§ 209 Podvod
(1) Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.
ti vyčůraní zákazníci totiž moc dobře věděli, že jde o omyl a snažili se toho využít. takže bych to v klidu předal policii a myslím, že by se nestačili divot. vychcaní čecháčci...
Tady nekdo neumi cist ... prodejce nabidne cosi k prodeji za nejakou cenu - nikdo ho nenuti aby to za tu cenu nabizel. Nehlede na to, ze trestny cin podvodu (taktez) nelze spachat nevedome/neumyslne. Pokud mi nekdo neco nabozi za nejakou cenu, proc bych si to neobjednal, a nasledne netrval na tom, ze to taky doda? Kdyz zivnostnik podepise smlouvu, ze bude pracovat za hrst ryze, tak ma taky smolika a musi to dodrzet.
Trvat můžeš a bude ti to houby platné. Zboží už není k dispozici, dokaž mi že ne. Třeba u soudu. Bez šance. Když nebudu chtít zákazníkovi prodat, nikdo mě nedonutí. Tak jak nikdo nedonutí platit zákazníky, když si objednávku "rozmyslí"... to ale nikomu nevadí, oni na to mají "právo"...
Kapitalismus fungoval a prosperoval – i když relativně krátce – zejména proto, že existovala určitá fair play pravidla.
Teď když se obchodníci snaží podvést zákazníky oc to jde, to jde do háje.
V jiných státech například zákazníci často platí předem. A také jsem tak platil v mnoha zahraničních e-shopech. V Česku ovšem zásadně dobírkou, protože obchodníci si vytírají se zákazníky zadek. A jak zjišťují, že jim to prochází, vytírají si ho o to více.
V Česku je několik e-shopů, na prvním místě bych uvedl alfacomp.cz, kde se chovají špičkově a seriózně – ale jinak velká temnota.
K czc.cz, to je krachující obchod, který před časem vzal mnohamiliónovou dotaci od EU, kteoru použil na předělání webu způsobem, který lze nazvat pouze kamikadze.
Navíc procesy a přístupy, které dříve fungovaly už nefungují. Například dnes už nikdo z czc.cz nereaguje na dotazy zákazníků.
Zboží, které není skladem, nejsou schopní objednat ani v řádu mnoha měsíců.
Prostě czc.cz se postupně hroutí a majitelé to nezvládají. Špína, bordel, chaos a neschopnost prostě postupně je více a více patrná. Cena televizoru je jednou z mnoha probublaných věcí.
Nemá smysl řešit czc.cz, ten to nezvládá a nezvládá řešit ani základní funkce. Jede už jenom setrvačností minulosti.
Párkrát jsme tam objednal a poté co udělali nový web to jde zu grunt.
Kdyby se někdo soudil o televizor za skutečnou cenu, možná zkrachuje czc.cz dříve, než se bude konat případný soud.
Takže to nemá smysl vůbec řešit.
Proč by nehráli fér?
Obchodník to nabídl za nějakou cenu, zákazníci cenu akceptovali a uzavřeli platnou smlouvu. Co je na tom nefér?
V civilizovaných zemích by obchodník rozeslal velké omluvy, vysvětlil by, že se jedná o politováníhodný omyl v ceně. Přidal by omluvu za ztracený čas i za zbytečné sliby a přidal mi kupón na 100–200 Kč zboží v e-shopu. Následně by přidal litánii, jak si váží zákazníků a ještě jednou se omlouvají a slíbí, že udělají vše proto, aby již nikdy neuvedli zákazníky v omyl.
Zatím v necivilizovaných zemích jako je Česko se hned zákazníci obviňují z nefér jednání. Jako to děláte třeba Vy.
To je právě rozdíl mezi Čechy a ostaními zeměmi. Tady se namísto slušného jednání a využití takových instrumentů jako je informování zákazníku, omluva, apod. – hned obviňuje z podvodu, tahají se do toho právníci, dochází na nadávky.
Ale znovu říkám, základní chyba je chyba obchodníka. Udělal chybu v ceně. A pak udělal obchodník hned druhou chybu – neumí se za to omluvit, neumí napsat slušný a omluvný mail a napravit to slušnou civilizovanou cestou.
Pro mě je vinen obchodník a hulvátsky hraje obchodník 2:0.
K ničemu jinému mě nepřemluvíte.
Prostě czc.cz jedná jako vychování řeznického psa. Ostatně jak je v Česku od obchodníků bohužel zvykem.
A když na to někdo upozorní, hned se obviňuje zákazník.
A to je ten marast. To je to špatně v tomto státě.
Zákazník nejednal nefér. Akceptoval obchodníkovu cenu. Chybu udělal obchod a namísto toho, aby hejbnul zadkem a slušností a omluvou to začal napravovat – začínají obvinění zákazníků z podvodu a právníci. Pro mě je to ubohé a takový obchodník je prostě ubožák.
Howgh.
Doporučuji si před komentováním alespoň zběžně přečíst článek na který reagujete, abyste se příště vyvaroval podobných blamáží, jako je tahle. Cituji z článku: "Zákazníky, kteří si zboží s chybnou cenou objednali, nyní s omluvou kontaktuje naše zákaznické centrum, které vše vysvětluje a stornuje vzniklé objednávky. ". Takže žádné obviňování, žádné žaloby, ale omluva, jak píšete že by to mělo být. Schválně, jestli projevíte alespoň tolik slušnosti co CZC a za svoji chybu se omluvíte, nebo jestli budete jak ten řeznický pes ;)
To je ovsem TVUJ problem, ja ti dokazu, ze zbozi bylo skladem a soud ti pripadne naridi zbozi dodat - ber kde ber. A sanci nemas ty. A pokud zbozi nedodas, tak po tobe muzu (a uspesne) vymahat nahradu skod, protoze si potvrdil objednavku, a ja pocital s tim, ze napriklad to PC budu do tydne mit a jelikoz nemam, tak sem prisel o kseft za 10M. A ses fprdeli jak bata s drevakama, protoze ti naridej tu skodu uhradit.
Ona by ta skoda pravdepodobne nebyla 10M, ale rekneme 100k. Ja sem totiz (v souladu se zakonem) jakozto odpovedny hosporar tu skodu minimalizoval, a nechal si to PC sestavit a poslat expres, samo s prirazkou + mi vznikly dalsi naklady (casove ...). A to uplne v klidu argumentacne unesu.
Ostatne, pokud si dobre pamatuju, totez plati o reklamacich - v pricipu mi dodavatel znemoznil dodanim nekvalitniho vyrobku po dobu reklamace pouzivat muj majetek => bud neco pujci, nebo budu minimalizovat skodu => koupim, ale pak si to zacaluje.
„vychcaní čecháčci...“
§ 198 Hanobení národa, etnické skupiny, rasy a přesvědčení
(1) Kdo veřejně hanobí
a) některý národ, jeho jazyk, některou etnickou skupinu nebo rasu, nebo
bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.
(2) Odnětím svobody až na tři léta bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 nejméně se dvěma osobami.