Spis nez zda zvednou operatori telefon a zodpovi nejaky 'hloupy' dotaz je zajimava doba reakce na skutecne oznameny problem - tj. cas, odkdy od nahlaseni realneho problemu dojde k jeho vyreseni; a nakolik operator zakaznika informuje o pricine problemu...
presne tak...
samozrejme to pak neni test pro jednoho cloveka... a ne test na pul hodiny prace; ale rozhodne je smysluplnejsi nez to co se tu posledni dobou predvadi...
operator klidne muze overovat zda a jak je skutecne zakaznik pripojen (a nekteri to imho i delaji) -> tak aby nezatezoval hotline podobnymi nesmysly (a normalni zakaznik pak cekal ve fronte, az se tester vykeca).
Smysluplnejsi? Vzdyt paxi schopen nasimulovat max. vypadek proudu anebo odpojeny kabel - same lehci poruchy, ktere se obvykle vyresej po telefonu za 10 min.
A pokud si budes vymyslet, tak to pro zmenu nema zadnou vypovidaci schopnost (neco se da vyloucit hned, neco je pak na tydny sledovani).
Takze co a jak chces testovat? IMO se neda.
Nehlede na to, ze by si musel sehnat zakazniky ruznych operatoru se stejnou sluzbou a pokud mozno i se stejnou technologii pripojeni (testovat dobu opravy zavady na optice vs. radiu pres 5 skoku asi nema velkou vypovidaci schopnost)
Samozrejme, ze overuji pripojeni - jak jinak chces neco resit? Minimalne musis vedet, jak je zakaznik pripojen a jestli nefukcnost nemuze byt zpusobena necim jinym (neplatic; ohlasene prace na trase apod.)
no právě, nesmyslné téma, nesmyslná metodika provedení testu,
to je zbytečný článek (bez ohledu na kvalitu literárního
zpracování)
To raději méně článku na Lupa.cz, než zbytečné testy.