Názory k článku Telekomunikační zákon: Jak dál?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 3. 2000 10:50

    Lada Bin (neregistrovaný)
    >Vzhledem k dosavadnímu postoji ČTÚ, který s dvouročním odkladem nesouhlasí

    nevim jake ma p. Antos o pomerech v CTU informace, ale je znamo ze hlavy CTU jsou ZA Cesky_Telekom, obzvlaste vazena pani namestkyne ministra...
    ...a CT si s CTU hraje jak kocka s mysi...
  • 16. 3. 2000 12:37

    Aleša (neregistrovaný)
    Telekom jsou hajzli podvodnický ať jdou do prdele nemužu je ani čut šmejdy vyděračský takový rantále to je hrozný co za to kecání chcou.
  • 19. 3. 2000 19:20

    Premysl Olsansky (neregistrovaný)
    Praha, 17. brezna - Snaha o destabilizaci ceskych telekomunikac dohnala skupinu obcanu k zorganizovani peticn akce proti nastoleni chaosu a anarchie v oblasti telekomunikaci v tto zemi.

    "Dnes a denne se presvedcuji, ze Cesk Telecom, a.s. poskytuje firmam i jednotlivcum vysoce kvalitni a financne dostupne sluzby, je i nejvyznamnejsim poskytovatelem pripojen k internetu v Cesk republice," rekl Premysl Olsansky, predn nezavisly expert v oblasti telekomunikaci. "Obcany, vladu i parlament je treba varovat pred nedozirnymi nasledky neuvazene liberalizace a poskozeni nejsilnejsi a nejuspesnejsi cesk firmy."

    Petici za zachovani monopolu je mozno podepsat na internetove adrese http://www.neliberalizovat.cz/
  • 20. 3. 2000 9:40

    pomaleji chapajici (neregistrovaný)
    Dobry den,
    mozna trochu pomaleji chapu, ale ta petice PROTI liberalizaci je myslena vazne? Dival jsem se tam a docela jsem se zasmal, ale nic nenasvedcuje tomu, ze se smal i autor. Asi si vemu do ruky poradnej klacek....
  • 20. 3. 2000 15:25

    Petr Poboril (neregistrovaný)
    From: MVDr. Jaroslav Pesan <Pesan@psp.cz>
    To: Lukas Matejovsky <Matejovsky.Lukas@iol.cz>; Lubor Kolar <kolar@porcus.cz>; <radecek@email.cz>; Petr Poboril <poboril@applet.cz>
    Sent: Monday, March 20, 2000 11:27 AM
    Subject: stanovisko


    > Vazeny pane,
    > reaguji na Vas nesouhlas s nasim hlasovanim o
    > Telekomunikacnim zakonu a zasilam Vam stanovisko ODS.
    >
    > Stanovisko klubu ODS telekomunikacniho zakonu a k jeho §78
    >
    > 1. ODS vzdy podporovala slozity proces odstraneni uplneho statniho
    > monopolu na telekomunikacni sluzby.Tento proces vsak neznamena pouhe
    > otevreni trhu.ODS sledovala minimalne tyto cile:liberalizaci
    > trhu,efektivni privatizaci statniho majetku,rychle zkvalitneni site a
    > v neposledni rade unosny proces deregulace a zrealnení tarifů.Snaha o
    > vyvazeni techto cilu,ktere si mnohdy vzajemne odporuji,vedla a vede
    > samozrejmne k mnoha stretum s temi,kteri,at jiz profesne ci
    > politicky,sleduji pouze jeden z nich.
    > 2. Liberalizace (tedy otevreni telekomunikacniho trhu vsem zajemcum)
    > ve smyslu Smernice 96/19ES je projednavanym zakonem jednoznacne
    > zabezpecena.Sluzby,zavadene §78,nijak nerozsiruji tento otevreny
    > trzni prostor,spise naopak,protoze stat zde pristupuje k velmi
    > striktni regulaci vztahu mezi jednotlivymi operatory.
    > 3. ODS si je vsak vedoma,ze tato regulace je pozadovana smernice EU
    > (97/33 a 98/61) s tim,ze clenske staty jsou povinny toto zabezpecit
    > nejpozdeji 2 roky po vlastni liberalizaci telekomukacniho trhu.V
    > tomtoodkladu (ktery s vyjimkou Nemecka vyuzily vsechny staty EU) se
    > odrazi nejen urcita kontroverznost povinnosti vyplivajici pro
    > jednotlive operatory,ale predevsim vedomi toho,ze implementace techto
    > sluzeb je velmi technicky,organizacne a financne narocna a
    > neprimerene tempo by mohlo nenapravitelne poskodit prislusna
    > operatory.
    > 4. ODS si je rovnez vedoma,tyto sluzby mohou v nekterych segmentech
    > trhu znamenat snizeni cen (dalkove a mezinarodni volani,sluzby ve
    > velkych mestech,velci zakaznici - firmy).Na druhe strane lze
    > ocekavat,ze jine sluzby (mistni hovory,odlehle oblasti),o ktere
    > nebudou mit novi operatori zajem,se mohou dostat pod velky cenovy
    > tlak smerem vzhuru.Slozity proces socialne unosneho rebalancovani
    > cen,zahajeny v roce 1995,by se tak diky "vyzobavani trhu"mohl
    > zhroutit v nejmene prihodny okamzik a uzitek by byl mezi uzivatele
    > rozdelen velmi nerovnomerne.
    > 5. Vime take,ze zkusenosti ze zahranici nejsou jen
    > pozitivni.Predevsim sluzba "prevoditelnost cisla",ktera je financne
    > velmi nakladna neni zdaleka vyuzivana tak,jak se predpokladalo.To
    > opet vytvari tlak na ceny.( Pr.: Holansko - volbu uziva do 10%,
    > prenositelnostmene nez 1% úcastniků,probiha diskuse o cene takto
    > vyuzivanych sluzeb).
    > 6. Jsme tedy presvedceni,ze pozitiva,plynouci z okamziteho zavedeni
    > vsech techto sluzeb by ani zdaleka neprevysila negativa z toho
    > plynouci,vcetne dopadů na postaveni Ceskeho Telecomu a.s.,dosud
    > monopolniho operatora vetsinive vlastneneho statem,predevsim se
    > zretelem na soucasne probihajici proces prodeje statniho podilu.
    > 7. Navrhli jsme proto takove zmeny §78,ktere by na jedne strane
    > eliminovali negativa,ktera by plynula ze zbrkleho zavedeni techto
    > komplikovanych sluzeb,na strane druhe by umoznily co nejdrive
    > vyuzivat tu sluzbu,ktera je v tomto baliku nejcennejsi - tedy moznost
    > volby operatora.Stejne tak nestojime o to,aby zavedeni povinnosti
    > dane smernice EU mohly byt svevolne,bez vedomi parlamentu oddalovany.
    > Navrhli a podporili jsme tedy:
    > - zruseni moznosti Uradu prodlouzit dvouletou lhutu (jak navrhoval
    > vlad.navrh)
    > - povinnost zavest sluzbu kratke individualni predvolby pro
    > jednotliva volani nejpozdeji do 31.12.2001(tzv.call-by-call)- prosla
    > mekci varianta,
    > - zavedeni moznosti dle technickych podminek lhůty zkrati a take
    > sankcionovat plneni techto povinnosti (pozn.:nebylo prijato)
    > Jsme presvedceni,ze tyto navrhy naplnovaly vyvazenym způsobem nejen
    > to,po cem volaji novi,nastupujici operatori,ale take to,co je v zajmu
    > nejsirsi verejnisti.Zaroven se vyvarujeme poskozovani zajmu statu
    > jako spravce svereneho majetku.Jiste mohlbyt vysledek hlasovani
    > lepsi,jsme vsak presvedceni,ze prijata podoba je mnohem
    > prijatelnejsi,nez původní vladni navrh.
    > ODS podporila zakon jako celek s presvedcenim,ze je to zakon
    > mnohem lepsi,nez dosud platna norma a ze otevira dostatecny prostor
    > pro vznik a podporu konkurence.ODS odmita zúzeni problematiky
    > liberalizace pouze na jeden § zakona,zvlaste kdyz vi,ze
    > liberalizacnich prvku obsahuje zakon celou radu (povinnost operatoru
    > poskytnout svoji sit,propojit prostrednictvim sve site jine
    > subjekty,povinnost univerzelni sluzby atd.)
    > Ti,kteri pod praporem liberalizace hlasovali proti zakonu jako
    > celku prokazali,ze jim vlastne neslo o volny trh,ale pouze o vlastni
    > firenmi,a nebo politicky profit.
    >
    > Poznamka pod carou:
    >
    > - snizeni ceny Telecomu se muze pohybovat v intervalu 10-20 mld.
    > Telecom v teto valce zustava pasivni (jakkoli vsichni tvrdi
    > opak).Existuje důvodne podezreni,ze jde o snahu TelSource
    > koupit zbyvajici statni podil co nejlevneji.
    > - sluzba call-by-call je v podstate technicky jednodussi forma
    > nastaveni predvolby cisel (vyber operatora).Chce-li uzivatel
    > pouzit pro volani sit jineho opratora,vytoci predvolbu a tak se
    > dostane (bud automaticky nebo pres operatorku) do jeho site.
    > V pripade sluzby predvolby cisel jde o pevne nasteveni na jinou
    > sit pro vsechna volani.Komfort tedy neni úplny,ale úcelu -
    > zvolit si operatora je dosazeno pomerne snadneji a levneji.
    > - smernice ES c.96/19 je zakladni dokument,ktery rozhodl o
    > liberalizaci evropskeho telekomunikacniho trhu. O onech dvou
    > sluzbach tam nebylo ani slovo,byl urcen termin plne
    > liberalizace do roku 1998 a ony sluzby zavedla teprve smernice
    > 97/33/EC smernice 98/61EC,ktere vsak umoznily vsem statům
    > dvouletou implementacni lhůtu umoznily i dalsi odklad,ktereho
    > mnohe staty (viz GB) vyuzily.
    >
    > S pozdravem
    > MVDr.Jaroslav Pesan
    > poslanec PS PCR
  • 24. 3. 2000 17:24

    Premysl Olsansky (neregistrovaný)
    Na http://www.telecom.cz/infocentrum/tiskove_oddeleni/19032000.html najdete i graf:

    ČTK) Nejvyšší náklady na Internet v Japonsku
    a Polsku, v ČR nízké (19.03.2000)

    LONDÝN 19. března (ČTK) - Z 29 zemí Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) stojí surfování po Internetu nejvíce uživatele v Japonsku a Polsku, nejméně naopak v Itálii, Mexiku a Turecku. Česká republika je v dolní polovině pořadí zhruba na úrovni USA, vyplývá z článku v týdeníku The Economist, využívajícího údaje OECD.

    Náklady na Internet se v jednotlivých zemích výrazně liší. OECD složila celkový ukazatel ze tří složek - měsíčního paušálu za používání telefonní pevné linky, tarifů za použití telefonu mimo špičku a poplatku za připojení pro poskytovatele Internetu.

    V řadě zemí odpadá poslední článek, někde i placení tarifů za telefonní spojení.

    V Japonsku vydává nyní uživatel za 40 hodin na Internetu mimo špičku přes 80 dolarů, v Polsku je to téměř 70 USD. Nad 40 dolary jsou náklady na Internet ve většině zemí západní Evropy a v Maďarsku.

    Náklady na užívání Internetu v ČR, kde sestávají hlavně z plateb za telefonní spojení, jsou mezi 35 a 40 dolary za 40 hodin, tedy na úrovni USA, Irska, Nového Zélandu, Austrálie nebo Finska. Mírně levnější je Internet již jen ve Španělsku, Británii, Jižní Koreji, Itálii, Mexiku a kolem 20 dolarů stojí jen v Turecku.


Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).