To, že vám to připadá jako "pěkná blbost" nic nemění na tom, že to věrně popisuje skutkový stav. Pokud probíhalo správní řízení, v rámci kterého byl jednáním pověřen advokát, potom je potřeba doručovat tomuto advokátovi.
Mě by spíše zajímalo, jak regulátor odůvodnil své pochybení tou "cenovou asymetrií"? Když v jiném případě propojovacích poplatků k podobné cenové asymetrii docházelo, tak to stejnému regulátorovi naopak vůbec nevadilo. Jenže to se psal rok 2001 a cenovou asymetrii realizovali společně Český Telecom s Eurotelem Praha na jedné straně a Vodafone (tehdy ještě jako Oskar Mobil a.s.) na straně druhé.
Další příklad cenové asymetrie byly ceny za přenesení čísel v mobilních sítích, kde opět regulátor prosazoval nesmyslné asymetrické ceny a odůvodňoval je různými náklady u neefektivních operátorů na přenesení čísel.
Nyní tedy klidně mohly platit na jeden měsíc různé ceny terminace a pokud by v důsledku špatného postupu regulátora vznikly škody dalším operátorům (T-Mobile a Telefonica), tak se tyto společnosti mohly domáhat náhrady jim vzniklé škody. Když někdo dělá chyby, potom by za ně měl být také plně zodpovědný. Jenže přesně tomu se regulátor chtěl vyhnout a proto raději posunul termíny účinnosti také ostatním společnostem. Škoda tak vznikla pouze zákazníkům, ale spotřebitelé jsou "ovce", ti se přece bouřit nebudou a na zlevnění služeb si rádi počkají, takže se vlastně vůbec nic vážného nikomu nestalo. Drobnost. Vyřešeno. Zapomeňme.
Pokud se jedná o rok 2001, nebyl to "stejný regulátor" kterému asymetrie nevadila, ale jeho shodou okolností stejnojmenný "právní předchůdce".
Současný ČTÚ je zřízen až Zákonem 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích, s poněkud jinými kompetencemi a činností, než ten předchozí. Také tehdy platil Zákon 151/2000 Sb. o telekomunikacích, s výrazně jiným obsahem a pravidly regulace. A konečně, nebyli jsme tehdy ještě v EU, čili netýkal se nás "evropský regulační rámec" a směrnice a pravidla EK, které proti nákladově neodůvodněné asymetrii poměrně silně jdou.