Jinak receno, vychanej prodejce se pokusil odrbat nespravnyho zakaznika. Ten si to nenechal libit a dal mu to pekne sezrat.
A to jeste nevite, ze vychcanej zakaznik by moh chtit (zcela v souladu se zakonem) trebas uhradit dopravu zbozi na prodejnu vlastnim autem - a to pri kazde reklamaci => min 4 cesty (2x tam a zpet), coz pri (by woko) ze zakona uznatechnych nakladech 6Kc/km vychazi na nejaky 2k5 pri 100km.
260tis nedostal od ČOI, od nich měl jen 10tis, zbytek je částka na náklady soudního řízení + cena zboží, které musel tomu šmejdoj dodat.
Pro někoho takováto částka může být likvidační, když ty peníze nemá a musí si je půjčit, protože provoz eshopu měl jako východisku z velké nezaměstnanosti která u nich byla a chtěl se jen sám uživit. Ta částka se pak rovná jeho ročnímu zisku z eshopu, protože neprodává zboží za desetitisíce a malé výrobky za pár kaček.
Hypermarket je trošku něco jiného. Z právního hlediska tím, že si dáte zboží do košíku, si jej pouze rezervujete. Ale kupní smlouva je uzavřena až po namarkování a zaplacení.
Většina e-shopů ovšem nedělá pouze rezervace, ale rovnou prodává, takže tam už k zavření kupní smlouvy dojít může, na straně obchodníka dokonce automaticky a vzniká problém...
Samozřejmě i eshop se tomu může vyhnout tím, že také bude nabízet pouze rezervace a nikoliv prodávat. Zákazník by akorát nemohl hned platit on-line, ale musel by kupovat například na dobírku s tím, že e-shop by mu zboží pouze rezervoval, ale fakturu by mu vystavil až při zaslání zboží na dobírku a tehdy teprve (při kontrole zaměstnance) byla uzavřena kupní smlouva.
Zvláštní, že pokud toto dělají hypermsrkety kdy tímto dokonce okrádají zákazníky pokud si toho nevšimnou a nereklamují účtovanou částku s částkou uvedenou u zboží v regále, tak těm se nic neděje, nikdo je nenutí prodat zboží za tu levnou cenu, řeknou Vám jen že mají špatně cenu v systému a většinou tam zboží nasraně jen zákazník nechá na kase.
Když se pokladní splete a okrade zákazníka, opět se z toho nic nedělá a přitom to jsou horší případy než nějaké chybné uvedení ceny v eshopu, kdy nikdo nebyl fyzicky v tu chvíli vytvořením objednávky poškozen a nevidím důvod proč by nemohl prodejce objednávku stornovat.
Bohužel už sem viděl i soudního rozhodnutí v těchto případech a prodejce musel zákazníkoj zboží nejen prodat za uváděnou cenu, ale musel pak ještě uhradit soudní náklady a pokutu od ČOI a tak chudák malý prodejce díky takavému vychcánkoj musel nakonec uhradit ze svého přes 260tis, které si musel půjčit v bance a nakonec splácení této částky jej položilo a skončil na pracáku