Všímám si jak u nových modelů převažují postavce typu nožiček po stranách nikoli podstavce uprostřed. Tohle ovšem naprosto znemožňuje použití takové TV na místo, kde by TV přesahovala stolek či prostě to na čem bude bydlet, celkem dost nepraktické. S podstavcem uprostřed pak není problém mít 102cm telku na skříňce o šířce 75cm, tohle mi značně omezí výběr TV k mamce :-(
Jo vývojáři mají různé módní trendy a né vždy úplně praktické... Jinak zde byla docela plodná diskuze na téma HDR (přiznalo se tam, že jde vlastně o přehnaný jas s kontrastem co bude tahat za oči) a zmizelo to všechno... je tu jen hlasování o zaoblené... Paradox... CRT skleněnky byly vypouklé ven (původní vynález byl kulatý jak osciloskopy) až se postupně udělaly ploché a rovné rohy jako je běžné u LCD a LED či už dosluhujících plasem který vytlačí možná někdy OLEDky a tak se zas dělá oblouk dovnitř...
Máte na mysli, že někdo smazal diskusi k tématu HDR? To by mi přišlo zbytečné, admin se snaží mazat jen příspěvky, které jsou mimo, vulgární nebo se snaží vyvolat zbytečný flame. Zkuste případně napsat víc podrobností, pokusím zařídit její obnovení. Každé konstruktivní diskuse je škoda (navíc v záplavě toho obvykle absolutně nesouvisejícího balastu...).
Děkuji za pochopení!
Ne vždy byla zobrazovací plocha výsledkem módního trendu. "Paradox... CRT skleněnky byly vypouklé ven " jen proto, že to byl důsledek základních fyzikálních zákonů. Pokud byl zdroj elektronového paprsku ostřen hned za katodou (čb), nebo katodami (color), musela být vzdálenost luminoforů na stínítku po celé ploše stejná = vypouklý tvar.
Také postupný přechod aktivní plochy zobrazovače z kruhu na obdélník byla jen snaha přiblížit a omezit rozměry/hmotnost obrazovky co nejvíce vysílanému formátu obrazu. Současné opačně prohnuté obrazovky se snaží přiblížit obřímu modernímu filmovému plátnu, ale použitelné to začíná být až od "mamutích" rozměrů TV obrazovky, proto to pro některé výrobce "běžných" pokojových TV není prioritou, ale opravdu jen dočasnou módou.
Pamětníku to vím taky, že původní katodové skleněnky byly vypouklé ven kvůli směrování paprsků a taky byly i vývojové řady jejich usměrňování vychylovacími cívkami (hodně vydávaly tepla) tam bylo právě problém s rozměry a i hmotností i hlavně dodržení rovných řádků v monoskopech... což vyhrála v barvách RGB kompromisní "in line" nad zastaralou "deltou" a v něčem zas lepším "trinitronem"... Díky zmíněné "in line" se mohlo postupně přejít vývojem k plochým a rovným rohům... což je dnes standard díky pokročilé elektronizaci která ty katodový vakuový skla už nepotřebuje (něco z toho ale čerpaly DPD plasmy)... je složená právě z těch barevných paprsků LED diod (původní byly LCD s přídavným zářivkovým podsvícením a byl problém s né vždy dobou ostrostí obrazu i úhlu pohledu) a Sharp přidala ve Quattron dokonce i čtvrtou žlutou barvu... což je sice výstřelek který nikdo jiný nemá ale asi to smysl též má... Nyní se tedy vývojáři s výrobci tím HDR zaměřují na ještě vyšší jas s kontrastem... no uvidíme jak to dopadne... Každopádně 3D ničilo brejlemi atd. sledováním mozek motáním hlavy (nesmělo se to dlouho sledovat) a zas příliš ostře sytý obraz nám vypálí sítnice očí pokud to nebudeme stahovat na přiměřené minimum...
Jo kino (díky vstupnému atd. už je na "vymření") hlavně ty letní se ultra panoramatickým formátem 70mm poměrem stran 1:2,2 plátnem (těch nebylo moc) či 35mm - širokoúhlý formát CinemaScope poměrem stran 1:2,35 jsou vypuklý dovnitř (prostředek je níže než rohy) a taky je tomu ten okolní prostor pro diváky přizpůsoben...
No vracíme se ale zpohodlněním do domácností a tam to kino už je problém vytvořit s většími rozměry... pokus je i s formátem 21:9 což je filmově 2,33:1 který právě se snažil Philips Cinema prosadit ale zatím to masově... protože v tom nikdo nevysílá (mají ho jen některé BluRay distribuce) a dělají se u filmů i v běžných monitorech pak jen digitální přepočty ořezaných stran... No uvidíme zda mrtvá? větev vývoje...