Z těch, kteří mají mobil, právě moc ne, vyšel-li je zatím hovor mobil-mobil levněji. Když ale bude lacinější volání z pevné linky, už si mohou vybírat. Přinejmenším podniky si to určitě pořádně spočítají.
"Novácký" argument "všichni už mají mobily" taky trochu postrádá logiku. Spousta lidí má pevnou linku a mobil. Rozhodovat se budou podle pohodlí, kvality, ceny, dostupnosti...
Tohle je dobrá poznámka. Liberalizace totiž znamená něco trochu jiného než se nám tu Telecom a stát snaží namluvit. Až bude "poslední míle" vlastnit někdo jiný a jak Telecom tak ostatní provozovatelé si je budou pronajímat tak bude to o něčem jiném. Zatím jsou to jen stále stejné oblbující hrátky se slovy. Stejně už to teď stát za moc neprodá a každý další mobil (ne EuroTel ;-) je tím dalším (potřebným) zrnkem písku vsypaným do soukolí toho prohnilého stroje. Daně už platíme beztak dost velké na to aby si z nás dělali prostřednictvím takovýchto triků dojné krávy.
Mistni vedeni nebylo postaveno za penize nas vsech, ale za penize, ktere investoval CESKY TELECOM. Tech 150 miliard se muselo nekde vzit - ze zisku nebo z uveru (nejvetsi cast).
To, ze se trh otevre pro vsechny dalsi spolecnosti, ktere mohou nabizet naprosto stejne produkty jako byvaly monopolni operator, je liberalizace. Nevim, jak jinak to nazvat.
Nepochybne vsak mate pravdu v tom, ze zpristupneni "posledni mile" je dalsim krokem, jak dale zvysit konkurenci a odstranit historicke zvyhodneni dominantniho operatora. V CR k tomu dojde v pristim roce.
To, ze se trh otevre pro vsechny dalsi spolecnosti, ktere mohou nabizet naprosto stejne produkty jako byvaly monopolni operator, je liberalizace. Nevim, jak jinak to nazvat
V té věte je cosi podivného. Pokud používáte budoucí čas, "trh se otevře", pak to asi těžko "je liberalizace". Spíše tedy bude, ne ?
ad b) jde o takzvanou definici. uvedu příklad: "to, že se začnou používat společné standardy, je standardizace". Vyplývá z toho snad, že žádná standardizace ještě nebyla? Nesnažte se mě prosím tak naivně chytat za slovo.
Chtěl jsem tím říci, že při ceně od 1. 7. srovnatelné nebo dokonce nižší, než je volání z mobilu, se zákazníci mohou rozhodnout použít pevnou linku. Určitě to nebude při čekání na tranvaj někde na ulici nebo v autě, ale třeba:
- v kanceláři (firma si to spočítá)
- doma, když vím, že mě to vyjde levněji nebo třeba mám už malý kredit v mobilu
- někde, kde není pokrytí
- u televize, když budu mít pevnou linku u ruky a mobil vedle v pokoji...
Nechtějte po mně prosím, abych vymýšlel ještě další příklady. Složitě se tady snažím říci jednoduchou věc:
Výrazné zlevnění volání z pevné linky na mobil od 1. července bude pro zákazníky znamenat větší možnost výběru. Způsob volání budou volit podle "pohodlí, kvality, ceny, dostupnosti...".
Cena pro podniky není 6,80 Kč/min ale 6,80 - 4,90 Kč/min, podle zvoleného Business programu. Opět si troufnu tvrdit, že to oproti původní ceně 9,40 Kč je jisté zlevnění. Přes Váš odborný odhad se to nepochybně dotkne více, než "tak 95%" firem.
Pokud ano, jsem ochoten se s Vami vsadit o lahev nejakeho dobreho alkoholu. A jsem ochoten volit jakoukoliv moznost. Za to mi trh s telekomunikacemi v CR stoji.
Ono je snadne delat experta, kdyz mate k dispozici statisticka data a prognozy a druha strana nikoliv.
Takže se podívejme na stránky jednoho z vašich mobilních konkurentů a vezměme ten nejlevnější tarifní program Paegas 20: ve špičce PG 4.94, ET/OS 5.88 (včetně DPH), jinak 2.63/5.25. Rozhodně méně než těch 6.80. Je to sice více než 4.90, ale troufl bych si odhadovat, že ten, kdo by od vás dostal 4.90, si už bude moci dovolit třeba tarif Paegas 120 + nonstop, kde se i ve špičce dostaneme na 2.94/4.20. Porovnání s Oskarem si provede laskavý čtenář za domácí úkol.