tyhle velké firmy mají koupeny modré, oranžové i černé. tedy konkrétní osoby, protože kde je příležitost tak na nějaké legitimaci nezáleží a kdo odolá ? Proto je důležitý systém - svobodný a plně konkurenční trh, co nejvíce privatizace, aby se každý staral o svůj majetek a riskoval vlastní peníze. A aby úředník nerozhodoval o cizích penězích a osudech - to je jediná živná půda korupce. Pokud už veřejné zakázky , tak co nejvíce zveřejnit podenmínky, konkurenční nabídky atd.
Pokud si myslíte, že ze 40% jistého zisku je soukromá firma ochotna se vzdát 5% a je to pro ni směšné, proč to neudělaly firmy, které prolobbovali Vaši oranžoví soudruzi :-). Nedělejte, že nevíte, že to za nich nebylo jiné. Jste dost naivní když si myslíte, že vzdát se stovek milionů, ať už si je vydobyl jakkoli, je pro někoho směšné. Není a bude se vždycky zatraceně perně bránit. Nadměrný zisk těch oranžových kmotrů už bohužel nikdo ovlivnit nestihne (ani 0%, natož 5%). Buďme rádi, že Bárta osekává aspoň nadměrný zisk těch modrých. A znovu opakuji, že o tom, že byly srovnatelné není při troše objektivity nejmenších pochyb.
No právě. Vidíte to zjevně úplně jednostranně zkresleně. Já to vidím tak, že oranžoví kmotři mlaskali přinejmenším srovnatelně hlasitě (Standův "geniální" nákup akcií, aféra kakao, pět na stole v českých, akce biolíh ...). A pokud si navíc naivně myslíte, že stavaři Bártovi "bez problémů" kývli na snížení ceny o 5%, docela určitě se mýlíte. Ty peníze totiž ti stavaři už dávno nemají, počítají s nimi. Oni je totiž "investovali" do získání té zakázky. Ten zisk prostě není jejich a všimné jaksi není zvykem vracet, takže to dohadování určitě není lehké, chápete?
Podstatné je, že vůbec někdo s těmi kmotry všech barev "zdaněnými" cenami někdo začal něco dělat a ukázal, že když se vyvine určitý významný tlak, jde to. I tak je ale sleva o 5% ohromný úspěch. Neberte to jako propagaci VV, to je jako celek až příliš neprůhledná parta, ale Bárta podlě mě nabral mezi politiky nevídaně žádoucí směr a vůbec to nemá (ani nebude mít) s takovouhle tendencí lehké, i kdyby ty zakázky byly všemi těmi pravolevými kmotry "zdaněné" třeba z 90%. Naopak, čím víc budou "zdaněné" provizemi, tím hůř se to z nich bude dolovat.
Šmankote já přeci netvrdím že socani si ze stavebních zakázek nic nepřihrávali domů. Takové mýtné brány od Kapschu jsou také pěkný tunel a provize nešli jenom k lidovcům. Jde o to, že u toho tak nemlaskali jak Řebíčkovi kmotři, kteří předražili dopravní stavby do nehorázných rozměrů. To že stavaři Bártovi bez problémů kývli na snížení cen o 5% jenom potvrzuje jaké asi musejí mít zisky. Je jasné že ministr Bárta s uzavřenými smlouvamy asi teď už moc nenadělá, ale pokud nejprve zvednu cenu o 50% a za 2 roky ji zase snížím o pouhých 5%, není co oslavovat, nebo snad myslíte jak Renč?
Na všechno přece nemáme opačný názor. Já rozhodně nežiju v iluzi, abych si myslel, že si Řebíček nic neulil a už vůbec jsem dalek toho, to schvalovat. Jen se snažím Vás vrátit do objektivního vidění světa ve všech barvách, které reálně má. Ať se koukáte na jaká čísla chcete, vážně to za Standy nebo Jirky v tomhle směru nebylo ani o fous lepší.
My máme téměř na všechno zcela opačný názor, takže mě nepřekvapuje že se neshodneme ani v tomhle. A myslím že tuto politickou vsuvku už můžeme ukončit a věnovat se opět tématu médií digitalizace.
Ono je vždycky nejjednodušší a nejobjektivnější porovnat čísla, takovéto hospodské kafrání že kradou přeci všichni je o ničem. Jinak jsem nestraník a partaje co volím pravidelně střídám ;-)
Vaše nepřehlédnutelná politická agitka se mi vůbec nelíbí. Zapomeňte aspo%n chvíli na svoji stranickou legitimaci a buďte aspoň trochu objektivní. Oranžáda si s modrásky opravdu nemá absoultně co vyčítat. Bárta je zatím jediný politik po Listopadu, kdo se do šetření poctivě pustil. I kdyby to bylo jen 1%, pořád lepší než plná ústa slibů a skutek utek.
politiky jsou ti, kdo mají mandát voličů. Tedy jací voliči, takoví politici. Mimochodem smlouvy na dálnice - ty nejdražší - podepisovali politici s mandátem voličů čssd - viz D47. A urážet Bártu za to, že sníží ceny o 5% je jen váš nenávistný výblitek.
aktuálně a Holub není žádný seriozní zdroj, je to bulvár propagující zelené nesmysly a stranu. Pokud by opravdu něco měli, tak to mají podat trestní oznámení. Já o tom zda Řebíček kradl nebo ne, nic nevím. Jen konstatuji fakt, že po něm zůstalo nejvíce dálnic i rekonstruovaných železnic. To nezůstalo po socanech, kteří mají zlodějnu a žití z práce jiných přímo jako ideologii a program.
Mě by úplně stačilo kdyby politici kradli s citem a tolik u toho nemlaskali. Jestliže Řebíčkovi kmotři zvednou cenu za dopravní stavby o polovinu až 100% a potom přijde nějaký šašek Bárta s velkou slávou že stavební firmy donutil k šetření 5% je to výsměch všem daňovém poplatníkům!!
Ale fuj, pánové nechme politiku. Oni si myslím nemají co vyčítat. 90% lidí co přičuchnou k moci ji zneužívají. Naprosto napříč politickými stranami. Bohužel.
Mezi námi, ušetřit 5% na smlouvách které sepisoval Řebíček pro sůj Viamont není zase tak velké umění. Zajímavější je když se porovná za kolik se v průměru postavil km nové dálnice nebo železničního koridoru za socanů a potom za vlády modréch kmotrů. A ten rozdíl je Davide úplně v jiných řádech něž nějakých usmolených 5% :-(
Vždy to jde, jen se musí chtít. Koukněte se na Víta Bártu, jak během dvou měsíců ve svém úřadu ušetřil 5%, které použil za původně zastavené projekty (viz.včerejší Máte slovo, které bylo super zábavné - Bárta si udělal prdel ze Sobotky, který tam byl opět za vola)
No vida. Takže ČT by zřejmě mohla dalším dřívějším vypínáním analogových vysílačů a převaděčů (zkrácením jejich souběhu s muxem 1) ušetřit další peníze, které by mohla věnovat třeba na zkvalitnění výroby pořadů, nebo třeba na odstranění otravného teleshopingu, že?
A pak, že zdroje nejsou :-)