to je náhoda, že chvíli po uplynutí záruky TV zkolabuje :D je pravda, že se na něj mohli z vysoka vykašlat a nechat ho ať si koupí novou TV sám, ale už by asi znovu nešel do Samsungu :)
No, on to není asi příběh jen o dobročinnosti. Stále možná u nás platí, že výrobce je povinnen udržovat dostupnost náhradních dílů i nějakou dobu po ukončení výroby. Je to tuzemský výrobce a tak na naše zákony nemůže jen kašlat. Proto ho asi také servis hned nevyhnal a možná se díl opravdu sháněl v nějakém skladu v cizině a trvalo to tak dlouho.
Ne, není to o dobročinnosti. Je to jen o hlasitých ústech, moci médií a marketingu :-). Dost by mě zajímalo kolik uživatelů si v takovém případě slušně a spořádaně koupilo nový televizor. Osobně se mi nelíbí, když jen ten kdo začne ječet a vyhrožovat dosáhne svého, přestože na to ani nemá zákonný nárok. A kdo to těmhle řvounům zaplatí? Slušná většina, která si ve stejném případě koupí nový. Připomnělo mi to jednoho pána v Černých obcích, který se strašně rozčiloval, že GPS koupená před rokem nezná novou silnici :-). Prostě každý dostatečně rozeřvaný idiot, který se nestydí to přiznat i v médiích, má plus.
S tímhle vaším názorem jste mě opravdu pobavil,to jako všichni máme držet huby,nevyčnívat,poslušně kupovat šmejdy,dokonce neopravitelné,člověče už je 20 let po revoluci,jediné co mě napadlo na omluvu-prodejce?
Podívejte se. Všechno má svá pravidla. Pokud je už po záruční době a předmět je neopravitelný, je to sice smůla, ale nemám nárok opravdu na nic jiného než na projev lítosti a musím si poradit sám (nejspíš zvolím nákup zboží jiného výrobce, což je optimální automatická tržní regulace). Může jít o šmejd i o náhodu, ale kdo má na co nárok by mělo být 20 let po revoluci snad už každému jasné. A jestli chce výrobce/značkový servis dobrovolně vycházet zákazníkům vstříc i nad rámec svých povinností, je-li solidní, měl by to udělat obecně, tj. poskytovat na své výrobky prodlouženou záruku všem a ne udělat výjimku jenom když se jeden takový smolař začne rozčilovat a vyhrožovat zveřejněním (+ohánět se svými kontakty "leckde" apod.). To se mi na tom případu opravdu hodně nelíbí. Jestli TOHLE bude běžná praxe, budeme na sebe za chvíli řvát a vyhrožovat si v zájmu dosažení proti ostatním nadstandardních výhod asi úplně všichni. Nejspíš za to může současná politika. Ono holt bohužel všechno souvisí se vším a lidi se sprostotě učí rychle... :-(
hele Ivane, sice taky nemám rád uřvané arogantní zákazníky co si chtějí vydupat ze země nemožné, ale tohle je trochu jiný případ.
Vy jste asi ekonomicky dost silný na to, abyste si snadno koupil novou TV, ale i tak budete mít nějaké limity. Tak si zkuste představit, že:
Dnes si za 60.000 kč koupíte novou 3D TV Samsung a za 2,5 roku se vám pokazí. Bude po záruce a bez náhradních dílů. Na konferencích se dočtete, že podobné problémy se přihodily i majitelům jiných značek ... a budete v pasti. Tohle chcete? Budete i nadále tvrdit že "Všechno má svá pravidla. Pokud je už po záruční době a předmět je neopravitelný, je to smůla ..." nebo konečně uznáte něco pravdy na názorech typu "výrobce by měl minimálně x let po ukončení výroby garantovat náhradní díly"? (za x si dosaďte libovolné rozumné číslo od 2-4 let, to už je na debatě).
Prostě od určité ceny mně nepřipadá správné přístroj hned po záruce vyhazovat (extrémní příklad pro snadné pochopení = mobil ano/auto ne) :-)
To je jen čirá teorie. V tak vysoce konkurenčním prostředí jako je elektronika se nic takového nestane. A pokud chtějí někteří výrobci získat zpět pošramocenou důvěru v jejich výrobky, nechť dobrovolně a všem poskytují prodlouženou záruku. To ostatně dělají i výrobci aut, o nichž jste se zmínil jako o příkladu. Přikazovat v konkurenčním prostředí komukoli cokoli (kromě splnění bezpečnostních a hygienických norem, samozřejmě) je rozhodně špatně, vede to k deformaci trhu a finálně na to paradoxně doplatí zase spotřebitel.
Mimochodem. Pokud si TV za 60 litrů koupí někdo, kdo po dvou letech nebude mít s velikou rezervou na další, je podle mě šílenec. Dvoumetrová TV není pro nikoho základní životní potřeba a rozumný člověk si koupí jen takovou TV, jakou by si mohl v pohodě koupit jednou za dva roky. A už vůbec nerozumím proč mobil ano, ale TV ne. Mobil je přece pro lidi dneska mnohem důležitější věc než TV (často ovlivňuje i pracovní výkonnost, tedy výdělek) a cenově můžou být klidně i srovnatelné.
ok, asi máte pravdu, nařídit to v jednom státě by nemělo smysl. Možná tak na úrovni EU, podobně jako to udělali se spotřebou, ale to se tvrdým zastáncům volného trhu taky líbit nebude :-)
Proč mobil & TV? No já kupuji mobily cca za 4k a chci aby vydržely min 2 roky, u TV je to více než 20k a rád bych min. 4 roky. Tak proto ...
Taky si myslím, že i po skončení výroby určitého typu měly být k dispozici náhradní díly. Vím, že tato povinnost byla , ale nevím, jestli stále je. Představte si např.,že si koupíte milionové auto a po skončení záruky ho můžete odvézt do šrotu, protože výrobce už vyrábí nový typ a na váš už nejsou náhradní díly, takže dostanete doporučení, aby jste si koupil ten nový typ auta.
Kdysi opravdu platilo, že ND musely být k dispozici po dobu deseti let po ukončení výroby dané značky a modelu. Dnes již toto neplatí! Ověřeno právní cestou! Takovouto povinnost dnes již žádný zákon výrobci, prodejci ani dovozci neukládá!Ostatně proč taky! Vždy je lepší když si koncák koupí opět nový výrobek v ceně x desítek tisíc než nějaký náhradní díl v hodnotě x stokorun max tisícikorun!
mozna mate pravdu, ale napriklad u osobnich vozu je dobry mrav vyrabet ND po dobu 10 let po ukonceni seriove vyroby daneho modelu. Nevim jak je to vsude, ale minimalne u nasi domaci skodovky tomu tak je na 100 procent ;-)
Proč taky? Veď si si sám v nasledujúcej vete sám odpovedal.
Aby si si nemusel po dvoch rokoch kúpiť nový výrobok za x desiatok tisíc korún ale iba náhradný diel v hodnote pár tisíc korún.
Zákon na ochranu spotrebiteľa totižto je na ochranu zákazníka, nie na podporu predaja výrobcu.
Ale na druhej strane, keď si každé dva roky kúpite televízor, dáte prácu zamestnancom fabriky a predavačom, ktorý potom budú mať peniaze aby si mohli kúpiť výrobok alebo službu od vás LOL
Mily pane, znam prodejny ve kterych obrazne receno poskladate Skodu 120 z nahradnich dilu...
Jinak pokud uz to dnes zakon neuklada, zrejme to bude v souladu s evropskou legislativou. Stezujte si tedy v Bruseli.