Osobně mám u tohoto druhu reklamy smíšené pocity. Uznávám, že i podprahová reklama má své účinky a psychologové o ní ví své. Ironií osudu je fakt, že pokud některá TV, v některých typech pořadů (např. Ano, šéfe!), okatě rozostřuje právě "product placement" ve formě reklamní štítů pivovarů na restauračních podnicích, mne nutí si toho všimnout a díky technické nedokonalosti rozostření stejně nakonec poznám, co na té reklamě je. Toto podvědomé vyvolání pozornosti je u mne možná účinnější než skrytá reklama. Je proto možné, že u většiny diváků "product placement" bude mít menší účinnost, než jeho autocenzura. Ostatně reklama nás obklopuje na každém kroku a těžko se hledají reálné exteriery i nakonec interiéry, kde by žádná reklama nebyla v záběru kamery. Pokud by někdo uměle vytvářel prostředí bez reklam, neodpovídalo by to reálným podmínkám. Proto považuji celou tuto kauzu jen za další pokus dostat z inzerentů více peněz a o zahlcení podvědomí diváků tak silnou reklamní masáží, že to snad ani jejich mysl nevstřebá. Nejhorší na tom je ten fakt, že příjmy z reklamy jsou nejdůležitějším ekonomickým pohonem komerčních TV, ale prvotní prostředky do tohoto kolotoče nakonec vnáší ten standardní TV divák, který běžně nakupuje zboží, jehož ceny jsou povýšeny i o náklady na TV reklamu.
Proto osobně považuji ostrou reakci diváků na "product placement" za zbytečnou a kromě několika přecitlivělých jedinců, kteří pitvají každý pořad, i za neočekávanou.
souhlasím, u některých výrobků bylo podobné rozmazávání i docela směšné, např. sklenice od coca-coly nejde nijak zaměnit svým tvarem, stejně jako např. loga automobilů, to jako bez loga automobilky na kapotě nepoznám o jaké auto se jedná :D a takových případů je daleko víc