Už se stalo, například Skylink ready přijímače mají omezení u nahrávek až do té míry, že lze nahrávku přehrát jen v KONKRÉTNÍM přijímači, kde byla nahraná (tedy to nelze přehrát ani v jiném stejném typu...). A když se ten přijímač odebere do věčných lovišť, s nahrávkami je amen.
Stejně tak je i u jiných novějších přijímačů omezena práce s nahrávkou, zatímco dříve bylo možné například přes LAN tuto nahrávku z HDD přetáhnout, editovat a archivovat např. do HTPC, nově je toto zamezeno.
Přitom pořízení záznamu nebo kopie pro vlastní potřebu je plně legální, a tak jsou tyto úpravy vlastně proti současné legislativě.
Oni nejsou proti legislativě, protože tak je tak hezky napsaná, že možnost něco nahrát vám umožňuje, ale nezaručuje.
Jenže celý problém je někde jinde. Je to o tom, jak se časem zvrhlo autorské právo. Úplně původně sloužilo jen k tomu, aby dílo autora nikdo nevydával za své a ochrana byla nastavena tak, aby autor stihnul vydat reedici. Od té doby se ochrana stále nesmyslně protahuje. Je to hlavně paradox ve srovnání s jinými obory. Když jako autor něco vymyslím, jsem chráněn ještě po smrti a na poplatky mám automatický nárok. Když něco vymyslím jako technik, musím podat žádost o patent, ta bude posouzena a následně si budu za ochranu platit, přičemž je to omezeno na 20 let. Až v tom někdo udělá pořádek a přestane dělat z umělců nadlidi a z jejich organizací státem podporovanou mafii (jak může zákon nařizovat platit poplatek soukromé firmě), pak se můžeme bavit o omezení stahování.
On je problém, že tyto organizace (OSA, Intergram) už s umělci mají pramálo společného a žijí si ve svém vlastním světě, kde jsou jakýmsi bossem, který rozhoduje za co vše bude vybírat peníze a přitom se zaštiťuje autorskými právy. Ale z těch všech OSA poplatků nemají samotní autoři takřka nic.