Vlákno názorů k článku Televize se chystají na product placement. Nechtějí to s ním přehánět od Pamětník - Jak často létáte aerolinkami Quantas? Mají přece Vaší...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 1. 2010 8:23

    Pamětník
    Jak často létáte aerolinkami Quantas? Mají přece Vaší plnou důvěru. Podobné je to i s nákupem potravin. Již se i v hypermarketech objevují malé pulty s BIO potravinami. Je to jen další podfuk, nebo u nich vídáváte fronty chtivých kupujících? Ne? Čím to tedy je? Pokud by se každý člověk jako kupující choval jen racionálně, vzhledem ke svému zdraví, šetrnosti k přírodě a ekologii, všichni ostatní výrobci by zkrachovali a nepomohla by jim ani žádná reklama. Ale účinek reklamy je na nás spotřebitelích dávno odzkoušen a funguje spolehlivě, bez ohledu na všechny důsledky. Běžného kupujícího nepředěláte. Některý na nic jiného ani nemá prostředky, u někoho zkrátka funguje psychologický účinek reklamy. Ani na tu se nedá vše svést. Na cigarety je reklamy minimum a klesá počet kuřáků? Pomáhá zvyšování daní na alkohol a cigarety? Možná tak v příjmu do státní pokladny. Proto považuji celý ten humbuk s "product placement" jen za novinářské téma, divákovi víc neuškodí, ani žádná další regulace kupujícího před jeho návyky neochrání.
  • 17. 1. 2010 19:44

    P D
    Na co si kdo chce hrát... Vždyť James Bond pije ten alkohol, nosí ty hodinky a řídí to auto, jejichž producenti zaplatí nejvíc. A je trapné, když akční Bondovka obsahuje 10 sekundový záběr na startující letadlo British Airways jen proto, že tahle firma zaplatila :-)

    Z druhé strany, nejspolehlivější leteckou společností na světě je Quantas, těm ještě žádné letadlo nespadlo (jediná společnost s takovým renomé), a žádný product placement nepotřebuje.

    Nakonec lidem dojde, že by si měli nejvíc všímat právě té kategorie výrobků, které nejsou ANI nejlevnější, ANI nejpropagovanější - to jsou totiž výrobky, u kterých je cena tvořena v drtivé většině náklady na kvalitu, a ne 40% reklama, 40% úplatky za prominentní umístění v regálu a 20% redukcí nákladů pomocí soje místo masa :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).