Analytik webu Spotify Adam Javůrek:
"Nemyslím si, že by vzrůstající popularita audia na vyžádání nyní převálcovala to klasické kontinuální vysílání. Spoustě lidí totiž vyhovuje. Rozhlas jim dělá společnost či kulisu a lineární vysílání pro ně nijak neztrácí na atraktivitě. Ale pak jsou lidé, kteří jdou po konkrétním obsahu. Díky podcastu si mohou poslechnout svůj oblíbený pořad přesně v okamžik, kdy na něj mají čas – třeba cestou v tramvaji do práce."........"Já vnímám podcast především jako svébytný žánr. Není to pro mě jen způsob distribuce již existujícího rozhlasového pořadu, ale hlavně nový obsah vytvořený pro lidi, kteří chtějí poslouchat audio na vyžádání."....."Třeba v Americe opravdu mizí tradiční rozhlasové přijímače (nemá je nyní 29 % domácností, přičemž před deseti lety to byla jen 4 procenta), ale určitě nemizí zařízení, kterými lze rádio poslouchat. Nahrazují je například chytré reproduktory. Americká NPR loni prozradila, že 19 procent online posluchačů “jede” právě přes chytré reproduktory. Ty zatím česky neumí, takže u nás bude tento trend s velkým zpožděním, ale jednou přijde také."