oddTome,
muzete mi dat, prosim, vice info o zkusenosti s vyuzitim tarifu Volno k dial-upu pres geograficke cislo. Na webu nachazim spise nazory opacneho charakteru. U nas na vsi si muzeme o DSL nechat zdat a dial-up je jedina moznost.
diky
John,
ty chlape vubc nevis o cem mlouvis... Nevis vubec jak funguje iptv a se snazis uchodit za odbornika. jako spousta deti tady. nebo frustratu, ktery ne rozumeji jedno: nikdo vas ne nuti vzat si jednou nebo jinou sluzbu. Vysledek ankety je - 4% objednalo o2TV tak at sami reknou za 2 -3 mesice jestli jsou spokojeny nebo ne.
Johne, te 4 vteriny opakujes za nejakimy novinary-'specialisty'. Skusil si v jednej lokalite vsechny sluzby, ze srovnavas kvalitu? jake jsi standartni parametry srovnavani pouzil? a jake pouzli oni pro mereni? meli homologace na sve hodinky? odkud vedize bylo to 3 a ne 7 nebo 11 ? skus pocitat minutu. je to dovedeno vyzkumy ze clovek do 18 let rekne ze minuta uplynula po 54 vterinach, 70-lety deda poscita1 min 20 vterin a rika ze je ted presne minuta :))) vsechno to jsou jen subektyvne oceny, a pokud na zaklade jedneho clanku (a byl jen jeden o tom, pokud si spravne pamatuju)
Ja lituji vsechny 'odborniky' na tymto forum, ktery mysli, ze vedi neco, a se vyjadruji. Hunden die bellen, beissen nicht - jak rikaji nasi sousedi.
Druha vec je, ze tady funguje stadni psychlogie. Czlanek ve svoich 75% byl o byvalem Telekomu, jeho customer care a nakonec se tykal IPTV. 96% podle ankety ne objenalo sluzbu a vyjadruje se negativne. Ne chci branit Telefoniki. Jen takove blbe komentare mne presvedcuji, ze chbi im zakladni logicky a racjonalni pristup a jsou jen zduvodnene nevedou a ignorance.
Hi John,
nevím jak v Anglii, ale jen pro doplnění zkus se trochu mrknout na maximální možné rychlosti ADSL, ADSL2+ a max. rychlost dosažitelnou se vzdáleností od DSLAMu. 30Mbit/s je mozne dosahnout po dratech pouze s technologií ADSL2++ a VDSL. Více třeba tady http://www.adtran.com/adtranpx/Doc/0/PPF0OOII2H5KB64KJ16E0CAJ22/IT11BR1003DSLAM.pdf#search=%22ADSL2%2B%2B%20rate%20graph%22
Jinak pojem mizerný internet je zajímavý on je totiž rozdíl v mizerné nabídce a mizerném technickém řešení. Pokud si děláš filmy v mpeg4 jaký používáš datový tok, když na DVD se mpeg2 pohybuje kolem 4-6Mbit/s. Předpokládám, že 4 mega by ti mělo stačit. Tak k čemu potřebuješ 10Mbit/s ???
ad 2) já takhle vymyslel úžasnej a objektivní systém na tendr..zkusit služby z pohledu běžného zákazníka. Musím říct že ani osobně, ani firemně bych nechtěl být zákazníkem ani Novery ani O2.
Myslím si, že O2 přišlo s technologií na trh, kde fungovala velmi špatně česká firma Telekom. Nejdříve mě zajímalo, jak to půjde s IPTV, když mají tak mizerný internet. K tomu abychom plně využily datový tok, potřebujeme kvalitní připojení o síle více jak 10 MBitů. Například v Anglii funguje Adsl s rychlostí 30 MBit za 20 liber, což je na naše poměry zadarmo. Poté mohou plně využívat služby IPTV a pod. Zase neuvěřitelný podraz na lidi z mého pohledu.
Nejvíce mě pobavilo doba přepnutí kanálů - 4 sekundy, vracím se ke síle připojení. Ono se to dalo i čekat. Vem te si jaká je kvalita obrazu UPC, Digi TV. Mám zkušenosti s providerama Premiere, Digital + a musím říct, že se to nedá srovnat. Na západě by si nedovolili tak zacházet ze zákazníkama, jak sleduji reakce od Vás.
Takový hlupáci, kteří se nechají nachytat na IPTV od O2, lituji. Největší boom by pro mě byla nabídka buď kvalitního přijmu ze satelitního vysílání, kde se nenacpou všechny kanaly na jeden transporder se stejnou frekvencí nebo balíček programů na DVB-T s kartou pro přístup a krásným čistým obrazem, až na ty chudáky s Novy.
Děkuji autorovi na článek, případným zákazníkům otevřel oči.
Takže si myslím,že autor tohoto názoru určitě pracuje také někde zašívajíc se u PC s operatorskými sluchátky a tlachajíc podobné nesmysly,jako ostaní neochotní a nic nevyřídící operátoři. Něco podobného jsem zažil při objednávce telefonu od Vodafonu, telefon dodnes nemám a ani jej po komunikaci s operátorem nechci,neb mě svými tlachy úplně odradil. Je to v lidech, někteří by se určitě měli zamyslet sami nad sebou a vrátit výplaty. Mějte se fajn lidi a šijte do nich, jak tady,tak i při rozhovoru s nimi, takzvanými operátory.
No tak tam nepracuj, když je to tak obtížný a nezvládáš to! Chtěla bych vědět, kdyby se Ti stalo něco podobnýho, jestli bys nad tím jen mávla rukou. Pokud někdo nabízí nějaké služby, tak už s ohledem na konkurenci by je měl dodat, ne?
Ja ji neublizil, ani jsem ji nikde nenapraskal (pravda, za co vlastne bych mel?), jen jsem ji neotevrel. Slovo mila bylo ironicky :-) Kdybych ji ale potkal ve vinarne, urcite bych ji po par panacich otevrel sve srdce :-)
když tak přemýšlím, proč tím taky nejsem pobouřenej, bude to asi tím že po těch létech s Telekomem tak trochu nadržuji každému kdo teď Telefonice bude trochu konkurovat. Podomní obchodníky sice také nemusím a je mně jasné, že při těch penězích co musí alternativní operátoři platit za pronájem toho drátu do domu nebudou jejich nabídky nikdy nic zázračného, ale ... je to alespoň částečná konkurence, která může např. nabídnout jinak vyvážené tarify, které mohou části populace vyhovovat. Pokud ten obchodník přímo netvrdí, že je z Telefoniky, ale řekne že "dostal na starost daný dům, ulici, čtvrt .." tak zamlčuje, ale nelže a je to jen na jeho schopnostech, jestli něco prodá. A navíc pokud byla ta slečna, jak píšeš milá, pls neubližuj ji a pošli ji ke mně ... Volného sice nechci, ale pokecám si s ní rád :-)
Pokud do daného místa vedou kvalitní dráty a je tam lokálně dost klientů, zavedou ti možná službu hned. Ale jak jsi jen jednotlivec, máš peška totálního. Já čekal na zavedení (ne zavedení ale jen (pouze)připojení modemu na stávající kabel) u Karnevalu/UPC přes půl roku. S klientem se nikdo nebaví, tel. linky zdarma jsou od toho, aby jeden telefonista přepojoval "drzého klienta" někomu jinému a účel je lidi odradit, ne připojit. Smlouvy se toulají poštou celé měsíce atd. Klasický komunistický systém.
Na infolinkách se nic nedozvíte - po sdělení že si nepřeji aby mi na dotaz odpovídali jen to co je běžně dostupné na webu bylo zalapání po vzduchu dotaz nezodpověděn a docela mě dostala fráze "a jak vám můžu ještě pomoci?"Málem jsem u telefonu plakal.Požádal jsem o přepojení na technické oddělení-to nejde,protože není kde.Atak na někoho kdo zodpoví na jednoduchý dotaz kdy bude ADSL?Odpověď - někdy bude.A opět "jak vám můžu pomoci"? hrozné.
Na infolinkách se nic nedozvíte - po sdělení že si nepřeji aby mi na dotaz odpovídali jen to co je běžně dostupné na webu bylo zalapání po vzduchu dotaz nezodpověděn a docela mě dostala fráze "a jak vám můžu ještě pomoci?"Málem jsem u telefonu plakal.
Je to k nevíře, ale ja měla linku aktivni do druhého dne a internet mi šel s příchodem technika ihned. IPTV mi funguje již po 5 dnech. Takže já mam se spol. O2 naprosto skvělou zkušenost a mohu spíše jen a jen doporucčit. Negativum jsem zažila jen s UPC:(
Úplně to nesouvisí, ale jak mi tady někdo v diskusi nadával, že jsem příliš zaměřenej proti operátorům, tak se musím pochlubit, že jsem v pátek dokonce Telefóniku bránil. Někdo zvonil, venku milá slečna, která na mě hned vychrlila, že má u nás v domě na starosti pevné linky a internet, všechno je teď levnější a tak ať jí koukám otevřít. Já na to, že je to zvláštní, že se mi nikdo neohlásil. (Bydlím v novém docela luxusním domě a tak jsme docela opatrní na vpouštění do domu.) Přímo jsem se zeptal, z jaké firmy je. Přece jenom vím, že O2 se nedá skoro dovolat, natož aby někdo přišel za mnou až do domu (jedině technik při instalaci...). Ze slečny po chvíli váhání vypadlo, že patří k Volný. To bylo něco pro mě! Vysvětlil jsem jí, že mám pevnou i net od Telefóniky a tudíž ať si zazvoní na toho, na kom participuje její firma. Doslova mě zavraždila očima :-) Oni to vážně pořád zkoušejí a hodně lidí jim na to skočí, protože nečtou smlouvy a tak nezjistí, že se právě upsali úplně cizí firmě...
jsem sice pacifista, ale jen do okamziku, nez se nekdo zacne zajimat o osobni udaje, a to v pripade, ze nekdo neco za mne zmeni na zaklade ukazani nejakeho vypisu je celkem jasne. To bych jej opravdu kopal ze schodu okovanou holinkou. Zmetka jednoho obchodnickeho. A celou nasi spolecnost, ktera neco takoveho umoznuje
vecne bremeno v katastru neni, ledaze je vydrzene. Ono jde trochu jinak, kdysi jsem kvuli stavebnimu povoleni musel jednat jen s energetikou, dnes uz musim pocitat i s telecomem, coz mne jakoze trochu sere(omlouvam se).
SLA si opravdu dovolit nemuzeme (nejsme zadne Tesco, nybrz maly internetovy obchod), ale zalohu samozrejme mame ;-). Jde hlavne o to, ze kdyz uz tuto sluzbu platime pausalne mesicne a rekneme 4-6% z celkoveho casu neni tato sluzba funkcni (a to tak ze vubec), je trochu s podivem, ze poskytovateli pripojeni prijde zcela samozrejme, ze klient presto musi uhradit stejne celych 100% mesicniho pausalu. Snad to pomalu ale jiste prichazejici konkurence brzy zmeni.
Nejsem právník, ale logicky bych to viděl asi takhle: jestli tam ty sloupy jsou, tak jsi dal souhlas s vytvořením (vzdušné) "cesty" přes svůj pozemek (nebo předchozí majitel pozemku dal a ty jsi ten pozemek koupil s věcným břemenem). Je pak jen věcí majitele "cesty" (sloupů), co po silnici bude jezdit. Problém bych viděl v té výšce, resp. nížce nad terénem nových drátů Telekomu. Zkus se po tom podívat.
njn telecom, je, byl a bude furt telecom....
nechci obhajovat upc, zas tak dokonalý nejsou, ale internet sem měl zapojenej po 3 dnech od objednávky. děda, kterej si objednal, resp. bylo mu vnuceno adslko od telekomu, tak čekal asi tejden než mu přišel samoinstlační balíček....pro něj úplně ideální:-) a pak sme eště s bratrancem asi měsíc museli urgovat než mu konečně poslali uživatelský jméno a heslo....
jooo a eště další zkušenost, tentokrát s dealerem telecomu....zazvonil u dveří, otevřel sem mu. začal mi tykat, je fakt že mi je 19, ale stejně... chtěl mi vnutit internet expres, tak já na něj, že mam upc a že sem maximálně spokojenej...ptal se kolik platim a pak mě začal přesvědčovat že to co mam je pro mě hroooozně nevýhodný a že si musim zřídit internet od nich, protože to bude o stovku levnější než to mam teď... tak sem mu tak nějak slušně oponoval a on na mě že jako jestli chci zbytečně utrácet.... nooo pak eště argumentoval že od telekomu budu mít taky televizi (bylo to někdy v dubnu) a že každopádně ušetřim... nooo a furt mi řikal že mu mam ukázat účet za telefon, že mě někam hned zaregistruje a že to pak jako můžu eště zrušit... noo hrůza, kdybych byl výbušná povaha, jako že naštěstí nejsem, tak by asi dostal pěstí... a pak sem se podíval na net a zjistil že to jeho hrooozně výhodný adslko má asi poloviční fup než muj kabel....a to mi těch 20giga nestačí....
dik za radu, ale jeste poznamka, ze totiz to vedeni vede nad mym pozemkem, a mel jsem za to, ze v tomto pripade snad mam moznost mluvit co se tam bude noveho tahat
V tvojem případě musíš zjistit, kdo vlastní dané sloupy. Jestli je to obec, tak zastupitelstvo o tom možná dalo souhlas a ty o tom ani nevíš. Já bych zašel na katastrální úřad (sloupy) a jestli je to obce, tak bych si prošel archív zastupitelství.
Jen poznámka, co se týká účtování - v rámci tarifu Volno (něco pod 500 s DPH) je mimo špičku zdarma nejen volání, ale pokud znáte klasickou volačku (ne 971) poskytovatele připojení, pak i dial-up surfování. Ano, pomalé atd., ale někomu to může postačovat.
Jinak, ADSL u nás (3 km od okresního města) není, wi-fi jakbysmet, a "ne wi-fi" bezdrát mám za méně stabilní než kabel.
Jen doplnim, pokud je pro vas obchod vrazedny vypadek internetu, tak je to pekny hazard mit obycejny ADSL. Jiste by vam nabidlo O2, tak jakykoliv jiny operator pripojeni s garantovanou urovni sluzby (SLA), kde by v pripade nedorzeni garantovanych dob poruchy hradil penale operator, ale to samozrejme neco stoji a je jen na Vas abyste zvazil jake financni ujmy pro vas znamena vypadek inet pripojeni
Ad 4) - Před rokem mi ČTc trochu jinak než podle mých představ účtoval hovory (zaváděcí bonus 99 Kč po dobu tří měsíců se při hovorech mimo špičku čerpal souběžně s minutami, které bych jinak stejně měl zdarma díky tarifu Volno). Napsal jsem reklamaci, zamítli. Napsal jsem stížnost proti vyřízení reklamace, zamítli. Podal jsem podnět ČTÚ, souhlasili se mnou - ČTc povinnen uhradit nesrovnalost + můj správní poplatek. ČTc se odvolal, ale II. stupeň ČTÚ potvrdil předchozí výrok. ČTc (TO2) zaplatil. :) Sice to trvalo skoro rok, ale dopadlo to pro mě dobře.
Jinak, už i dříve jsem měl několik "svízelů" s ČTc (pracovníkem ČTc způsobené zpoždění při zavedení linky; bez vyžádání nastavený Memobox), a vždy to celkem ochotně (ochotněji než teď naposledy) urovnali (prominutím paušálu, resp. zasláním karty X - tu kouzlem nechtěného poslali nezáměrně dokonce dvakrát :) ).
Takže zatím když jsem se ČTc ozval, vždy jsem se něčeho domohl.
Pevnou linku jsme zrušili, protože jsem ji měl stejně jen kvůli internetu
(dial up 56 kbps) a volalo se málo. Jak přišla šance přejít na wi-fi, tak jsem po ní hned skočil. Telecom si účtuje jen za to, že tu přípojku člověk má téměř 400 Kč (a to vůbec nemusí volat) a internet je drahý (účtuje se doba) a pomalý. Pokud by se nechalo zavést ADSL přišlo by to (i s výše zmíněným poplatkem a paušálem) na asi dvakrát víc než wi-fi o stejné rychlosti. Za 500 kbps měsíčně platím 475 Kč, jenom přečíst si 1 normální email (zalogování atd...) dříve trvalo i 3-5 minut, nyní to stihnu za 30 sekund.
Zrušil jsem pevnou linku a ještě 3 měsíce mi chodily faktury jako kdybych pevnou měl. Při první jsem dokonce musel pustit zvuk z pevneho telefonu operatorce, že opravdu nefunguje. Huste. Naštěstí pokaždé reklamaci uznali, ale otravuje to a žere čas.
Nejsem zaujatý, jen opravdu chci to, co mi někdo slíbí a ne takový bordel. Pokud Ty zvládneš za den jen jeden telefonát, tak Tě lituji, ale já i při takové frekvenci dokáži zařídit dost věcí :-)
Nechtěl jsem, musel jsem. Digi TV nemá kvalitní obraz, Wi-fi u mě fungovat nemůže (bydlím v přízemí v zákrytu a technicky se dostat k signálu wi-fi by mě stálo zbytečně moc peněz, navíc výpadky jsou mnohem častější, než u drátu, či kabelu) a mobil mám Vodafone. To jen tak na okraj. A nejde o podmiňování jedné levné služby placením jiné méně výhodné. Jde o to, že platíš dvě místo jedné služby a tak tu službu máš dražší, než ten, kdo nepoužívá i tu druhou. Problémy s novou službou se čekat dají, ale co je moc, to je moc. Aspoň v tom slova smyslu, že každý druhý člověk tam tvrdí něco jiného.
Moje kamarádka (30) dělá na infolince asi 2 roky. Má učební obor (chemie) a před rokem vydělávala asi 19 tisíc + prémie, celkem asi 25 tisíc měsíčně. O telekomunikacích nemá pochopitelně asi ponětí kromě toho, co ji řekli na školení.
Takže ty problémy asi nebudou způsobené finančním strádáním zaměstnanců ...
Chci podpořit autora článku, protože to co jsem zažil s Telekomem nepřeji nikomu a to s porovnáním co se stalo u nás, je toto slabej odvar. - Zřízení služby po 5 měsících, (bylo slíbeno 12 dní) :-) 2x fakturované částky, 2x přidělená čísla, při změně služby bylo naučtováno 1000 Kč bez předchozího upozronění atd. atd. !takže děkuji za článek! a buďte klidní, podobné problémy jsem zažil už i s CRA,GTS apod.
Za vsechny chyby sveta nikdo nemuze, ale shodou okolnosti mam podobnou zkusenost jak se zrizovanim ADSL linky, tak z resenim jejich vypadku (nejdelsi vypadek byl zatim kolem 40 hodin, coz je pro internetovy obchod vrazedne). Nejde o to, ze neco nefunguje. To je uplne normalni a pochopitelne. Jedinym a nejzasadnejsim problemem Telecomu (Telefonica) je, ze komunikace s klienty, casto i nekolikanasobnymi, dlouholetymi a vzdy vcas platicimi, probiha na uplne stejne urovni jako kdyz zavola clovek nezakaznik. Dovolam-li se po vyslechnuti 10minutoveho kolotoce znelky notoricky zname z televiznich reklam na kyslik (totiz O2), mluvim po kazde s nekym jinym a jinak to nejde, takze musim pokazde vysvetlit uplne cely problem znovu od zacatku. Typickou odpovedi je, ze mi nekdo zavola. Pokud resite akutni problem, je takto pasivni role dost frustrujici a pokud po 24 hodinach vypadku nikdo nevola, ztratite nervy a volate pochopitelne znovu. Pritom by stacilo misto anonymnich hlasatelu pridelit urcite skupine klientu napevno jednoho poradce (mimo hlavni pracovni dobu by byla poradna sdilena), ktery by proste uz situaci znal a vedel kdo stale jen nadava a kdo vola jen kdyz je to vazne a na pomoc opravdu ceka. Dokonala izolace vykonnych pracovniku od zakazniku je sice urcite velmi prijemna (pro ne), ale zakaznickou duveru tim firma rozhodne ztraci. Musim rict, ze mimo tech par vypadku, Internet Express funguje bezvadne. Ty hodiny, kdy shanite nekoho kdo je ochoten a schopen porozumet a kdyz ho sezenete, pak to najednou behem 5 minut zase funguje, jsou ale opravdu za trest :-).
Kazdopadne se tesim na prakticke zkusenosti s IPTV.
Tak jak na to, bych chtel navod, protoze pri rekonstrukci rozvodu NN ve vesnici se nas nikdo neptal a tak metr pod stavajici draty zavesili kabel Tekekomunisti. A ja dnes dumam jak je co nejjednoduseji odstrihnout
Take jsem zazil komunikaci s firmou Volny, ktera 4 mesice cekala nez Telecom nainstaluje rozsireni DSLAMu. Takze misto slibeneho teminu za 2 mesice(overil jsem si i na zakaznicke lince Telecomu, jako jejich nadejny klient, ze je tomu opravdu tak), jsem jak blbec dalsi 2 mesice vysvetloval majiteli firmy, ze se svymi silackymi kecy, ze Telecom to misto Volneho udela jeste ten samy den mi rikat nemusi, a ze si ma zkusit to teda dotahnout do zdarneho konce sam. Malem vyhodil i mne.
Takze tak soudruzi z Telekomu-Kysliku. Centralni planovani u vas nefunguje, dejte si pozor, socialismus na to dojel.
Já jsem taky s jejich službou velice spokojen a imho takhle má správně vypadat služba na úrovni. Pokrytí roste velmi rychle a byl jsem překvapen že je i u nás, neboť jsme z pohledu telekomunikací nelukrativní oblast. Dráty prostě telekominíci vedou radši do Chebu než do varů tak asi tak. S kabelovkami to nemá cenu vůbec srovnávat.
Za necelý půlrok ČRa pokryli celé město. Telenoru alias bývalé nextře trvalo 3 roky než vůbec pokryla pár velkých měst mimo Prahu a Brno jako Ostrava,Olomouc nebo České Budějovice.
Ovšem záměrně jsem se vyhýbal samotné službě, ale spíše jsem se chtěl věnovat procesu objednávek. Na ČRa ohledně toho bordelu slyšel od jiných důvěryhodných lidí. Prostě není třeba dotažen proces když máš ISDN linku od telecomu a ADSL od jinýho providera(wholesale přeprodej). To je potom bezva když tě telecom nechce pustit. Tyhle případy který můžou nastat prostě nejsou dotaženy do konce.
Já vím, že ČRa mají linku pronajatou, nebo koupenou od O2, to je mi už ale tak nějak fuk, protože já už komunikuji pouze s nima a něměl jsem s nimi žádný problém, všechno šlo tak jak bylo řečeno a to mi ke štěstí stačí + nemalá uspora peněz (první rok až 7 tisíc!!!). A s dostupností je to docela dobrý, ve všech větších městech a další se plánují. Pořád lepší než určité kabelové televize, které mají celorepublikovou reklamu a přitom jsou schopný provozu třeba pouze na severu Čech....A jinak se systémem směrnic s tebou plně souhlasim, všechno to naprosto zbytečně komplikuje a prodlužuje, nehledě na hroznou buzeraci lidí, vím z vlastní zkušenosti, letos u nás celá ta sláva probíhala....
Osobně mám zkušenost, že nově zavedená technologie začne operátorovi fungovat přibližně po dvou letech od spuštění komerčního provozu (nebo naopak do té doby přestane fungovat, viz CDMA). Prostě "early adopters" jsou pokusní králíci.
Sám jsem zažil instalaci internetu od UPC co trvala asi 40 dnů místo slibovaných 3-5 dnů. Popis mých starostí by vydal na hodně podobný článek. Dovolím si jen několik obecných poznámek:
1) Většina (neříkám všichni) operátoři na infolinkách jsou lidé neochotní a velice neznalí - píšu to fakt slušně, ale napadají mě jiná, mnohem horší slova. Většinou se chovají jako že mají IQ o 50 větší než volající a přitom je to bohužel často naopak.
2) Velké firmy obecně pohrdají konkrétním zákazníkem, je to pro ně jen mraveneček bez významu. Člověk nemá šanci kontaktu s konkrétním člověkem. Tím, že je člověk důsleně oddělen infolinkou nevyřeší se skoro nic.
3) Problém se většinou vyřeší opakovaným kontaktováním infolinky. Prostě pokus se musí opakovat tolikrát dokud se nenarazí na ochotného člověka.
4) Ve velkých firmách je většinou mnohem větší bordel než v malých, prostě jeden neví co dělá druhý, nikde nejsou přesně definována pravidla co je a není dobře (ceny, služby, atd)
4) Pokud je něco opravdu špatně, pomoci se nedovoláte. Peníze nevrátí i kdybyste se stavěli na hlavu. Chybu zásadně neuznají.
Jenomze tem telekominikum taky platis i kdyz mas unbundlenou linku. Neprimo. Nebo si myslis ze ten drat si tam CRa vykopali sami nebo snad dokonce dostali jako dar od O2? Navic tu delas jako kdyby ta sluzba byla dostupna vsude. Je zajimavy ze pokryti je vzdy pobliz nejakyho vysilace:)
V CRa maji stejny bordel jako v telecomu. V mem pripade objednavka u nich probehla bez problemu, ale zarizoval jsem to naprosto stejne kamaradovi a doted mu nejde hlasova sluzba. A to jsem dukladne vsechno precetl a probral s operatorkou.
Musime se jeste hodne ucit o organizaci prace. Treba nemci nejsou kdovijak pracovitej narod jak se mylne rika, ale maji ve vsem ordnung. Ve svem dusledku si pak usetri hodne prace.
Ale dokud v tom tady bude bordel tak podle toho budou taky objednavky vypadat.
Ve firmach kde jsem doposud pracoval bylo vzdy spatne to, ze nikdo presne nevedel jak se dane zalezitosti administrativne vyrizuji a kazdej to delal pak jinak a byl v tom burdel. Myslim ze odporne tomu manazerske dute hlavy rikaji workflow.
Nikde presne nebyl napsany postup a co delat pokud nastane ta a ta situace. System smernic je sice dobry pro buzeraci zamestnancu, ale nijak nepomaha v techto procesech. Je treba presne graficky znazornit provedeni objednavky pomoci diagramu a napriklad vzor formulare mit hodne okomentovany s pripady ktere mohou nastat.
stacilo by tedy pouze:
1. Personalni audit. Cim vic zbytecnych lidi tim vetsi bordel.
2. System rizeni objednavek a kontrola stavu objednavky zakaznikem
3. Informovani kazdeho zamestnance v procesu o prubehu procesu nejlepe formou vyvojovych diagramu a prikladu formularu
4. Kontrola objednavek nadrizenymi-cekaci doby, jednoduchy prehled kterym zamestnancum byla objednavka postoupena a kolikrat se vratila od technika etc.
...jeden z mužských pracovníků mi dokonce tvrdil, že na zřízení pevné linky potřebuji i připojení do elektrické sítě 220V, protože on má doma telefon zapojený do zásuvky!
Pokud máte doma pevnou s internetem od, nyní už, "kyslíků" a hrozně vás štve jako do nedávna mě, že jim platíte šlužby, které ve skutečnosti vůbec nechcete a nevyužíváte je(viz. kvůli internetu platit naprosto zlodějský paušál za nevyužívaný telefon, jehož cena se rok od roku nehorázně zvyšuje bez vašeho souhlasu) a že ani s tím internetem to není tak slavný, jak pan Kraus slibuje, hlavně díky agregaci a FUP, tak všem doporučuji přejít na Radiokomunikace(Bluetone Premium bez paušálu za telefon), nechci jim vůbec dělat reklamu, ale agregace 1:20, nulový paušál za telefon (+levnější je i volání) a žádné FUP hovoří za vše. Zapojení trvá asi 4 týdny, zdarma jsem měl i modem i zapojení a nyní si užívám dva měsíce provozu také zdarma. Snížil jsem sice rychlost z 3 na 2Mbity, ale to jen opticky, v konečném důsledku stahuju mnohem víc a o 400kc měsíčně méně + upload je 512kbit což je dvakrát víc než nabízí O2 a někomu se to hodí mnohem víc. Musím říct, že sem mi teď o moc lépe usína! Mimochodem mám také stejné zkušenosti s jednáním pracovníků v Telecomu na "Help" lince, každej mluví něco jinýho a nakonec zjistíte, že ani jedno nebyla pravda!!! Všechno jim také strašně trvá!!!!!
- je to firma s novým názvem a starými lidmi
- to že v reklamách se ptáčkovi hezky zpívá, ale pak skutek utek je bohužel normální
- IP TV je nová služba, takže problémy se dají čekat
- podmiňování jedné "levné služby" placením jiné méně výhodné se bohužel běžné
- velké podniky nechtějí denně komunikovat po telefonu s tisícovkami "prudičů"
Suma sumárum, máš co jsi chtěl. Pravděpodobně bys dosáhl stejného efektu levněji (kombinace např. Wi-Fi + satelitní Digi TV + mobil), ale chtěl jsi progresívní profesionály v oboru, tak si to užij .... :-)
Koukám že ať vládne telecomu kdokoliv, bude tam pořád stejný bordel. Už před 15 lety jsem řešil mnoho měsíců problémy s mým modemovým připojením, podobným způsobem experti z telecomu problém řešili a tvrdili že prý je to v drátech v baráku, dokonce mě donutili si přepojit dráty doma že prý jsem si udělal blbě rozdvojku. No nakonec jsem náhodou potkal známého co zrovna v telecomu dělal, popsal jsem mu problém, prohlásil že musí dát na ústředně na mojí linku nějaký člen či co ... od druhého dne jsem nevěděl co to je pád spojení, ba dokonce X.34 jela na plné rychlosti. Holt bordelpodnik kde musí mít člověk známý aby něco fungovalo. Bohužel je to o lidech, stejně jako jiné exstátní podniky, dokud se neodstraní rakovina v podobě neschopných lidí sedících jak žába na prameni a neochotných či neschopných si udělat v e věcech pořádek, lepší to nebude. V tomhle měli výhodu mobilní operátoři, bylo to něco nového a proto si myslím že to funguje. Když si vezmu co s nimi musíme řešit, jsou to 100x složitější problémy a v rámci možností to zvládají dobře, s Telecomem bych tedy do projektu nešel ani náhodou.
Tak tak, já jsem požádal o pevnou linku kvůli ADSL už během výstavby domu (abych pak nemusel platit další kopání) a story byla taky veselá. Nejdříve mi řekla, že pokud linka ještě není, tak můžů objednáním s ADSL docílit toho, že pokud ADSL nepojede můžu objednávku zrušit a proto mi vnutila roční smlouvu na linku i ADSL (nu což s tím jsem samozřejmě počítal) a že to bude za 1CZK.
PO měsící a půl to tedy urguji a operátor mi sděluje, že jsem ještě nedodal potřebné dokumenty. Samozřejmě žádné neposlali a po asi týdením handrkování s zákaznickou linkou jsem prý ve skutečnosti nedodal potvrzení:
- o ZTP a jiný doklad o invaliditě
nebo
- rozhodnutí soudu, kterým mě sbavil svéprávnosti
Po tomto jsem jim řekl, ře člověk co jde do halpartu s ČTc fakt musí být rozumu zbavený vysvětlil že nejsem ani zdravotně, natož mentálně indisponován popostričila objednávku v ystému tak, ž emi za měsíc přišlo vyjádření, že je linka technicky nerealizovatelná (pikantní je, že ta šedá krabice je cca 30m od domova a v ulici zrušilo pár lidí linku takže kapacitně by neměl být problém).
No rozloučil jsem se s ideou podporovat ČTc, dohodl profi rádio a na celou věc zapoměl. I najednou mi přišel dopis, vevnitř desky s úžasnou prezentací všech služeb a dopisem od managere regionálního rozvoje, že by část nadzemního vedení která ulicí vede chtěli zakopat do země a modernizovat.
Nu přišla moje slavná chvíle, kvůli bance jsem musel vykoupit od lidí co vlastnili cestu společně takovej nesmyslně úzkej proužek od silnice celou ulicí až k parcele. No a co čert nechtěl, tak v té nudli leží právě sloupy nadzemního vedení ČTc. Jak jsem se slohově tvořit a poslal panu regionálnímu managerovi zprávu, že v žádném případě nebudu souhlasit s jakýmkoliv zásahem do čehokoliv na mém pozemku a že až se jim něco pokazí na stávajícím majíprostě smůlu. Internet jede od KlFree.NET velmi obstojně, pevnou mezitím mají už asi jen 4 lidi v ulici a telecom tu a tam pošle nabídku na fin. kompenzaci (za námi se má stavět dalších cca 150 domů).
Jsem zvědavej, s cím příjde o2 :) a pak že na světě neni spravedlnost
Zdravim,
vubec se nedivim postupu. Mam s nimi taky dve nehezke zkusenosti. Zapojoval jsem ADSL. Neslo a neslo pripojit. Jasne, chtelo to nastavit protokol. Ale kde? Po 2 hodinach telefonovani na ruzna cisla podpory mi jeden technik prozradil, ze maji skryte menu vyvolavajici se jenom klavesovou zkratkou. Jen, co jsem ho uvidel, byl jsem doma. ADSL se rozbehlo svoji rychlosti.
Druhou mame v ulici. Chteli jsme ISDN linky, ADSL pro internet. Zadne socialni programy. Dostali jsme odpoved, ze nejsme "moc dobri", aby k nam vykopali kabel. A to me SE.. nejvic, ze TELE... jak PRASE ma porad monopol na vykopove prace :-((((((
Jarda
PS: Takze jestli je tady nekdo zaujaty, tak je to TELE vuci zakaznikum.
To je dobře, že to tu tak pěkně popsal. Sám mám velmi špatnou zkušenost se zaváděním ADSL a další můj známý zavedení pevné linky prostě vzdal (pevnou linku má, ale neaktivní, šlo jen o to, zapojit ji na ústředně). Takhle se Telekomin o dva(r) stará o své klienty (potenciální). Jakmile to půjde, odnesu si od něj i to poslední číslo, co tam ještě mám.
Každopádně mě zajímá, jak je to s tím tarifem Mini. Taky bych na něj šel.
Milí uživatelé, diskutujte podle libosti, ale zkuste si udržet i trochu slušnosti. Opravdu je nezbytné opatřovat komentáře výpady jako ....k nebo d...le?
Jednostraně zaujatý proti operátorům. Myslíš že můžou za všechny "chyby světa". Krom toho z tvýho článku vyplívá, že neděláš nic jinýho než že voláš na linky co jsou zdarma a otravuješ. Jsi ....k