První, co mě napadlo,když jsem viděl zprávy na Nově bylo, že maily na IOL a O2 zkolabovaly po obecné softwarovém zásahu vlastních adminů - když se zjistilo, že office konektór má vestavěnou fci obecného sdílení dat.
Protože mi není jasné, jak lze po třech dnech výpadku prohlásit "problém řešíme s dodavatelem platformy" - to jasně signalizuje zásadní nehardwarový problém.
No uvidíme - ale zatím to vypadá na průserovou causu desetiletí.
ve skutečnosti se prý jedná o novou P2P technologií určenou k vzájemnému sdílení dat jednotlivých uživatelů která může uspořit drahý datový tok. Maily totiž není třeba vůbec posílat, rovnou si je všichni vidí navzájem.
Tak dneska po 3:00 nas mailserver stahl ze sveho domenoveho kose par spamu. Normalni mail ani jeden. Taky se od te doby v logu neobevuje hlaska o nemoznosti prihlaseni. Ze by to naskocilo?
Je prima,ze se tu O2 omlouva. Neprijemny je jeden fakt. Ze verejnost a uzivatele jsou nastvani na O2, ten O2, ktery prevzal Telecom. A kdyz tu byl Telecom, byli nastvani na nej. Vzdycky na nejaky imaginarni mechanismus. Ale v te spolecnosti se s tim problemem trapi stejni ajtaci, kteri na ne u jinych spolecnosti nadavaji. Na rozcilene a mrzute telefonaty odpovidaji lidi, kteri to skutecne nijak nevyresi, kolikrat maji sami nedostatek informaci a to ne proto, ze by nechteli. Kdo za to muze? Lidi potrebuji vinika, nekoho po kom muzou kodit kamenem. Nekdo se vzdycky najde, ale nejsem si jisty jestli je to vzdycky skutecne ten pravy.
Spravcove siti, kteri zodpovidaji za vetsi celky, ne jen systemaci urcite vi o cem mluvim. Vsem nam nekdy neco vypadlo.
Na druhe strane je pravda, ze O2 melo jit s barvou ven uz davno. Je to pro ne mozna vetsi hamba, nez to, ze jim to nefunguje.
A na zaver, jak rika klasik - je to jen muj nazor :o)
nefunguje nic, natož 85 procent mailů... už 4. den... což je brutální... a ráno vyvěsili info na web... jak už jsem psal včera do diskuse pod zprávičkou z neděle, chce to pravdu udělat mediální kravál, jinak je to bolet nebude... takže pište kam to pujde, ideálně seriozní internetové i klasické periodika, 4denní výpadek stovek tisíc mailových schránek už nemá co do činění s nějvětším inzerentem...
Ráno kolem 8,30am se mi podařilo přihlásit se do Mail Expresu(večer nikoli), kde mám naštěstí jen nevyužívanou "providerskou" adresu. Přestím jsem si do Mail Expresu poslal tři test emaily(ze Seznamu, Centrumu a Gmailu)-nepřišel ani jeden. Po ranní otevření Mail Expresu jsem hned odeslal tři test emaily na tytéž adresy a teď je 9,20am a nepřišel ani jeden. --- Chápu, že technické problémy mohou nastat, nedávno je měl portál Centrum(důsledky výpadku klimatizace), před časem Seznam, čteme o Yahoo atd. - to se prostě může stát. To, co chápat odmítám, je naprosto skandální informační politika: o problémech té které IT společnosti se vždycky dozvíme od někoho jiného, zatímco inkriminovaná firma si dává na čas. To je trestuhodné už proto, že s internetem pracují také laici a když jim např. přestane z ničeho nic chodit pošta, přikládají vinu vlastnímu computeru(či sami sobě - špatné manipulaci), přičemž si málokdo dokáže představit jejich zoufalství a beznaděj. Nevím, jak uvažují manažeři IT společností(všeho druhu), ale já jako zákazník jim vzkazuji - čím dříve a bez okolků budete o problémech informovat, tím se vaše důvěryhodnost zvýší, nikoli naopak(o čemž vás možná přesvědčují profesionální vymývači mozků na manažeských kurzech). Nevěřte jim: heslo zatloukat, zatloukat, zatloukat patří možná do oblasti privátních mezilidských vztahů(nevěra), nikoli do vztahů komerčních !
L.S.
Nám se trousí maily jako šváby na pivo. Vím asi o 100 které mají určitě přijít a dalších x o kterých nevíme.
Chodí to napřeskáčku z různých dní, zatím asi 10% očekávané pošty.
První "úspěch": Včera(12/3/07) jsem odeslal mezi 16,56 a 17,00 tři emaily na Mail Expres - ze Seznamu, Centrumu a Gmailu. První přišel z Gmailu, a to dnes(13/3/07) v 09,41.
Z Mail Expresu odeslaná pošta dnes v 08,32 na Seznam, Centrum a Gmail zatím nedorazila. Celou věc detailně monitoruji a popisuji na svém webu www.stejskal.estranky.cz - rubrika Moje internetová odysea(v ní úplně dole).
L.S.
malá poznámka - problém je v tom, že provozovatel služby schvalně zatloukal - takže nešlo problém řešit civilizovaně (třeba informovat naše klíčové zákazníky aby používali po přechodnou dobu jinou mailovou adresu).
Takže nadávky jsou naprosto na místě a podle mého názoru jsou zatím velmi mírné, problém bude třeba řešit opuštěním placených služeb tohoto amatéra.
Protože v IT se platí za spolehlivost a zejména za možnost komunikace v případě problému (aby se škody daly minimalizovat) - platit za úmyslné dezinformace s nulovou možností řešení vzniklých problémů s jistotou nebudem.
Pro upřesnění, u nás je situace následující: spamu v mailboxu jako jakýkoli jiný den, skutečné zprávy ani jedna (!).
Mail bohužel nefunguje stále (iol), lze si to snadno ověřit posláním mailu sobě z jiného konta.
Takže v schránce je zjevně pouze pro uklidnění situace nakopírovaný nějaký spam, služba ale neběží pořád (nepříjímá totiž jiné maily).
Tohle pravda není, ačkoliv jinak je to katastrofa.
Nám maily postupně pomalu chodí, zatím asi 10% těch které od soboty čekáme. (Objednávky v číselné řadě, takže prostě víme, že musí přijít.)
Záloha na mail u jiného providera chodila naštěstí bez problémů.