto, že konektivity je nadbytek a za nízkou cenu, je VoIP v plenkách. Jeho největší výhodou je komprimace datové šířky. Jinak nevýhody značně převažují.
Ale ne kazdy ma papir na mezinarodni telekomunikacni POP takze to je jedna s pridanych hodnot. a jiz jednou zminovana pridana hodnota je vhodne geograficke umistneni ceske republiky jako hranice mezi vychodem a zapadem. No a pak je na obchodnich CTc aby presvedcili jine ze jsme vyhodny partner. COINS je jenom sit ale to neni produkt ktery se prodava takze CTc ani nebude prodavat kapacitu site samotnou ale i jine produkty ktere ji k zivotu potrebuji. Vzpomel jsem si na jedno priznavate ze jste skepticky a uvedomujete si ze pak pisete clanky ktere jsou touto skepsi ovlivneny. A ani netusite jakou sluzbu tim delate CTc. Vsichni si mysli ze CTc je nanic a pak jsou zakaznici mile prekvapeni, stava se to ze? I negativni reklama je reklama.