No teda nevím co od toho očekávat. Má to tedy být placené z reklamy, ale v prvním roce to bude očividně parazitovat na jiných financích. Navíc pomalu upadající platformu stream.cz, kde v poslední době je jen jídlo, hadry a cestování na místa, kam se většina z nás nikdy nepodívá, tím pošlou na druhou kolej aby jistě veleúspěšný pořad Večerní zprávy na Seznamu, mohli vysílat v televizi v čase, kdy většina populace jede z práce, nebo nákupu domů.
Držím jim palce, ale na tento projekt bych asi nevsadil.. :/
Pěkný příklad teď. Případ 21 leté slečny, která měla pašovat drogy do Pakistánu. Zatímco v našich zprávách je na fotkách zakryt obličej a rozmazány údaje z pasu, na prakticky všech zahraničních zpravodajských webech je to celé zveřejněné.
A přesně tohle je důvod, proč pak vznikají weby s pochybnými zprávami, když i u takto jednoduchého případu se zase ukrývá celá pravda.
„Vysílat pravdu“ z principu nejde. Tedy jen pravdu. Samozřejmě, můžete uvěřejnit pravdivou informaci. Ale realita je taková, že si každý, kdo má moc šířit informace, šíří takové informace, které šířit chce. Jestli je to pravda, nebo ne, v daném okamžiku není podstatné. Podstatné je, co daný šiřitel šířením konkrétní informace přímo či nepřímo získá. To platí o každém bez výjimky, tzn. ani mně nevyjímaje.
Chápu, že pozice Seznamu časem dorostla do nutného přímého souboje s klasickými televizemi, který už delší dobu běží, ale IMO tím, že vstoupili na jejich domácí půdu, ztratili velkou část své konkurenční výhody (nízké provozní náklady v porovnání s celoplošnými TV, zdánlivě jiné místo, kde ovšem oslovují stejnou cílovku, atd.). Tohle bude drahá zkušenost.
tím, že vstoupili na jejich domácí půdu, ztratili velkou část své konkurenční výhody
Ale to neni bud televize, nebo internet. Vzhledem k tomu, jake stanice se v jednotlivych multiplexech "uzivi", asi pronajem mista nebude tak nakladny.
Pro Seznam to muze prinaset celou radu synergii. Jednak to bude dalsi prostor, kam muze tlacit reklamu svych klientu, ktera uz se na stream nevleze. Dale to muze fungovat jako reklama, ktera bude tahat starsi lidi k internetu, teda k seznam.cz. Pak muze vyuzit i toho, ze televize vyzaduje i nakup delsich formatu jako jsou filmy a serialy, ktere pak muze nabidnout i na internetu.
"Vzhledem k tomu, jake stanice se v jednotlivych multiplexech "uzivi", asi pronajem mista nebude tak nakladny."
To myslite vazne? Mate poneti, kolik stoji sireni v celoplosnem pozemnim vysilani? Kolik u kabelovych a satelitnich operatoru? To uz je stamilionovy byznys, zadne pankacske sudlani omalovanek za provozni naklady, ktere Seznamu tak jde v onlinu.
A když se firma zapíše do rejstříku samými velkými písmeny, taky budeme ignorovat česká pravidla? Cílem je, aby přece z každého článku svítila NEJLEPŠÍ FIRMA POD SLUNCEM. Ne - prostě čeština má jasná pravidla, kde se velká písmena píší a kde ne. Schůdné to ještě může být u tvarů mBank a eBanka, samozřejmě zkratky jako ČEZ, výjimečně složeniny, kde to prospívá srozumitelnosti textu (BíléTelefony s.r.o.) Jinak jsou novináři za trouby a papoušky.
Pokud má čeština jasná pravidla a ty je chceš dodržovat, proč zároveň je v zápěti hodláš porušovat tvary typu eBanka, mBank? Podle čeho bys rozhodovat, jestli to je schůdné?
CZ.NIC třeba není zkratka a také se píše velkými písmeny, jim bys to zakázal? Nebo třeba STRV? Také zakázat?
Osobně jsem pro dodržování názvu, který je oficiální v rejstříku.
Logika...stačí jednoduchá logika. Název Česká spořitelna je logický a v souladu s pravidly, zatímco Česká Spořitelna nikoliv. eBanka nebo mBank ještě pořád dává nějakou logiku, stejně jako dával EuroTel. Ale psát do běžného textu třeba MEDIATEL smysl nedává - kromě snahy o zviditelnění té firmy.
Az bude Milos Zeman nazev, a ne jmeno a prijmeni, pak prijdte debatovati o nesmrtelnosti chrousta. Seriozni novinar si zjisti jak se firma spravne jmenuje v rejstriku a exaktne tak ten nazev pouzije (a v optimalnim pripade i uvede do toho rejstriku odkaz). Jednoduse proto, ze klidne muze existovat firma VoPrsaLek SRO. A vedle toho Voprsalek s.r.o. a k tomu potazmo vOprsalek spol. s rucenim omezenym nebo take V O P R S A L E K S R O (coz se v databazich specielne dobre hleda)... a kazde je to uplne jina firma.
Legracni je, ze spousta firem sama nevi, jak se vlastne jmenuji, coz se krasne ukazalo loni, kdy jsem kvuli hlaseni o DPH a EET nekolika zakaznikum aktualizoval jejich data a daval je prave do podoby tech rejstrikovych, nacez se nekteri ozvali, ze to tak je spatne. Byli odpalkovani s tim, ze pokud chteji pouzivat jiny nazev, nech si jej zmeni v rejstriku, ze se kvuli nim nikdo nebude dohadovat s financni spravou na tema co ze je to za firmu.
Neznám nikoho kdo by to na TV ladil, zato každý koho znám nadává na seznam.cz že tam klikne na článek a místo informace co přečtete za 20 vteřin se začne přehrávat 6 minutové video s nepřeskočitelnou reklamou a navíc chybí psaná diskuze (ta videodiskuze pěknej fail do kterého nikdo nepřispívá) všichni jsou dost naštvaní a ty vide je jen se***