Ale to všimnul/nevšimnul je právě to klíčové. Pokud to dělají tak, abych si nevšimnul, je to podvod. Pokud mají špatně cedulku u regálu, než dojdu k pokladně tak to zjistí, opraví a na pokladně mne upozorní „měli jsme tam chybnou cedulku s cenou 59,90, skutečná cena je 79,90, chcete to i za tuto cenu?“, pak je to podle mne v rámci možností v pořádku. Pokud by se to dělo často, je to zase jiný problém.
Ano, já s vámi souhlasím, že CZC nenamarkovalo vyšší cenu. Myslím, že jejich přístup byl férový. Ale s tím supermarketem je to podle mě jiná věc, představte si, že by se takový problém s cenou vyskytnul u každé druhé věci. Případně by na regále byla jiná cena a namarkovali vám vyšší a vy jste si toho vůbec nevšimnul. Korunka ke korunce, desetník k desetníku a na konci je každý zákazník "odrbán" o deset kaček a to už je slušný výdělek vzhledem k počtu lidí, co denodenně nakupují potraviny. Cena na regále prostě musí sedět s cenou nakonec namarkovanou.
Jenže v tomhle případě CZC nenamarkovalo u pokladny „pokoutně“ vyšší cenu, ale oznámilo, že za tu cenu daný produkt nemá. Problém u těch pokladen v hypermarketech byl právě v tom, že namarkovali jinou cenu, aniž by měl zákazník reálnou možnost se o změně dozvědět. Pokud by v tom hypermarketu měli cenovku 59,90 a u pokladny hned řekli, že došlo k omylu a jestli to chci za 79,90, nepovažoval bych to ještě za podvod.
Ale "cenovka" u zboží zněla na 321 Kč, takže jako zákazníka by mě zajímala tato cena a ne to co mi pak řeknou u "pokladny". Mě by morálně taky vadilo kdybych v tomto případě televize trval jako zákazník na těch 321, když je zjevné že takovou hodnotu nemá. Ale obchodník by měl mít cenovky v pořádku.
Jednou jsem takto objevil v e-shopu navigaci do auta za 471 Kč. Napsal jsem jim dotaz jestli ta cena opravdu platí. Poděkovali za upozornění a řekli, že je tam samozřejmě chyba a že chybí nula na konci. Taková chyba se stát může a respektuju to.
Ale proč je něco jiného tento případ? Ten se mi taky stal a to že jsem si koupil v supermarketu deodorant za 59,90. Brigádnice pokladní načetla kód a vyskočilo 79,90. Zapomněli oddělat cenovku s akční cenou. Přišla vedoucí a řekla, že mi to musí prodat za tu cenu, která je uvedena na regále a dostal jsem jej tedy za 59,90.
Je to v podstatě stejný případ,ne?