Někdy mi přijde, že tahl stanice je taková "hračka" majitelů... Čas od času si pohrajou s programem a vymění stále se opakovaná díla. A vymění je stylem - tak co tam flýknem fčil, věštce Stanleye /jo ten se zapamatuje i při náhodném spuštění Publicu, když tam je/ nebo po 20x něco o Kanárech... Škoda, je to ztracená příležitost
P.S. Občas maj kvalitní cestopis/dokument. No méně než občas, škoda
Jistě, trochu jsem si nadsadil. Já sám to dělám přesně tak , jak popisujete. Používám jak program na internetu, tak EPG a pevný disk. To co chci vidět, když nemám čas, si během minuty nacvakám přes EPG a když je čas, tak si to z pevného disku pustím.
Asi existují dva divácké extrémy. Jeden, konzervativní, má na prvních pozicích DO léta stanice, které mu v minulosti přinášely vše, co bylo v té době k dispozici. Nad pozici 9 zabrousí jen málokdy, u jednociferného nastavení tlačítek na DO to ani nejde, nebo jen postupným listováním.
Na zcela opačné straně je potom divácký nadšenec, který jen vyjímečně dokáže shlédnout pořad od počátku do konce. Moc nad tlačítky DO ho neustále nutí přepínat a zkoušet, zda na jiné stanici není něco zajímavějšího? Nebo jen tak pro kontrolu brouzdá sem a tam. Potom jen náhodou zakotví na stanici typu Public.
Bohužel je asi poměrně málo diváků, kteří k TV přistupují jako k programu kina, nebo divadla. Také málokdo chodí do biografu na blind, ale jen na film, o který opravdu stojí. To odpovídá u TV takovému stylu, kdy divák předem studuje programové magazíny, sleduje EPG a cíleně se dívá jen na pořady a stanice, které ho skutečně zajímají. Vrcholem je potom systém, kdy si pořady live jen nahrává a vše sleduje se zpožděním, podle svého volného času.
Proto bych většinu našich diváků neoznačoval za tupce. Výhoda většiny plnoformátových pořadů na Nově a Primě je v tom, že díky reklamním přestávkám, je možné je sledovat necelé a neúplné. U dokumentů si sledování vyžaduje plné soustředění a nejlépe u celého pořadu. Proto obrazová kulisa komerčních TV diváka zbytečně nezatěžuje a při puštěné takové stanici může divák stihnout i plno jiných a i užitečnějších činností.
Je to tak. Na rovinu je dobrý pořad a vůbec Public má dost dobrých pořadů, např. dokumentů o přírodě a cestopisů, které sice už byly většinou vysílány jinde, ale to vůbec nemusí vadit. Já osobně, kdybych měl jen základní nabídku programů, tak se nejvíc dívám právě na Public, Z1, kde jsou nyní výborné dokumenty z History, NG, BBC a dokonce i Noe někdy před dvěma roky dávala dobré přírodopisné snímky a cestopisy - teď už méně - takže to nebyla tak špatná tv. Ovšem vkus většinového diváka, který sedne k tv a tupě zírá na Novu nebo Primu, i kdyby tam dávali monoskop je bohužel úplně někde jinde, což je škoda.
Tak tak. Cyklotoulky, nebo třeba i Na rovinu s panem Šarapatkou. Speciálně v noci, když se náhodou probudím a nemůžu usnout, je Public díky reprízám často jedinou pozemní stanicí na kterou se dá koukat. Ostatní dávají jen neaktuální odpad, aby mohli v hlavním čase naflákat víc reklamy. Výjimkou je snad jen ČT24 se svými přenosy z Parlamentu, ale u toho se fakt moc usínat nedá :-)
Není žádným tajemstvím že TV Public hledá investora, který by přinesl potřebný peníz na rozvoj. Na druhou stranu Public vysílá hlavně magazíny jejichž natáčení financují sponzoři, takže hospodaření nemusí být zas tak tragické. Ostatně třeba Z1 ukázala že je možné najít cestu jak přežít i pro televizi se sledovaností desetinky procent.
Mluvíte o tom programu, kde se střídá reklama nonstop (ve všem, co tato TV odvysílá od rána do večera) s bulvárem a věšteckou trapností ? Divím se, že se na to vůbec někdo kouká. Některé pořady sice mají zajímavý námět (třeba Cyklotoulky), ale vlastní provedení je potom dost tristní. Bohužel. A moc nevěřím tomu, že takováto stanice zůstane se stejným programem (jako je aktuálně) v DVB-T. Kde by na to vzala ?
Nějak tak. Navíc Nova, Prima a ČT1 si na říjen a listopad schovávají ty největší taháky aby se mohly blýsknout před jednáním s inzerenty o kampaních na další rok.
Ale Public v tom není sám, po prázdninách klesl share i Cinemě, Coolu a Barrandovu.
Daleko vyšší vliv než drobné rozšíření pokrytí má roční období a tedy počasí. V létě se dívá méně lidí, takže podíly menších televizí jsou vyšší. Ale když nastane podzim a lidi zase začnou čučet na ty velké, tak těm malým podíl klesá.