Názory k článku Test: Odpovídá státní správa na emaily?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 12. 2004 10:21

    Jirka Jiráček (neregistrovaný)
    Podobný experiment, ovšem nikoli na zkoušku, ale naostro, jsem měl možnost vyzkoušet v září a říjnu s českými poslanci v Evropskem parlamentu. V polovině září v souvislosti s událostmi v Beslanu vznikla z podnětu Jany Hradilkové a dalších lidí petice nazvaná "Mír pro Kavkaz je mír pro Evropu" (viz. http://ecn.cz/petice/kavkaz/). Po sformulování a zveřejnění petice formou tiskové zprávy a na internetových stránkách pochopitelně vznikla i otázka, jak petici předat samotným europoslancům. Ukázalo se, že z 24 českých zástupců 10 vůbec neuvádí na osobních stránkách EP (http://wwwdb.europarl.eu.int/ep6/owa/p_meps.short_list?ilg=CS&ictry=CZ&ipolgrp=&iorig=) emailovou adresu, pouze faxové a telefonní číslo do Bruselu resp. do Štrasburku. Nicméně snadno jsme zjistili, že emailové adresy poslanců EP mají jednotnou formu (jbobosikova@europarl.eu.int atd), takže nakonec nebylo těžké seznam adres sestavit a rozeslat na ně informace o petici. Emaily byly do příslušných mailboxů doručeny až na jeden - poslanec Daniel Strož měl, jak se ukázalo, adresu fstroz@europarl.eu.int (podle německé verze jména Franz Stros). Několik hodin po odeslání petice se emailem ozvala paní Jana Hybášková, druhý den odpoveděla paní Zuzana Roithová. Tím to ovšem skončilo, žádná další reakce nedorazila. V říjnu byla vydána druhá tisková zpráva poté, co petici podpořilo víc než 1000 lidí. Rozhodli jsme se zopakovat rozeslání druhé tiskové zprávy všem českým zástupcům v EP. V tomto případě byla tiskovka rozeslána i na další nalezené emailové adresy našich europoslanců do jejich regionálních kanceláří. Výsledek byl téměř stejný, jen se podařilo získat krátkou odpověď od asistentky paní Jany Bobošíkové slibující brzkou odpověd paní europoslankyně (už se neozvala), pan Strož zatím změnil adresu na dstroz@europarl.eu.int (ovšem ani z této adresy neodepsal) a nakonec se ozval asistent paní Roithové s praktickým doporučením, jak petici oficiálně předat celému EP.
    Nezkoumal jsem, zda existují nějaká závazná pravidla pro poslance EP v souvislosti s komunikací s občany Evropské unie, ať již elektronickou nebo klasickou, zda existují nějaké termíny atd. Z hlediska morálních principů mi ovšem připadá mlčení v souvislosti s tak vážnou věcí, jako je petice občanů, ze strany volených zastupců neospravedlnitelná. Je zarážející, že na opakovaně zaslané emaily nedokázali odpovědět ani asistenti většiny poslanců, přestože na jejich práci má každý poslanec ČR v EP podle zprávy ČTK z 9.9.2004 k dispozici 12000 Eur. Také se těšíte na příští volby do EP?
  • 13. 12. 2004 10:55

    Gotreg (neregistrovaný)
    Kurva vy ste dobry. votravujete s nejakou picovinou a este se divite, ze vam nikdo nevodpovi
  • 13. 12. 2004 12:24

    Plysak (neregistrovaný)
    Nekdo, kdo je placeny z mych dani by mi mel na slusny dotaz odpovedet i kdyz si mysli, ze to je picovina. Na rozdil od toho za nase dane poslanci a ministerske urednictvo jezdi na vylety, prezira se na rautech a kdyz se nekdo opta jestli by nechteli pracovat, tak se citi dotcene...
  • 13. 12. 2004 15:06

    J. (neregistrovaný)
    Hlavně jestli byl mail odeslán Outlookem a obsahoval html-text (pokud možno s iframy).
    To hned každý zahodí, protože si myslí, že je to spam nebo virus.
    Kritérium by mělo být přesně opačné, Kdo si od J.Jiráčka dopis přečetl, tak to je úplný internetový začátečník, od nějž Vám jako odpověd může hlavně přijít zavirovaný dopis.
    P.S.
    Jak tedy, J.Jiráčku, tvůj dopis ve skutečnosti vypadal?
  • 13. 12. 2004 19:07

    pk202 (neregistrovaný)
    12000 Eur se da rozhodne "pouzit" prijemneji, nez za ne neco delat :))))

    Tohle si mel kazdej rozmyslet, nez sednul na lep xindlum jako je Cyril Svoboda, ktery zaprodali nasi zemi globalistum z Bruselu, a hodil pri referendu do pixly to svy ANO.

    To holt kazdej cekal peceny holuby do huby a ono ejhle... nic nam nedaj a seberou co muzou:)

    A europosranci - ty maj na starosti hlavne dostat se do naky ty komise nebo neceho podobnyho aby si mohli nahrabat nejaky ty baksise od velkejc firem.

    Vono takovy skolenicko na Havajskejch ostrovech, kde Vam platej celou outratu je fakticky prijemny. Dyt je jim jasny, ze pro republiku uz stejne nic udelat nemuzou, tak aspon pro sebe... ze jo...

  • 14. 12. 2004 16:21

    hacker (neregistrovaný)
    A kdyz se tam zkusite prihlasit tak dostanete "Zadané uživatelské jméno (vladimir.zelezny@centrum.cz) neexistuje"
  • 14. 12. 2004 17:03

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Tak mam cerstvou a vyrazne pozitivnejsi zkusenost - na email tykajici se softwarovych patentu, ktery jsem poslal poslanci EP Tomasi Zatloukalovi, jsem dostal odpoved za necelou hodinu. Na nasledny upresnujici dotaz prisla odpoved dokonce behem 20 minut.
  • 15. 12. 2004 0:30

    Dan Ohnesorg (neregistrovaný)
    S europoslanci diskutujeme okolo softwarovych patentu casto a musim rici, ze vetsina z nich odpovida velmi pekne a rychle. Samozrejme urcitou roli muze hrat to, ze jsme s nekterymi jednali osobne, takze se nejedna o anonymni dopisy a ze dopisy dusledne podepisuji S/MIME certifikatem.

    Vzhledem k tomu, ze snad vsichni asistenti, se kterymi jsem se tam setkal, byli mladsi nez ja, nebo v jednom pripade uplne stejne stari, tak pocitacove gramotni jsou a take dokazi poznat rozdil mezi emailem blublu@seznam.cz a podepsanym mailem z nejake oficialni domeny. Rekl bych, ze to ma take vliv na odpoved.

    Jinak jeste zkusenost s Ministerstvem zdravotnictvi, na maily odpovidaji, ale podleha to rezimu bezne spisove sluzby, jsou evidovany s cisly jednacimi a vyrizovany ve stejnem poradi jako papirove dopisy. To u emailu pusobi trochu nezvykle, protoze na email clovek preci jen ceka nejakou rychlou odpoved a ne 30 potazmo 90 dni urcenych nejakou tou vyhlaskou.
  • 14. 12. 2004 20:20

    pepe (neregistrovaný)
    Vy si snad myslite,ze jste pro ty blbecky uredniky duleziti?
    Jim jde hlavne o udrzeni na teplem mistecku za prachy danovych poplatniku a na lidi serou!
  • 13. 12. 2004 10:57

    Petr Souček (neregistrovaný)
    U ministerstva financí měl tazatel štěstí, mě v září zatelefonovali, jestli ještě chci odpověď na dotaz z května :-)

    Pořád lepší než Český statistický úřad a Generální ředitelství cel, kde mi neodpověděli vůbec.
  • 13. 12. 2004 13:43

    David Nebeský (neregistrovaný)
    V červnu a v červenci jsem poslal několik dotazů (nikoli ze cvičných, ale ze skutečných důvodů) na několik maltských ministerstev. Přestože jsou Malťané obecně velmi laxní, vždy jsem dostal odpověď do osmačtyřiceti hodin, na následný dotaz obvykle nejpozději druhý den.
  • 13. 12. 2004 16:05

    Jirka Jiráček (neregistrovaný)
    Jinou zkušenost podobnou té, o které jsem psal v prvním příspěvku, mám s pokusem o kontakt kanceláře komisaře pro lidská práva Rady Evropy - je to pan Gil-Robles, jehož oficiální emailové adresy na webu vracejí chybovou hlášku o nedoručitelnosti. Emailová zpráva ovšem byla doručena dvěma jeho asistentkám (server vrátil zpět doručenku), které na ni nijak nereagovaly, ani na opakovaný dotaz. Emailové zprávy,které jsem odesílal, obsahovaly pouze plain text bez diakritiky, Outlook ani webové rozhraní pro emaily nepoužívám, důležité dopisy si přeposílám na jinou adresu, kde používám jiného emailového klienta, abych měl kontrolu, co jsem odeslal a jak to adresát uvidí (tím zároveň doufám odpovídám na relevantní část příspěvku anonyma J.).
  • 13. 12. 2004 16:12

    LK (neregistrovaný)
    Já jsem kontaktoval nějaký úřad EU ohledně letecké dopravy (před dvěma lety, to jsme ještě v Unii nebyli) a přesto jsem odpověď dostal prakticky obratem a byla to osobní odpověď s vysvětlením všeho, na co jsem se ptal, žádná šablona.

    Taktéž naše ambasáda v Peru na maily reaguje dobře, i když pošle odpověď ve Wordu (!!) s oslovením na úplně někoho jiného, protože místo šablony v pravém slova smyslu evidentně jen upravují ten samý DOC soubor ;-)
  • 13. 12. 2004 18:53

    GMCliffe (neregistrovaný)
    To pozor! Jsem posilal na cesky ministerstvo vnitra mail s dotazem ohledne prestupku a dokonce jsem dostal odpoved do 2HODIN!!! To je neco...:)))
  • 14. 12. 2004 8:07

    LK (neregistrovaný)
    A nebyla to odpověď typu:


    From: MAILER-DAEMON@mvcr.cz
    Subject: Returned Mail

    mailbox podatelna@mvcr.cz: quota limit exceeded

    Tam bych ty 2h celkem chápal :-)
  • 14. 12. 2004 17:14

    GMCliffe (neregistrovaný)
    Budes se divit ale kupodivu ne...byla to odpoved opravdu dobra viz nize...bylo odeslano 10:23am a prijato 1:01pm...docela rychlovka, ale bylo to o prazdninach :)))

    Dobry den ,
    zakon o prestupcich ma c. 200/1990 Sb., a novely:
    337/1992, 344/1992, 359/1992, 67/1993,124/1993-uplne zneni, 290/1993, 134/1994, 82/1995, 237/1995, 279/1995, 289/1995, 112/1998, 168/1999, 360/1999, 29/2000, 121/2000, 132/2000, 151/2000, 258/2000, 361/2000, 370/2000, 52/2001, 164/2001, 254/2001, 265/2001, 273/2001, 312/2001.
    Znení pravnich predpisu najdete na nasich webovych strankach v polozce Sbirka zakonu.

    Drncova


    ----- Original Message -----
    From: George MCliffe
    To: dotazy@mvcr.cz
    Sent: Wednesday, August 11, 2004 10:23 AM
    Subject: přestupkový zákoník


    Dobrý den,
    mámdotaz, kde bych mohl najít přestupkový zákoník...na Vašich stránkách jsem ho nenašel...


    Děkuji a s pozdravem George MCliffe




  • 14. 12. 2004 9:32

    David Weil (neregistrovaný)
    Divil byste se, jak dokáží být úředníci internetově zdatní, když jde o jejich korýtka. Nakoukněte do aktuálního vydání týdne, je tam zajímavý článek o úřednících tuším na Praze 4 (lokací si nejsem úplně jist).

    Starosta tam spustil na webu anketu pro občany, zda by měli zájem, aby živnostenský odbor měl jeden den v týdnu úřední hodiny až do osmé večer. Velmi rychle to bylo 60:40 pro prodloužení úředních hodin (nepřekvapí). Líní ouřadové se zalekli a začali houfně hlasovat proti. Během velmi krátké doby (snd dokonce přes noc?) se to otočilo na 20:80. Je zajímavé, že byly opakované přístupy z jednoho počítače a že většina byla z IP spadajících do sítě pražkých úřadů.

    Článek to popisuje trochu šířeji, ale pro základní ilustraci to stačí. Jak výše uvedené jednání hodnotit a zůstat při tom slušný?
  • 18. 12. 2004 20:59

    monduha (neregistrovaný)
    ad A: značná část úředníků, nebála bych se říct, že 90 %, mail používat umí, protože je v současné době je mailová komunikace mezi úřady nezbytná. Zbývajících deset procent budou uklízečky, topiči a ochranka.

    ad B): mail se může snadno ztratit, to je pravda, ono těžko mail zaeviduješ pod nějakým číslem jednacím a stačí neopatrné kliknutí úřednice v podatelně a takový mail je v tahu. Proto pokud tazateli doopravdy záleží na zodpovězení dotazu, měl by si tento poslat i písemně, jelikož na písemný dotaz je jakýkoliv ministerský úředník ze zákona povinen do 30dnů odpovědět. Uznávám, není to příliš operativní, ale zase pak máš v ruce papír a můžeš se jím ohánět. Mail bych používala jen v případě, že se nejedná o životně důležitý dotaz.

    ad C): souhlas, pokud mail neposíláš konkrétnímu člověku na konkrétní mailovou adresu, přijde pravděpodobně do podatelny nebo na jiné místo k tomu určené a je fakt, že se odtamtud občas nedostane k člověku, ke kterému by se měl dostat ... proč, to je ve hvězdách a věř mi, že samotným úředníkům to dost často vadí.

    ad draze placení flákači: to se mi opravdu "líbí", jak všechno umíš fundovaně zhodnotit. Jistě máš v malíčku platové tabulky státních zaměstnanců ... ministerští úředníci mají totiž stejné platové tabulky jako učitelé a zdravotníci.. ti jsou ale taky s platy za vodou, že, to je všeobecně známé. Chytráku.
  • 20. 12. 2004 9:53

    David Weil (neregistrovaný)
    ad draze placení flákači: to se mi opravdu "líbí", jak všechno umíš fundovaně zhodnotit. Jistě máš v malíčku platové tabulky státních zaměstnanců ... ministerští úředníci mají totiž stejné platové tabulky jako učitelé a zdravotníci.. ti jsou ale taky s platy za vodou, že, to je všeobecně známé. Chytráku.

    Předpokládám, že zohledňujete i takové věci, jako je délka dovolené, na většině větších úřadů, škol i nemocnic dále možnost velmi levných obědů, často možnost podnikové dovolené za nízkou cenu a další výhody, které se těmto zaměstnancům dostávají. A to jsem ještě nezmínil krátkou a hlavně pevnou pracovní dobu (výjimkou jsou lékaři a do jisté míry kvalitní učitelé - příprava na hodinu trvá dost dlouho, pokud ji má člověk udělat pořádně. Ale takových učitelů je málo.).

    Znám pár lidí, kteří jsou zaměstnáni na různých úřadech. Všichni brblají, jak mají nízký plat. Když jsem je ale vyzval, ať jdou tedy jinam, tak VŠICHNI!!! odmítli, že to ne. Jinde by přeci neměli to a to (a začali vyjmenovávat takové věci, že jsem se nestačil divit - právě výše uvedené výhody).

    Není pravdou, že jsou na tom úřadníci špatně. Naopak si žijí velmi nad poměry a možnosti tohoto státu. To, co nedostávají přímo formou mzdy, to je jim více než bohatě kompenzováno neuvěřitelnými výhodami kolem a velmi slušnou jistotou stálého zaměstnání.

    Navíc většinou také platí to, že soukromý zaměstnavatel by většinu lidí za práci, jakou odvádějí, dávno vyrazil (stihl by to už ve zkušební lhůtě). A to si tito úředníci často uvědomují.

  • 14. 12. 2004 11:05

    Ivan Heráň (neregistrovaný)
    Za poslední rok jsem dvakrát posílal dotaz na Českou obchodní inspekci. Oba dotazy se týkaly problémů s nekorektním jednáním obchodníků s výpočetní technikou a žádal jsem o radu. První úskalí je, že webové stránky ČOI jsou dle mého názoru naprosto zoufalé a špatné na orientaci. Nicméně jsem zde vyplnil kontaktní formulář, po odkliknutí jeho odeslání se mne z neznámého důvodu otevřelo okno mého emailového klienta. Budiž, zkopíroval jsem tedy text mého dotazu ještě sem a mail taktéž odeslal. V prvním případě, který se odehrál na jaře, jsem čekal marně na odpověď téměř 2 měsíce, poté jsem poslal urgenci (naivně zase přes tento formulář), po dalších cca 2 týdnech jsem napsal tiskové mluvčí ČOI a hle, odpověď jsem měl druhý den i s omluvou. Ve druhém případě jsem posílal dotaz opět přes formulář (+email!?) cca před 3 týdny, na odpověď doposud čekám.
    Ivan Heráň
  • 15. 12. 2004 8:12

    Milan (neregistrovaný)
    Ja na COI psal jen jednou, mailem a stiznost na konkretni firmu. Asi za dva mesice prisla odpoved, ze byla provedena kontrola, protizakonne jednani bylo objeveno a potrestano.
  • 14. 12. 2004 12:16

    Lukáš Mižoch (neregistrovaný)
    Já mám bohužel smutné zkušenosti s Úřadem na ochranu osobních údajů. Na můj písemný podnět zaslaný před více než měsícem jsem nedostal žádnou odpověď, a to ani po e-mailové urgenci.

    Na okresním soudu v Ostravě mi sice odpověděli, jenže pak už se neozvali.

    Brněnská policie to vyřešila nejlépe. Na můj dotaz mi poslali e-mail na úřadovnu, kde mi prý odpovědí, leč tato neexistuje.

    Podtrženo, sečteno, neuspěl jsem a žádné informace jsem nevydoloval. :(

    Abych ale jen nehaněl, dobré zkušenosti mám s MF, MI, MPSV a MV.
  • 14. 12. 2004 12:21

    LK (neregistrovaný)
    IMHO ÚOOÚ nestíhá. Posílám jim každý český spam, co dostanu a a teprve včera jsem dostal mailem (BFU na úřadě pošlou prázdný mail s DOC souborem) vyjádření, že se začali zabývat oznámením, co jsem poslal 24.11. U asi dvou případů mi již napsali, že moje podání prošetřili, viníka našli a dostal výstrahu s tím, že když se to bude opakovat, tak dostane pokutu. Jsem rád, že se aspoň snaží.
  • 23. 12. 2004 10:12

    Patricie (neregistrovaný)
    Tak tento rok jsem poprvé začala komunikovat s institucemi přes e-mail . První komunikace byla s ministerstvem vnitra - odpověď mě e-mailem nedorazila , ale za to přišla poštou v termínu do 1 měsíce .
    Druhá zkušenost byla s Evropským ombudsmanem ze Štrasburku - ta rychlost mě přímo překvapila - za 4 dny jsem měla ze Štrasburku písemnou odpověď poštou !!!!
    Další korespondence se zastupitelským úřadem ve Francii - V Paříži - na e-maily přestali odpovídat - na doporučenou písemnou stížnost též v zákoné lhůtě neodpověděli . . . . .
  • 13. 12. 2004 16:17

    J (neregistrovaný)
    A) Znacna cast uredniku (nebal bych se rict ze nad 50%) neumi mail pouzivat (nebo jen velmi omezene) a nekteri ani netusi ze nejakou mailovou adresu maji.
    B) Takovy mail se preci muze snadno "ztratit" a hlavne nikdo nekontroluje, zda na nej nekdo odpovedel (coz je IMO daleko snazsi, nez kontrola papirove odpovedi).
    C) Mail dorazi do globalni schranky uradu, ale neexistuje pracovnik ktery by ji mel cist (nebo na to kasle) a cas od casu se proste smazne.

    Zaklad reseni bych videl ve zverejneni logu na webu aby ti draze placeni flakaci taky neco delali. Neco ve smyslu "cas adresat subjekt". Kazdy by si tam snadno dohledal ten svuj mail a hned by u toho bylo kdy bylo odpovezeno.
  • 18. 10. 2010 13:00

    flákač:-) (neregistrovaný)
    Paní Kolegině, v naprosté vetšině s Vámi souhlasím, ať si ti rejpalové zkuksí naši práci....90% lidí co přijdou do mé kanceláře něco vyřizovat, sem jdou s přesvědčením, že jsem flákač, kůli kterému museli čekat v čekárně, že je to zbytečnost to papírování atd..atd.. rozhodně nepřicházejí dobře naladěni a já se musím usmívat a opravdu je nemohu odvolat tam kam bych chtěl...protože to by pak bylo stížností, že z jejich (našich...taky je platím) daní se tohle platí!!!


    pokud si jakákoliv drzá prodavačka z teska chce vyměnit práci, tak ať zavolá : hrubý tabulkový plat 14220,- + 1200,- ve stravenkách ( za které beztak ze základu (asi 12400,-) zaplatím 800 korun)

    PS: pozdravuji rozlobený privátní sektor...který za mě dělá příjemný celorepublikový průměrný plat 22 000,-

    jo a toto píši o polední pauze, aby jste si nemysleli
  • 20. 12. 2004 14:19

    Zdeněk Fekar (neregistrovaný)
    Nedávno jsem e-mailem zkusil získat informace, abych neztrácel čas voláním po kancelářích sociální správy a musím přiznat, že mě mile překvapili pohotovou a úplnou odpovědí. Přeci jen se s větším rozšířením internetu úřady učí tento kanál využívat.
  • 20. 12. 2004 13:53

    monduha (neregistrovaný)
    Délka dovolené: ano, státní zaměstnanci mají o týden víc dovolené, což podle mne není až taková výhoda. Tu dovolenou jsou nuceni si vybrat během roku, proplacení dovolené z jakéhosi mně neznámého důvodu nepřichází v úvahu. Co se mě týče, já se o delší dovolenou neprosila, ale prosím, možná je to ohromná výhoda.
    Co se týče obědů, nevím, co máte na mysli. Na oběd mi úřad přidává 40,-- Kč, zbytek doplácím, což je myslím úplně stejné nebo spíš horší, jako kdekoliv jinde, kde ovšem zaměstnanci ve většině případů dostávají stravenky, za které si mohou koupit jídlo, na které mají chuť. Já jsem nucena chodit do závodní jídelny, kde jsou na výběr 4 jídla a to si ještě jídlo musím označit den dopředu (tedy nejsem samozřejmě nucena, ale pokud chci využít příspěvek na oběd, nemám jinou možnost). Pokud druhý den na oběd z nějakého důvodu nejdu, oběd propadne. V okolí našeho úřadu je spousta hospod, kde nabízejí menu za 59,--, což by mně za předpokladu, že bych dostala stravenky, vyšlo mnohem levněji než chodit do pochybné jídelny, kterou vybral úřad. Takže kde je ta výhoda za velmi levné obědy?
    Podniková dovolená.. žijete v komunismu?
    Krátká a pevná pracovní doba. Pracovní doba je ze zákona 8 hodin, přičemž po 4 hodinách jsem nucena udělat přestávku, která se ovšem do pracovní doby nezapočítává, tudíž je to opět klasická 8,5hodinová pracovní doba. S tím, že na většině úřadů jsou "píchačky", tedy není možné v pracovní době odcházet ven, jak si mnozí myslí. Pokud je nutnost, a věřte mi, že ta nutnost bývá, být v práci déle, myslíte, že vám někdo přesčas zaplatí? haha.
    Jaké jiné další výhody tedy máte na mysli? Přídavky z FKSP na lístky do divadla? Kolikrát ročně chodíte do divadla?
    A co se týče vaší "dobré" rady jít pracovat jinam. Jistě, můžu jít pracovat jinam, ale nevím, proč bych to dělala. Ta práce mě baví, jen mi lezou na nervy lidi, kteří si myslí, že státní úředníci se flákají a berou za to spoustu peněz. Nestěžuji si, jen se snažím vyvrátit všeobecně zažitý podivný názor lidí, kteří vidí zvenku něco, co ve skutečnosti není pravda. Já naopak doporučuji vám, pojďte si to zkusit vy, ať víte, jaká je tu flákárna a nuda a jaké skvělé výhody zaměstnanci - v mém případě Ministerstva financí -, mají.
    Ostatně, mám dojem, že jsme dostali poněkud daleko od tématu článku, takže pokud to chcete dál rozebírat, napište mi mail na monduha@seznam.cz, ráda s vámi "pokecám".
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).