 
Stejně by mne zajímaly skutečné pohnutky zdejších diskutujících pro detailní porovnávání sledovanosti jednotlivých stanic, pořadů, časů a diváckých skupin. Oni snad rozdělují miliardy z reklamního koláče, nebo prémie pro tvůrce původních programů, nebo architekty tvorby programové skladby a nákupčí zahraničních pořadů?
Nebo jejich dodatečný pocit z příslušnosti k velikosti "stáda" umocňuje prožitek z i jimi sledovaného pořadu. Mají snad podobnou potřebu i při návštěvě kina a pídí se po tom, zda v jiném biografu a na jiném filmu bylo více, nebo méně diváků? Já to zkrátka nechápu, i když chápu redaktory Digizone, že tato témata jim zvyšují návštěvnost webu a příjmy od sponzorů.
 
no, s těma TN je to trošku jinak než se zdá. Začli totiž prázdniny a tak málo lidí čučí na TV jakože obecně. Ale s lidí co se na TV dívali, má nova share dobrý, pořád jí to vychází, že každý druhý člověk co se díval v tu dobu na bednu se díval na TN. Jinak u Farmy bych byl rád kdyby to aspon lehce nad těch 800.000 diváků mělo. Když měla kriminálka Anděl skoro 800.000 diváků kolik teda mělo Na vlastní riziko na Primě ?
 
Můžete se podívat na stránky PMT, což je obdoba české ATO.
http://www.pmt.sk/Statistika.aspx?tab=Relacie
 
Nedivím se, že klesá sledovanost. Vždyť celým těm slavným Televizním novinám čouhá sláma z bot. Snaží se být děsně in, kopírujou ČT a už dávaj titulky i k redaktorům v reportážích - je mi zle, když tam vidím "Giterková Eliška, reportérka TV Nova". Příjmení před křestním jménem píšou akorát vidláci. A Nova. Je mi z nich zle
 
Je to lepší než v dubnu, o něco míň tam zbytečně šmátrají po monitorech a vůbec dělají kravinky. Také počet upoutávek na to, co bude, se trochu snížil. Ale stále je osekané dříve slušné zahraniční zpravodajství, které je nahrazeno domácími reportážemi o ničem, stejně tak zůstalo chaotické řazení příspěvků. Takže sice lepší než při spuštění, ale stále horší než minulý prosinec, než se začalo s "Dvořákovinami". I tak je to lepší než Nova nebo Prima, ale horší než blok Zprávy v 16 nebo 23 hodin na ČT24. Vlastní chyby se holt přiznávají špatně a o to pomaleji se napravují. Signálem změny bude, až přestanou otravovat se sloganem "Jasné a spolehlivé", dnešnímu pojetí stále odpovídá "Dlouhé a chaotické" :-)
 
Tak já docela chápu, že když se někomu nějaký pořad líbí a má dobrá čísla sledovanosti, tak že je pravděpodobné, že se tento, nebo jemu podobný bude vysílat dál, že jej televize bude dál vyrábět nebo nakupovat a proto je čísla toho pořadu zajímají. Ono to docela naštve, když máte rozkoukaný nějaký seriál, který je pro vás napínavý a po pár dílech nebo po první sérii se televize rozhodne, že jej dál už vysílat/vyrábět nebude, protože měl čísla špatná.
To u kina samozřejmě není, protože ve velkých městech jsou multiplexy, kde stejně ve všech běží stejné filmy a na malých městech je buďto kino jen jedno nebo žádné, takže tam není ani žádná konkurence. Kina musí o diváka bojovat něčím jiným než programem, např. lepší technikou, slevovými akcemi, soutěžemi, větším kyblíkem popcornu, dvoulůžkem.:-), atd.
Ale je pravda, že taky moc nechápu tady ty půtky, že když má jeden den jedna televize čísla o pár procent horší, tak se spustí z jedné strany, že tohle je "propadákový pořad, tahle skupina, že nikoho nezajímá, tahle televize, že je chudák atd.", a ještě se to vyšperkovává klepama posbíranýma z bulváru. Na druhý den se čísla o malounko otočí a je to tu to samé, jen z druhého tábora.
Stejně tak, při dnešním množství výběru televizních programů, moc nechápu nářky na to, že zrovna tahle nebo tamta televize nic kloudného poslední dobou nevysílá nebo vysílá sračky, je zbytečná atd. Proč to někoho tak vytáčí? Copak je problém přepnout jinam? Každý den tu Digizone dává programové tipy a každý může pod ně v komentáři připojit nějaký svů tip sám, pokud si myslí, že bude vysílán nějaký zajímavý pořad. To však dělá málokdo. Místo toho tady pár exhibicionistů tapetuje diskuze tlacháním o sračkách, trapárnách, chudácích a podobně.
 
Sice bych mohl chápat závislost pokračování výroby nebo nákupu pořadu seriálového typu na sledovanosti, ale on někdo z diváků pozná, jaká sledovanost je pro kterou stanici a typ pořadu hraniční? A dokáže onen zájemce sledovanost kladně ovlivnit, nebo když tuší konec, vůbec se na onu sérii nezačne dívat? Proto ani v tomto případě nechápu smysluplnost hledání detailní sledovanosti.
 
No právě, když ta čísla sledujete dlouhodobě, tak tu hranici, když ještě jo a když už asi ne, celkem dovedete odhadnout. Samozřejmě, že jako jedinec to nijak neovlivníte. Můžete se pokusit ovlivnit druhé, ovšem ne stylem, jaký je zde předváděn.
Každý nemůže chápat úplně všechno. Někdo zas například nechápe rybáře, který sedí hodiny u řeky, ale ryby není. Nebo, když jsme na Digizone, lovce televizního signálu z kdovíjaké dálky, ale na televizi se přitom nekoukající.Ale proč ne? Prostě ho to baví. Stejně jako někoho jiného baví čísla, statistika, trendy a tak dále.