Zajímavý článek k ranní kávě :-). Jen jsem chtěl upozornit na drobnou chybku. Odkaz na Google Insights for Search je správně http://www.google.com/insights/search/
Když už se v článku mluví o přibližném měření návštěvnosti cizích projektů, co používáte vy, na měření stránek mimo ČR? Zejména na málo navštěvované stránky (od stovek jednotlivců do stovek tisíc návštěv za den), kde budou tyto odhady zatížené velkou chybou...
Já mám ve FireFoxu lištu SearchStatus, která mi zobrazuje Google PR, Alexa a Compete Rank.
Google Insights for Search je fajn nástroj, ale jeho výstupy je třeba interpretovat s dobrou znalostí toho, jak fuguje a jak se hledající lidé chovají. Důležité je i to, že bere data z hledání v Googlu, takže např. srovnávat doménu Google.com s jakoukoli jinou nedává moc smysl.
Smysl ale nedává ani srovnání slov google a live, protože live je kromě jména vyhledavače i obecné slovo a Insights ukazuje statistiku hledání všech dotazů, které zadané slovo obsahují.
Dále doporučuji nepřeceňovat podíly zemí na hledání určitých slov. Podíly se počítají relativně, takže se často dostane nahoru nějaká malá země s malým celkovým objemem hledání.