Po několika marných pokusech jsem se dnes (neděle) odpoledne (15:00) dovolal do Kyslíku, kde mi bylo řečeno, že cca do hodiny by měl být problém vyřešen, Je 19:36 a nic se nezměnilo.
Mohu potvrdit, že náš firemní mail na placené doméně (com) vybíraný přes iol (tzn. O2) také nefunguje.
Přihlášení nejde, nic se nestáhne ani neodešle.
Log z TheBat!:
11.3.2007, 19:41:36: FETCH - Server nahlásil chybu. Hlášení serveru: -ERR Authentication failed
O tom, že něco nefunguje jako obvykle na jejich webu ani zmínka - prostě stále stejné chování monopolního škůdce.
No a proč by si podobné chování nedovolil, když zákazníci jako vy u něj stejně zůstávají? Chápu veničany, kteří si pořídí ADSL jakožto jednou možnost připojení k netu, ale mít u Telecomu schránky a doménu v době takto široké konkurence a pak si stěžovat, že je to "monopolní škůdce", to je sradna.
Tak to prr - já mám wifi a na spolehlivost si nemůžu stěžovat - cca denní výpadek po vichřici jsem omluvil - v místě providera nešel proud. Mám sice "papírově" nižší rychlost (512/128), zato s agregací 1:1 oproti O2 ADSL 1:50 , takže žádné zlenivění ve špičkách. A to za třetinu ceny stejně rychlého ADSL + paušál za linku. Pevnou jsem proto zrušil.
Tak to prr - já mám wifi a na spolehlivost si nemůžu stěžovat - cca denní výpadek po vichřici jsem omluvil - v místě providera nešel proud. Mám sice "papírově" nižší rychlost (512/128), zato s agregací 1:1 oproti O2 ADSL 1:50 , takže žádné zlenivění ve špičkách. A to za třetinu ceny stejně rychlého ADSL + paušál za linku. Pevnou jsem proto zrušil.
Problém jsem zaznamenal v sobotu kolem 23:30 a když jsem se dovolal (po 25 minutách!), tak mi sdělili, že do rána bude všechno OK. Dnes, kolem 11:00, optimismus byl již umírněnější ("kolem 16 hodiny bude služba asi fungovat"), odpoledne již optimismus zcela opadl ("možná kolem 23 hodiny"). Na dotaz, proč info není na webu, pravil informátor, že to on nemůže ovlivnit, což má asi pravdu, ale proč to nenapadne odpovědné?
opravdu to nezvládají - teď mi sdělili, že zítra kolem 8 ráno by mělo být všechno v pořádku. Jsem opravdu zvědav - výpadek přes 32 hodin, to už je síla.
A co? Kdo by se tím asi o víkendu zabýval, když jsou všichni pryč?
Zase z toho nedělejte takovou katastrofu. Každý mail server je nakonfigurován tak, že se o doručení snaží cca 4 a více dní. Takže krátký výpadek vůbec nevadí - všechny maily vám časem dojdou.
Miluju tyhlety socky, které chtějí ideálně dostupnost 99,999% s tím, že sebekratší výpadek okamžitě pokládá jejich dokonalou firmu a budou se soudit o milionové odškodné. Když se ale dozvědí cenu za pětidevítkovou dostupnost (geograficky distribuovaný cluster, dohled 24/7), tak nevěří.
Děláš si asi legraci, že? Na těch IOL poštovních serverech jsou i firemní adresy, a pokud je výpadek od soboty večer (já o něm vím od nedělního rána), a už od té doby jejich hotline hlásí, že na problému usilovně pracují jejich technici (kvůli čemuž odsunuli např. řešení mého výpadku ADSL) a máme pondělí dopoledne a stále není opraveno, to ti přijde normální? To si snad nedovolil ani freemail seznamu takhle dlouhý výpadek, a ne služba, ze kterou se platí.
Nikdo tady nemluví o 99,999% dostupnosti, ale i trapných 99,5 % by teď docela potěšilo (a i kdyby toto byl jediný výpadek v tomto roce, tak už to nemají šanci dosáhnout)
A co pohotovost?
A nefunkcnost emajlu, coz je dnes zrejme 2. nejpouzivanejsi sluzba (vzhledem k poctu lidi, ne k objemu dat) IMO neni zadna prkotina ktera pocka par dni.
Hmm, vas optimismus o dojeti vsech emajlu bych chtel mit.
Dle mého názoru nejde o "katastrofu", ale spíš o to že nás jako zákazníky Telefonica ignoruje, vždyť jim nestojíme ani za informaci portálu, nebo alespoň v přihlašovacím dialogu.
Neschopnost O2 vyvěsit na své stránky, stejně jako po přihlášení přes www.iol.cz, JASNOU INFO o výpadku, je kriminálním zanedbáním základních povinností poskytovatele. Toť vše. Řešení ovšem není přejít jinam. Tedy je - a není. Přece když mi přestane jezdit oktávka, golf nebo audina na lízíng, tak ho hned nebudu rušit, prodávat, a nepoběžím k japoncům, frantíkům, korejcům nebo bavorákům. Ovšem očekávám u takového klíčového výrobce, stejně jako poskytovatele, že se chyba bleskově napraví! Doufám, že budou padat hlavy a ty hlavy, co zůstanou, že budou myslet a nejen se zavrtávat do písku!
Nechápu proč, když je podle Vás tak neschopná Telefónica, si neseberete ten jeden paušál co tam máte a nejdete k jinému operátorovi. Lidi jako Vy jsou nejlepší, nikdy se jim nikdo s ničim nezavděčí, neustále remcaj jak je to a nebo tohle na h.... , neustále si stěžujou že nic zase nic nejde, ,ale tyto výpadky ať už trvají několik minut nebo 3 dny jsou u všech operátoru. Je to technologie,u které si nemůžete být jisti, že se něco ,,nepokazí,,.
PS. chci vidět jak ,,vyvěšuje te,, to nedokáže nikdo, né jen O2.
Divím se, že máte takové problémy s přečtením a pochopením 3 vět v příspěvku, na který reagujete, ale budiž, každý jsme nějaký ;-)
Autor psal o nevyvěšení informace na webu, a tam si skutečně nejsem jistý, který serverový díl je potřeba dokoupit, aby mohli v redakčním systému napsat jeden příspěvek na úvodní stránku ;-)
Bohužel vám musí znovu zopakovat, že zřejmě neumíte správně číst. Vy jste se ohradil proti výrazu kriminální, a ten byl uveden právě a jen této souvislosti, cituji (prosím čtěte):
"Neschopnost O2 vyvěsit na své stránky, stejně jako po přihlášení přes www.iol.cz, JASNOU INFO o výpadku, je kriminálním zanedbáním základních povinností poskytovatele. Toť vše."
oprava: (kromě toho, že mi vypadává ADSL, mi vypadávají i písmenka, možná na tom přetažení něco bude ;)) - musíM znovu zopakovat, a jen V této souvislosti
Heleďte se, je mi jedno co tu píšete, reagoval jsem na "Ovšem očekávám u takového klíčového výrobce, stejně jako poskytovatele, že se chyba bleskově napraví!". Tato věta byla uvedena v souvislostech s tím, co jste psal. p.s. nevypadlo ADSL, ale "pouze" e-maily, chápete vůbec v čem je rozdíl?
Kdyby vypadlo pouze ADSL, je nám to celkem jedno. Připojíme se na web jinak.
Ale to, že nám jako firmě nechodí už třetí den maily je katastrofa!
Žádný free mail. Máme placený a poměrně na dnešní dobu dost drahý hosting....
Vy jste už dokonale ztracen ;-) Dokonce už zapomínáte, co jste sám napsal, takže dovolte citaci: "Nevím co je na tom kriminálního vy policisto. Je to taky o dostupnosti dílů k serverům apod.". Přitom autor mluvil pouze o tom, že NEUVEDENÍ INFORMACE je kriminální, takže jste celou dobu mimo mísu.
P.S.: Psal jsem to tady už v několika příspěvcích, JÁ mám problém s ADSL, proto jsem také volal o víkendu a dnes na infolinku a proto mám aktuální informace i o výpadku e-mailů (a od rána od příbuzného, jehož firma e-maily na iol používá).
Nicméně to krásně demonstruje, že namísto toho, abyste se soustředil na čtení a pochopení psaného textu, více úsilí věnujete nesmyslným fabulacím, opravdu klobouk dolů ;-)
Upřímně řečeno je mi vás líto. Nemám čas tady číst vaše příspěvky a zkoumat, co jste psal nebo nepsal (je vidět, že nemáte zjevně co na práci). Končím s váma diskuzi. Pokud vás to baví se tu hnidopišit, je to vaše věc. Kdyby vám nechodilo připojení, nepíšete tady vaše výlevy.
Vy jste výborný komik, možná byste to mohl zkusit místo svého současného zaměstnání - co prosím děláte? (když vás tak zajímá co dělám já, jako živnostník si mohu do značné míry o svém volném čase rozhodovat, věřím, že vy jste podobně svobodný a nezneužíváte pouze čas svého zaměstnavatele ;-))
Nicméně neschopnost číst psaný text je ve vašem případě už DIAGNÓZA! O ADSL jsem psal, že mi "vypadává", tedy nikolivěk, že je rozbito, odpojeno, nechodí apod., a to, že jsem to navíc uváděl i v dalších příspěvcích už vám mohlo pouze pomoci, pokud nemáte dostatečnou inteligenci na významový rozbor sloves českého jazyka, to bylo celé.
Nicméně máte pravdu, že mě diskuzi s ignoranty vašeho typu skutečně baví, dokonce ji pro obveselení posílám svým známým :-)
Jak to, že je v Bohnicích internet volně přístupný i pacientům před aplikací léků? Nejhorší jsou ti, co mají utkvělou představu o tom, že vše chápou lépe a že něco je rozbité :).
A obávám se, že "nevyvěšení" na webu IOL - O2 je ZÁMĚR nikoliv neschopnost.
Přeci mezi ty skvělé výkřiky o všem dokonalém a téměř zadarmo nedají zprávu o největším výpadku všech dob.
Ano je to pravda. Jen se obávám, že to není ze soboty na neděli, ale poněkud déle, tedy naposledy to fungovalo OK v pátek tak v 23 hod. V noci jsem samozřejmě spal, ale v sobotu v 6,00 odpovědně prohlešuji, že to už nešlo a to celou sobotu, plus celou neděli. A teprve v pondělí asi v 8,00 jsem zaznamenal, že už to zase jde. Tedy celý výkend. A to jak placeny u IOL tak zdarma u o2active. Nešlo prostě dva dni o tom to výkendu nic. Žádná pošto pře O2. Ani náhodou. Ani vstup přes www ani vstup pře pop3, nic. Zásadní význam tomu, ale nepřikládám, protože podobný výpadek jsem zažil už i u Volného nebo u Seznamu nebo u Centra. Vždy řekněme do 2-3 dnů to bylo obnoveno.
Tak to jste šťastný člověk, že vám to už dnes v 8 fungovalo, to potom vaše "nepřikládání zásadního významu" chápu :) Nicméně firmy, které jsou v dnešní pracovní den doposud bez e-mailu, přestože na řešení problému pracovala O2 celý víkend, ty to asi nepochopí
Hehe, malinko jsem to zakřikl a drobet se unáhlil. Dopoledne to sice doopravdy běhalo, takže potřebné jsem si stáhl a i odpověděl. Ale ted už to zase těm zmetkum nechodí. Ani náhodou. Takže od 15,00 pondělí opět hlásím zcela kompletní výpadek pošty u všeho, co má něco společného s O2.
Potvrzuji, na hotline je stále automatická zpráva o možné nedostupnosti e-mailových služeb (teď už ženským hlasem), a živým operátorům se nedá prakticky dovolat (s jiným problémem), zřejmě každý volá kvůli e-mailům :-/
Podle aktuální zprávy z infolinky by mělo být cca 85 % mailových serverů funkčních a zbytek se snad podaří nahodit během odpoledne (údajně dělají nějaké ruční nastavování)
No jo, já taky jsem jen patnáctiprocentní. To mám za trest, že jsem vo nich tak vošklivě psal. Dokonce tak, že to některý lidi vodnaučilo číst :-) Mimochodem, vyjadřovat obnovení pokrytí v procentech je hodně veselé... Ale opticky to zvyšuje naději u těch, co jsou zatím out. A naděje, jak známo, hyne poslední.
Před malou chvílí jsem volal na linku technické podpory.
Je slyšet, že situace silně eskalovala - již ani neberou telefony - pouze je hlasový záznam o tom, že neběží mail a že se všem omlouvají.
K tomu aby přiznali barvu a zjistili situaci potřebovali prosím více než 3 (!) dny.
Prostě takto vypadá digitální doba v režií matlalů evropského fomátu. Tisíce žvástů o televizi po internetu, všechna média plná stupidních modrých reklam a přitom ani nejsou schopni za tři dny zprovoznit maily.
No aspoň už vím, jak bude vypadat světlá digitální budoucnost v 21.století
Nejsem zastance O2, nemam od nich zadnou sluzbu. Ale musim se smat, kdyz vidim, ze je tady naprosto kazdy ctenar a prispevovatel do diskuze "absolutnim odbornikem".
Pred casem doslo k velkemu vypadku mailserveru Active24, ktery trval 3 dny. Nasledne doslo ke dvema vypadkum Seznamu, ktere presahly 24 hodin (a trvaly by dele, kdyby vypadlo vse - u nich vypadla je jedna cast schranek).
Je pravdou, ze takova situace by se stavat nemela, ale kdyz si vezmete, kolik hodin jen trva obnoveni dat ze zalohy (nezapomente, ze se jedna o desitky tisic schranek, kde v kazde je napriklad 1000 miniaturnich souboru), tak je delka trvani pochopitelna. V takovych pripadech nejde ani stanovit presny cas vyreseni. Active 24 taky termin dokonceni menil asi 5x.
Problém není v možnosti výpadku a v časově náročné obnově dat ale v nedostatečném podávání informací zejména na webu O2. To je skutečně špatné a pro firemní korespondenci katastrofální.
to anděl:
Základní problém je v tom, že ten u koho máme placenou službu lže a zatlouká.
Jinak minulý týden jsem osobně zažil jak vypadá překládka linky o 13km. ADSL samozřejmě neběželo (několik dní), přičemž odpověd zněla "zprovozníme to do 27.3.2007, protože je zásadní technický problém na ústředně".
Nakonec to technik uvedl do provozu za chvíli - linka byla totiž sice přeložená na nové místo, ale ADSL stále běželo v původním místě - v tom chaosu, co u 02 zjevně panuje na to zapomněli.
A technik se k nám dostavil, protože naštěstí zkolabovalo NTčko pro ISDN a při tom (budiž mu věčná sláva) opravil i ono neběžící ADSL.
Takže to, že neběží mail, je s jistotou problém komunikační - ne technický - osobně si nedokážu představit zálohu, co se obnovuje vice než 3 dny.
Kdybychom takovým způsobem zálohovali v naší firmě, tak to můžem rovnou zabalit.
13:46 nejde. Problém s ověřováním.
Jinak vše jde podle interních směrnic a procesů. Provider nezatlouká, protože stav, kdy schválené procesy neurčí kdo a jak bude mlžit nelze nazvat zatloukáním. Bohužel stejně tak interní proces nestanovil, kdo to opraví.
Nejaky pokrok videt je :-) Od soboty vse nedostupne, v nedeli vecer jsem se konecne dostal do schranky, ale mohl jsem si jen cist stare zpravy, no a pred pul hodinou se mi konecne podarilo odeslat kontrolni zprávu. Ale porad nic neprijimam, a protoze cekam par dulezitych mailu, tak je mi dosavadni "pokrok" k nicemu. Kdyby aspon odesilajici dostal echo o nedoruceni mailu, ale to bych asi chtel moc ...
Pozoroval jsem stejné symptomy - dlouhý timeout a pak invalid username/password. Dnes ráno se chvíli dalo přihlásit, dorazila pošta do cca jedné hodiny ranní, nyní opět stav jako v Neděli. Poradí někdo tip na spolehlivý mailhosting s možností vlastní domény? Cena do 100 Kč měsíčně, pokud lze platit kartou nebo PayPalem může nýt i zahraniční.
Já používám třetím rokem Hostingzdarma.cz, hosting a neomezený počet mailboxů je "v ceně" za doménu (kterou si u nich musíte zaregistrovat), u COM je to 500 Kč ročně, CZ je dražší. V diskuzním fóru u nich je vidět, že nějaké výpadky měli taky (mně se to zatím naštěstí vyhlo), možná se vám podaří najít hosting kde budou lepší záruky (pak se případně podělte :))
To je zdarma a bez garance, moc důvěryhodně to na mě nepůsobí, tu cenu, kterou jsem uvedl jsem samozřejmě myslel bez domény. Quick jsem používal už hodně dlouho a taky jsem byl celkem spokojen, měli problémy někdy před 5 lety, kdy to bylo hodně zabržděné pár týdnů. Ale co do toho vlezla Telefonica, tak mě štvou, nejdřív mi se bez upozornění změnila doména v adrese odesilatele u e-mailů odeslaných přes web z quick na o2active (naštěstí to šlo dát zpět) a teď tohle. Co do toho vlezla Telefonika je to snad ještě horší než dřív, i klienti Eurotelu v mém okolí si stěžují, takže chci od nich pryč a již nikdy nevázat mailbox na poskytovatele Internetu.
Tak jsem se právě dovolal, to, že nefunguje několik procent mailů, není vůbec pravda... nejede jim to celé, ten kluk na hotline to aspoň přiznal. Možná nefunkčnost v řádu dnů!!!
Nechci polemizovat s těmi, co tvrdí, že je to normální... asi nepotřebují mail k normálnímu fungování firmy a nepoužívají ho ani pro osobní potřebu. A úplně souhlasím s názorem o oktávce, která se pokazí...
Firmu bude bolet jediné - medializace, čím víc, tím líp, a to ideálně tv a seriozní deníky, vč. internetových verzí. A aby se to medializovalo, chce to udělat jediné: piště maily na čt, novu, primu, idnes, ihned atd... Já už to udělal, ale z jednoho podnětu nic neudělají... Takže pojďte do toho taky!
Nikdo nebude zverejnovat negativni reportaz o nejvetsim inzerentovi. To je zakladni princip, ktery zcela jiste nebude narusen jen tim, ze nekdo ztratil obsah milionu emailovych schranek. Navic je vetsina lidi mela prazdne, protoze uz mela postu stazenou pres pop3. Ted uz je to jen o tom jak rychle se podari znova zalozit uzivatele a nastavit jim nejaka hesla, nejlepe takova, jaka zkusi pouzit pri prvnim prihlaseni, aby nebylo poznat, ze ucet je zbrusu novy.
Ne, ale několikrát denně použiji 8 e-mailových schránek, každou u jiného zřizovatele, plus dvě ICQ a jedno Skype. Takže mne vyřazení dvou u O2 ( jedna u IOL, druhá u o2active ) nemůže nikterak zásadně ohrozit, jen tam, kde je důležité, přidám větu, aby použili jakoukoli jinou, že O2 má momentálně potíže a nikdo neví, jak dlouho jim to ještě vydrží.
Dobré řešení. Ale nestandardní. A hlavně - každý soudný uživatel se smíří s chybou SW, HW - i lidskýho faktoru. Ale proč jsme se to v TV dozvěděli před čtvrt hodinou? Po více než padesátihodinovém výpadku? Mimochodem - každý není starý mejlový vlk a v okamžiku, kdy vlastně jakoby vše funguje a hodí mu to hlášku na ověření jména a hesla, tak by si přece jen nějakou tu pomoc zasloužil. Jo - těším se taky, až O2 dostane pokutu za to nakukování do cizejch mejlů, my ji jako obvykle zaplatíme v tarifech - a pojede se dál. Co kdyby se dávala taková pokuta, že zákazník dostane třeba na rok pětiprocentní slevu? A nejen o víkendech...
No uvidíme, je otázka, co se tam vlastně stalo. Dějí se i takové věci jako že selže protipožární systém a napustí vodu do běžících serverů v celé serverovně. A dodací lhůty nového železa se počítají v řádu měsíců.
Tak vám nevím, nechci přidávat další chytrosti, je 20:43 12.03.07 a posta přez iol.cz mi nejde stáhnout s odpovedí serveru, že mám blbý heslo, kurva drát.Na stránce tech podpory Ó2 mi nabízejí jen zážitek strhující rychlosti.
Už půl hodinu se snažím po přečtení prohlášení tiskového oddělení z 16:10 přihlásit na o2active, které má na 100% fungovat, a co myslíte? Nejsem tam! A na Quicku jsem zase v těch nefunkčních procentech, takže mám smůlu.
Je třináctého. A O2 má smůlu. Nevím, kde příšli na těch pětaosmdesát procent v oukeji. Já mám vpravo dole čistou nulu. No a před sebou vobdélníček, že mám zadat jméno a heslo. A na www.iol.cz ani Ň a když se přihlásím do pošty, tak v nudném odstavečku pod přihlášením do pošty (proč ne NAD!!!) omluvný cancík. Prognóza nejistá. Tak hlavně, že se usilovně pracuje. Tedy: zvyšte úsilí, chlapci (a děvčata...)
Mně dnes ráno přišlo asi sedm mailů, ale to určitě nebude všechno, přes víkend se jich tam muselo nahromadit mnohem více...:-/ Do webového rozhraní se nemůžu přihlásit stále. S tou větou, že nedokáží přesně určit, kdy to bude opět funkční, mne tedy moc nepotěšili :-(((
13.3.2007 7:52 - stav nezměněn, E-maily nefungují od 10.3. což je už opravdu dlouhá doba. Mám oprávněné pochyby o schopnostech poskytovatele zajistit kvalitní služby, komicky působí hláška nahraná na telefonu tech.podpory, kde se paušálně veřejnosti oznamuje že "mohou nastat potíže s E-maily" a tím je pro O2 věc vyřešena. Sympatický přístup. Managemnent O2 by se měl zamyslet jak svou firmu konečně diferencovat od nepopulárního dědictví Telecomu a spol., takhle jsou pro mne stále jedna a ta samá banda.
Petr Fridrich
Je to banda lhářů, viz. jejich tisková mluvčí o nějakých 5% postižených výpadkem. Přes ubezpečování, že data zůstanou zachována, je jich minimálně polovina v háji a to se do schránky připojíme tak vždy na druhý - třetí pokus (Po tom, co dnes ráno, začala trochu fungovat). Od neděle dopoledne neděláme ve firmě nic jiného než se omlouváme klientům, kteří nám nadávají, že jsme nereagovali na jejich poštu a bohužel, když argumentujeme větou: "Posílali jsme Vám v neděli ráno mail ať píšete na náhradní adresu, protože ta od O2 zkolabovala." Oni po právu odpovídají:"Co jste to za pitomce, když používáte maily od O2?!" Dále NO COMMENT