Obchodní zástupci jsou školeni ne k ukecání zákazníka, ale k tomu, aby zjistili, zda mohou svými výrobky nebo službami pomoct vyřešit problém zákazníka. Pokud ano prodají, pokud ne neprodají. To je celé.
Prosim Vas, lepsie perly maju snad uz len tu: mekkinzi (o)bludarium
MLM = multi-level marketing (vacsinou klasicka pyramida, aj ked povodny vyznam je "vznesenejsi")
Není jen obchod, kdy obchodník=často podavač čeká na zákazníka v maloobchodě, ale existuje i obchod, kdy máte dobrý produkt a hledáte zákazníka, který jej rád koupí, protože mu vyřeší problém.Iste. Tu vidim skor problem v tom, ze masivna reklama "nie-az-tak-dobreho-produktu" prehlusi "dobry produkt". Skutocne dobry produkt treba doslova hladat.
Máte něco z toho, když pěkný film doporučíte kamarádovi? Dostanete zaplaceno? Tak proč vám lidi doporučují filmy, hardware, software, životní styl atd. Doporučují protože věří, že je to pro Vás dobré, protože i pro ně bylo?
Scasti. Dalej sa do toho miesaju osobne pohnutky (napr. presvedcit znameho na dany zivotny styl atd.), cakate obdodnu "sluzbu" od neho... Naproti tomu je otazka: preco rovnako nevychvalujete dobry film nahodnemu cloveku na ulici?
Víte jak Vás chrání zákon na ochranu spotřebitele? Doufám, že to je ten on, nejsem právník. Nemůžete na dálku uzavřít smlouvu od které nemůžete později odstoupit.
Viem. Obcas som sa nim musel ohanat, aby som do zakonnej reklamacnej lehoty dostal vobec nahradu/peniaze spat.
Raz som kupil motherboard, ktory bol chybny, zaniesol som ho na reklamaciu. Cca 3-4 tyzdne trvalo, kym vyrobca potvrdil, ze je vadny a dostal som nahradu. MB s uplne rovnakou chybou. Po chvili "diskusie" na reklamacnom oddeleni som mal cakat znova, kym vyrobca potvrdi chybu (podla vyjadreni zakaznikov mala dana seria cca 50% chybovost).
Nastastie tam bol technik, ked som sa s nim porozpraval, tak mu to bolo jasne, vymenil som dosku za iny typ, cenovy rozdiel mi sice nevratili (bolo to snad 100-200 Kc), ale aspon sa to vyriesilo (technik aspon na rovinu povedal, jak to cele je). Musel by som zase cakat na potvrdenie od vyrobcu (par tyzdnov).
Podepisovat smlouvu i jednostránkovou je blbost podepsat bez přečtení. Můžete se zavázat k věcem, že se pak budete divit.
Njn, to je syndrom "trojmilimetroveho pisma". Je umysel, ze vam napr. predajca pripojenia nepovie nic o FUP (fair user policy). Na reklame je to malym kdesi v rohu, v zmluve je to (minimalne pre ne-technicky orientovanych zakaznikov) absolutne nejasne. Problem vidim v tom, ze "zamer mlzit" je rozsireny nad "zdrave medze".
Obchodní zástupci jsou školeni ne k ukecání zákazníka, ale k tomu, aby zjistili, zda mohou svými výrobky nebo službami pomoct vyřešit problém zákazníka. Pokud ano prodají, pokud ne neprodají. To je celé.A tenhle nesmysl vám prozdadil kdo? Skutečnost je taková že 99% telefonistů / telefonistek ví o produktu úplný kulový - přijde kravaťák s úsměvem od ucha k uchu, během 2 hodin do nich navalí bláboly o tom jak je produkt super a jak ho fšici budou chtít. Případně dostanou nějaké podklady, doporučený postup volání (cestičky po kterých člověka na druhém konci vést a kterým temným močálům se zdaleka vyhnout) atd. Prostě 99% telefonů je o tom že daný člověk vám to chce prodat ne proto že by si myslel jak je to super produkt a jak vám pomůže, ale prostě proto že za to dostane bonus. To je důvod proč se naopak on vás snaží přesvědčit že ten produkt potřebujete a je mu úplně jedno jesli to tak skutečně je. On to posoudit nedokáže už z toho výše uvdeného důvodu - prostě tomu produktu nerozumí. Ne že bych to někdy sám dělal, ale nějakou dobu to dělala sestra a není to práce na kterou by vzpomínala s velkou radostí ...
Co to je za blábol, ten článek. Žádný návod v něm nebyl. Neohlupuje lidi ten kdo to psal? Spíš mi to připadá, že se nechal jako telemarketér zaměstnat u nějaké neseriózní firmy. Ať ji jmenuje. Bohužel tento telemarketér kazí práci seriózním obchodním zástupcům, a tam z jemu podobných znechucená sekretářka reaguje: Jestli máte nabídku, pošlete mailem. Přitom to může být pro tu firmu důležitá spolupráce. Škoda. Přes telefon se dá vyřešit spoustu věcí.
Ikdyž to nemůžu říct kdykoli, tak já dělám TM s oblibou a rozhodně mi není lhostejné, když někoho vyruším na stavbě při podepírání lešení. Stejně tak když mně klient sdělí svoji situaci a já usoudím, že produkt, který nabízím by se mu nevyplatil, tak sice hovor neukončím, ale jakmile vznese jedinou námitku, radši toho nechám, protože bych mu tím jenom uškodil.
Lidé, kteří mě odmítají už na začátku ty fráze musí mít naučené, protože jsou téměř doslova stejné a řečené tak automaticky, že to nemůže být spontánní, ale to mě neštve. Kolik tím ztratí času? Půl minuty? Jestli půl minuty někoho zabije, tak žijeme v době ode dneška za dvě stě let.
A v neposlední řadě. Když někomu produkt představím a on se mu líbí, což není tak nemožné, tak si ho vezme a ještě mi poděkuje a navíc většina produktů takto nabízených je možné kdykoli nebo alespoň do určité doby zrušit. Operátoři to rozhodně neříkají aktivně, protože tím by se snížila produktivita firmy.
Moje rada je vždy: Ptejte se na to, jestli lze službu zrušit a za jakých podmínek. Povinností operátora je odpovědět pravdivě. Pracoval jsem ve třech různých call centrech a všude na nás apelovali, ať mluvíme pravdu. Jediná vítka byla, ať s nevýhodou prezentujeme i nějakou výhodu, což není lhaní.
A co se týče TM zvenku, tak já jsem vždycky rád, když mně někdo zavolá a něco mně nabízí. Rád si s ním popovídám. A když nemám čas, tak to prostě řeknu a nemám důvod se na nikoho zlobit.
Jen uznávám, že jsem si po telefonu ještě nikdy nic neobjednal, protože jsem většinou neměl peníze.
Dneska jdu na pohovor do takové jedné společnosti, v článku bylo zmíněno, jak by to tam mohlo vypadat a podle instrukcí z emailu to bude přesně tak, takže díky tomuto článku jsem chytřejší a uvidíme, co tam bude. Chci tam jít hlavně ze zkušenosti ("jsem mladý člověk s prázdnou kapsou")
Děkuji autorovi za článek.
Mslím, že bohatě to shrnul tento týpek na blogu:
http://radekvymazal.cz/kampan/