Vidím to asi takto:
1/ Když mohou prosperovat komerční placené TV, nevidím důvod, proč by takto nemohla fungovat i veřejnoprávní TV. Jediný problém je asi v tom, že by se zrušilo hodně pracovních míst a ti propuštění by si museli najít náročnější a nejspíš i hůře placenou práci.
2/ Pokud má být jakékoli médium opravdu nezávislé, musí pro něj platit striktní a bezpodmínečný zákaz jakýchkoli reklam. Protože v praxi to funguje tak, že inzerent řekne: Pokud ode mne chcete peníze za reklamu, bylo by vhodné a žádoucí, aby... (zbytek si dosaďte sami).
Hezky jste svým durhým výrokem popřel ten první. Média veřejné služby nejsou na jednotlivých inzerentech závislá, takže nejsou přes reklamu vydíratelná.
Reklama v médiích veřejné služby není ani tak kvůli zdroji příjmů pro dané médium, ale slouží 1) k určité regulaci cen reklamy (mělo to větší význam dříve, kdy tu byli jen dva komerční provozovatelé TV, u kterých by snadno mohl vzniknout oligopol, třeba i bez nějaké vědomé spolupráce), a dále za 2) slouží k tomu, aby inzerenti mohli oslovit i ty menšinové diváky/posluchače, na které je zaměřen určitý pořad nebo stanice.