Tohle by si každá firma měla ošetřit v obchodních podmínkách. Já mám například ve svém e-shopu v OP uvedeno, že ceny u zboží mohou být chybně zadané a zákazník s tím souhlasí - před odesláním všech objednávek dojde i ke kontrole ceny a pokud nesouhlasí, je zákazníkovi sdělena nová a má možnost ji akceptovat nebo od koupě odstoupit.
Ještě se mi sice nestalo, že by tam byla chybná cena, ale opravdu nebudu někomu posílat zboží nebo poskytovat službu v hodnotě 20 000 Kč za 2 Kč jenom kvůli tomu, že se brigádník uklepnul.
Funguje to samozřejmě i obráceně - jednou se mi stalo, že se jeden brigádník uklepl a položku za 200 Kč, naúčtoval za 2000 Kč. Na straně zákazníka to buď nikdo nekontroloval nebo tomu nerozuměl a normálně to zaplatili... Tak jsem taky nechal samozřejmě zákazníkovi těch 1800 Kč navíc vrátit.
Myslím, že takto by to mělo v civilizovaném světě fungovat všude. Bohužel jsou mezi námi hovádka, která to odmítají respektovat a proto musí existovat širokosáhlé zákony, obchodní podmínky atd.
Také mě (jako nademnou) zaujal váš odpor k porovnávačům cen. Jsem normální spotřebitel, i když mé postupy nejsou často většinové. Pokud potřebuji koupit něco z oboru, ve kterém se nevyznám a nemám své oblíbené eshopy, použiji Heureku.
Například nyní potřebuji sehnat kuchyňský dřez a nemám šajn kde ho sehnat. Místo prohledávání stovek odkazů při použití běžného vyhledávače jdu na jistotu na Heureku a tam si to dle kategorií vyhledám, navíc často jsou u zboží krátké recenze. Z množství eshopů nabízející vybraný produkt si vybírám ten u kterého nakoupím. Ne vždy mi jde o nejnižší cenu zboží a poštovného, ale také o skladovou dostupnost, důvěryhodnost a pokud je eshop blízko, také možnost osobního převzetí. A ještě jednu specialitku mám, projdu obchody v místě bydliště a pokud je cena +- stejná (poštovní slušně prodražuje), koupím radši osobně v kamenném obchodě.
Uznávám, asi nejsem běžný spotřebitel :)
Oko za oko zub za zub není problém. Pokud obchodník A odrbe zákazníka Y a ten mu to vrátí jinde, tak se potkali dva blbci a na systém to vliv nemá. Bohužel je to tak, že Obcodník A odrbe zákazníka Y, ten logicky už obchodníka A nenavštíví ovšem svojí naštvanost si při nejbliží příležitosti vyleje na obchodníkovi B. Ten to zase oplatí na zákazníkovi Z a systém se zacykluje až všichni odrbávají všechny ale od původního smyslu oko za oko je to už hooodně daleko.
Kdybych si před nákupem ve vašem eshopu přečetl obchodní podmínky (jakože je zpravidla nečtu) a uviděl tam tohle, tak mě to od nákupu (bohužel) odradí, protože uvedené ceny si můžete po provedení objednávky libovolně zvyšovat. Měl bych dojem že se snažíte mít v porovnávačích nízké ceny a po objednání pak nízké nebudou. Chápu to z vašeho pohledu prodávajícího, ale na mě jako kupujícího to dobrý dojem prostě nedělá.
S vasimi predchozimi prispevky jsem vicemene souhlasil, ale timhle jste si to u me pohrbil :) - konkretne tou vetou, ze takhle se miliardarem nestanete.
Podnikani se samozrejme provadi za ucelem zisku, problem podnikani "po cesku" ale vidim v tom, ze kazde chce za 3 mesice vydelat na BMW a do roka se stat miliardarem. Misto trpelive, dlouhodobe a solidni praci by se chtel chtel zbohatnout rychle. Pak se nedivte tem komentarum vyse "o odrbavani". Ze je zbozi za hranicema (ja kupuju vicemene vse - potraviny, spotrebni zbozi, naftu - v Rakousku, obcas pri cestach v Nemecku) vsichni vedi, ale muj soused (jsem ze Znojma) si nechal udelat fasadu na dome rakouskou firmou ... zacal jsem zjistovat a v lednu mam objednany kamen i remeslniky na pokladani taky z rakouska.
Ten třetí odstavec od konce mě přijde nereálný. Dřez obvykle potřebuji když rekonstruuji/buduji kuchyni, což je párkrát za život. V ten okamžik potřebuji dřez a potřebuji v horizontu týdnů.
Když ani výhledově neplánuji kuchyni nevidím důvod proč bych se měl registrovat u nějaké firmy XYZ a odebírat newslettry, kdybych to dělal s každým myslitelným druhem zboží, které budu v budoucnu potenciálně potřebovat, tak nebudu mít ve schránce nic jiného než newslettery. A navíc se tím otázka jak a kde tu firmu XYZ najdu a vyberu jako potenciálního budoucího dodavatele dřezu pouze přesunula v čase.
A dřez je velká věc, musí se vyřezat díra, takže to sposuta lidí vybere v kuchyňském studiu/IKEA apod. a nechá si to dodat komplet s deskou, linkou a montáží, čímž jsou klasické eshopy zcela mimo.
Souhlasim. Jit cestou oko za oko, zub za zub, tak se nikam nedostaneme, jenom problemy mezi lidmi budou eskalovat. Od toho je tady pravni system, ktery ma tyto problemy resit a ne ze vsichni se snazi okrast me, tak ja budu krast taky....
A ano, uvedumuju si, ze nas soudni system ma k dokonalosti opravdu daleko.
To by mě taky zajímalo o jaký se jedná sortiment. Já na srovnávač/vyhledávač zboží chodím i kvůli ceně, ale hlavně kvůli tomu abych vůbec zjistil který eshop má daný produkt v sortimentu, přijde mi to daleko praktičtější, než hledat eshop obecným fulltext.
A nárůst prodeje po vystoupení mi přijde poměrně těžko uvěřitelný, leda by byl způsoben současným zintenzivněním inzerce jinde.
Já souhlasím s tím, že porovnávače nefungují ideálně, sám s tím mám problém, ale zatím tam jsem.
Ale na druhou stranu, když najdu zboží, které chci koupit, co udělám? Podívám se, kolik asi tak stojí. Takže shop na porovnávači být nemusí a je mu to houby platné - pokud cena bude výrazně vyšší než jinde, tak to stejně nekoupím. Neženu se do shopu s nejnižší cenou, ale zároveň nechci platit zbytečně moc.
take mne zaujalo to "odrbavani" :-) Jsem fakt zvedavej, co toho nestastnika potkalo. Ano obcas si koupim napr. svetr, ktery je se za mesic vyprodava za polovicni cenu nebo se soused prizna, ze koupil od podomniho obchodnika vysavac za nejspise premrstenou cenu, ale to prece neni "odrbavani", ale normalni trh. Ostatne prislovi "Tantum res valet, quanto vendi potest" je stare uz par stoleti.
Tak to je Vaše věc, ale takových lidí není mnoho. Stejně tak existují i lidé, kteří si kupují vodku za 40 Kč ve stánku a pak brečí do zpráv z postele v JIP a popisují jaké je to vidět jenom tmu...
Ovšem Finlandia, Amundsen, Absolut ani Russian Standard se kvůli tomu prodávat nepřestanou :-).
A jak říkám, v každém businessu by se měla dělat segmentace zákazníků a některým se věnovat více, některým méně a některé zdvořile přenechat konkurenci.
uztr (neregistrovaný) ---.235.broadband6.iol.cz 19. 12. 2012 19:53
Re: :) :)
celé vlákno
co podnikatel to loupežník
Petr (neregistrovaný) 212.11.119.--- 20. 12. 2012 8:28
Re: :) :)
celé vlákno
To je obrácená implikace. Správně by to mělo znít "co loupežník, to podnikatel".
To je názor člověka s IQ asi tak 25.....
V porovnávačích e-shop není a nikdy nebude, takže tento důvod odpadá. Porovnávače z dlouhodobého hlediska e-shopům ubližují a nijak nepomáhají, protože provozovatel eshopu pak není podnikatel, ale jen jakýsi "zaměstnanec na švarcsystém" porovnávače - zákazník se učí chodit na porovnávač místo na eshop a na eshop se dostane jen tak, že se prokliknete z porovnávače... ABSOLUTNĚ NEPŘIJATELNÉ!
Možná se tomu budete divit, ale po pár měsících, co jsem ze všech srovnávačů nechal eshop stáhnout, mám mnohem vyšší prodeje a navíc ZDARMA. Srovnávačům jsem musel platit nehorázné peníze.
Jinak řečeno čistě business čísly: Obchodní podmínky si u mne vůbec rozklikne asi 0,5% zákazníků, kolik si je opravdu detailně prostuduje si netroufám odhadnout, ale kdyby 0,1%, tak je to moc.
Dobrý dojem to nedělá, ale kdybych riskoval obrovské ztráty jenom proto, abych udělal dobrý dojem na 0,1% zákazníků, tak bych nebyl dobrý businessman.
V businessu prostě nemůžete a ani nesmíte vyhovět všem, jinak brzo zkrachujete.
Je to jen slovní obrat, tolik bych se nečertil :)
Ti, co se snaží zbohatnout extrémně rychle (BMW za tři měsíce), budou spíš "podnikat" korupcí a podvodama. Řekl bych, že původní autor neřekl nic proti trpělivé, dlouhodobé a solidní práci, spíše naopak. A že je proti srovnávačům cen, v tom snad není žádný rozpor. Nepodnikám ani nejsem odborník na toto téma, ale nic přeci není černobílé.
Zkusme se na to podívat tak, že eshopy, co vzájemně honí ceny na srovnávačích, můžou mršit trh a občas to vedou do úplných absurdit, že na tom snad sami nemůžou ve výsledku nic vydělat. Ti, co podstřelí ceny, jsou biti. Můžou to být např. "panelákové" eshopy, které si myslí, že při nejnižší ceně rychle zbohatnou, takových už bylo dost. Nejen že nezbohatnou, ale ti, co by mohli právě třeba solidně pracovat a zaměstnávají další lidi, mají nižší tržby, nebo třeba zjistí, že dané zboží v takové situaci ani nemá cenu dál prodávat. A je bit i ten solidní eshop a jeho zaměstnanci. Ten co nakupoval možná krátkodobě vydělal, ale nemůže za onu cenu očekávat kdoví jaký servis (kde to není zběžně ověřitelné, tak ani kdoví jakou kvalitu) takže ve výsledku může být bit taky. Jediný, kdo na tom vydělal, je srovnávací server a jeho majitelé pravděpodobně jezdí v BMW, a pokud jsou solidní, tak třeba i jejich zaměstnanci.
Nastíněná situace mi nepřijde ani trochu zdravá a už vůbec ne obrazem "trpělivé, dlouhodobé a solidní" práce. A srovnávací servery, si myslím, na tom mají velký podíl.
No a když to takhle běží déle, a neplatí to jen pro eshopy, tak musí prodejce šetřit a bude šetřit na zákazníkovi, tj. dostane horší servis a horší zboží.
Příkladem budiž třeba české supermarkety. Všichni nadávají, co se dneska prodává za "jídlo", ale jen co je něco ve slevě, hned se po tom zapráší. A že to všechno není ve slevě, protože by byl majitel lidumil, je asi jasný, někde se to zase projeví. Lidi v domění výhodnýho nákupu ve výsledku okrádají ("odrbávají") sami sebe a ostatní de facto nepřímo taky. A tak je to se vším.
Opačným případem může být, že ani za vysokou cenu nedostanu odpovídající kvalitu. Ale to bych řekl, že trh vyřeší sám celkem lehce a není tak časté. Což trochu potvrzuje i článek, protože lidi budou spíš trvat na nesmyslně nízké ceně, nezajímaje se o další souvislosti, než aby si řekli, že tohle už prostě neni normální a nebudou to podporovat. (To musí znít někomu strašně nelogicky :D)
Tak jako tak je potřeba bojovat proti oběma extrémům.
Ono ani nezáleží na sortimentu, ale obecně jsou srovnávače špatné. A pokud máte něco unikátního, jak píší přispivatelé nad Vámi, tak Vám srovnávače ani tak (moc) neublíží... Ale jakmile máte něco, co má každý, tak Vám srovnávače ublíží citelně.
Albert Einstein definoval šílenství jako: "Zkoušet stále to samé dokola a očekávat jiný výsledek."
Tady zkrátka platí jednoduché pravidlo:
Pokud děláte to, co dělají ostatní, pak budete mít přesně to, co mají oni!
Cvičte denně 2 hodiny, jezte bílkoviny a prostě MUSITE mít svaly i kdyby jste třeba 10x nechtěl...
Žerte jako kráva, seďte celý den na zadku a prostě MUSITE mít špatnou kondici, i kdyby jste nechtěl...
To samé platí v businessu. Jestliže na srovnávačích je 50 eshopů, které dělají jenom to, že se snaží získávat různé certifikáty, platit nehorázné prachy za dražší proklik, snižovat si marži až na desetiny procent, takže u řady z nich už ani nemůže být řeč o podnikání, ale spíš o "službě lidu"... A teď přicházím já jakožto 51. eshop a budu dělat to samé, co těch 50 přede mnou, tak můžu být miliardář? Asi opravdu těžko... Stejně jako nemůžu mít svaly a celý den jen sedět na gauči a dlábit se čokoládou.
Váš dřez je ideální případ. Pravděpodobně se zajímáte o dřezy... Představte si, že by jste viděl od firmy XYZ s.r.o., už když byste se vůbec začal zajímat o tom jaký dřez si vyberete jednoduchý materiál, který Vám ukáže jak si vybrat dřez, pak krátké video o tom, jak se takový dřez usazuje, pak publikaci o čištění dřezů a za všechny materiály by po Vás firma chtěla jenom odběr newsletteru do mailu. Tam by Vám pak každých několik dní přišly nové trendy v dřezech, že existují například nerezové, tektonitové, granitové... Ukázky a videa jejich výhod/nevýhod... ALE ŽADNÁ REKLAMA, žádné ceny a nabídky. Jenom užitečné informace pro Vás - ZDARMA a neobtěžující.
Pak samozřejmě přijde chvíle, kdy Vy sám potřebujete dřez... Firma XYZ není na srovnávači (ale to vůbec nevadí, protože první jdete na JEJI eshop), dává Vám odborné garance, záruku vrácení peněz a dřez rozhodně nenabízí nejlevněji, stojí jen o trochu méně než v obchodě. Na takových 80% si dřez koupíte od firmy XYZ než od nějakého neznámého eshopíku někde vytaženým srovnávačem.
Apple Store taky není na srovnávačích a jak krásně prodává i v ČR :-). A proč? Protože to dělá přesně takhle...