obecná skupina typu 15+ existuje jenom v ČR, nikde na světě nemá v případě komerčních tv obdobu, komerční televize nevysílají pro každého, vysílají pro diváky, kteří jsou považováni v dané zemy na základě relevantních dat jako inzertně nejatraktivnější, někde je to 18-49, jinde 12-54, v další zemy jako např. v Rumunsku diváci myslím že taky 18-49 ale jenom z městských oblastí
Přesně, vidím, že si konečně rozumíme. Proto je tedy poněkud zavádějící uvádět jenom skupinu 15 - 54, nebo 15 +, jsou pořady cílené na konkrétní skupiny mimo ty obecně uváděné - lifestylový pořad o módě, kosmetice atd asi bude zajímat hlavně ty zadavatele, kteří cílí na ženy 17 - 30 a tam nemá třeba reklama na pivo smysl. Asi se mnou budete souhlasit, že rozhodující jsou náklady a příjem reklamy, respektive čím větší rozdíl mezi nimi (ve prospěch inzerce) je. Proto je pro Novu na jedné straně vysoce efektivní Babica (náklady opravdu nejsou velké a navíc je tam i dost sponzorských peněz) a na druhé straně jsou problematické výsledky Hlasu. Farmě za 40 milionů nasazené v létě opravdu nerozumím.
12-cti leté dítě je ohromná kupní síla,kdežto 55-ti letý člověk asi už ne?Tohle je největší blbost.Sledovanost,jako objektivní by se měla uvádět na všechny diváky starší 15-cti let.Copak starší lidi nemají peníze?Nenakupují,nechodí do práce,nemají důchody?Chápu Novu,že si chce aspon nějak zachovat prestiž,ovšem tu už dávno ztratila.
Až budou v Česku vysílat desítky komerčních stanic, speciálně zaměřené na několik věkových skupin, potom ať si měří každý podle svých potřeb a podle toho ať zadavatelé také rozděluí své peníze za reklamu. Protože ještě v tého situaci nejsme, je jistě vhodné najít empiricky takovou věkovou skupinu diváků, která managementu určité stanice dělá největší radost. Ale o skutečné kupní síle to, podle mne, vypovídá jen minimálně.
Ano, skupina 15+ se opravdu užívá asi jen v Česku. V tom se nemýlíte. Ale zkuste prosím říci v Nově, že nevysílá pro každého, reakce by mohla být zajímavá. Komerční televize samozřejmě vysílají pro každého - proto také v řadě zemí relevantním srovnávacím parametrem jsou absolutní čísla. Jinak i komerční stanice mají zájem dobře uspět v kategorii všichni diváci (většinou 3 +). Porovnání v kategoriích 15 - 54 a podobně je spíše záležitostí PR. Ukazuje se totiž, že lidé nad padesát utrácejí mnohem víc peněz (ve vyspělých zemích) než studenti nebo mladé rodiny s hypotékami. Nevím jestli je pro čtenáře digizone i pro vás nutné pracovat s PR čísly nebo není lepší si udělat vlastní úsudek. Nova má v současnosti (asi ne přes léto, kdy reklama v podstatě není) vysoké příjmy z reklamy cílené na univerzální skupinu - stačí se podívat na sledovanost Babicy, Loskutáka a nebo archivních filmů, vysoký podíl starších divaček mají Ulice a Ordinace.