o unaveni jsem mluvil, vase oci jsou zrejme z LCD uz prilis unaveny
unavene oci pro jistych predispozicich mohou skoncit poskozenim, ktere bude nutne korigovat
to nic nemeni na faktu, ze iPad neni ctecka, kdokoli ho bude jako ctecku pouzivat tak cinit nouzove a kdokoli ho bude za ctecku oznacovat je budto hrube neinformovan nebo pracovnik Apple
take to nic nemeni na faktu, ze radeji nez na to nedisagnovanou technologii budu pouzivat technologii primou na danou funkci designovanou
Internetová verze nemůže parazitovat na té placené.
Co když většina lidí přejde na internetovou verzi...
I ta musí být výdělečná.
Nejde to počítat stylem, že jeden server stojí 100€ za měsíc, články si "vezmu" z tištěné sestry za 0 a dám to 500 000 lidí... To je myšlení nanic, jakmile umře ta placená sestra, díky tomu, že je online obsah skoro zadarmo, tak jsem včudu...
Je třeba zaplatit všechny náklady včetně autorů a počítat se rozdílem zisků z inzerce u tištěné verzi oproti té internetové.
Já docela chápu že ty ceny zatím vypadají jinak než u tištěných verzí. Prostě je to jinej formát a způsob publikování a vydavatelé si oťukávají trh. To že Time nenabízí roční předplatné je asi vopruz, ale jediný co s tím můžete dělat je prostě to nekupovat, přejít třeba na Newsweek a doufat že vás takových bude dost. Ty roční předplatný jsou podle mě jen otázka času.
Jak už napsali další, tak to s tím vlivem na oči je podstatně složitější, já bych k tomu ještě dodal to, že u papírové knihy či eInk je dost zásadní okolní osvětlení a popravdě čtení z papíru při horším osvětlení je asi horší na oči než LCD. Za mého mládí ještě počítače běžné nebyly a maminky a koneckonců i očaři zas mluvili o kažení očí čtením knih...
Jinak iPad je naopak jedna z prvních čteček, které jsou velmi vhodné na časopisy, při vší úctě ke Kindle musím říct, že mi časopis na eInk v pár stupních šedi připadá jako hodně velká náhražka, na iPadu je to někde jinde. Článek má ale bohužel naprostou pravdu v těch cenách, tohle je hodně kritizováno i v USA, Time ostatně s podobnou cenou není první, rozruch a zklamání cenou nejprve vzbudil Popular Science, ten ale aspoň do iPad verze dal "přidané hodnoty" přece jen více. Doufejme, že se producenti trochu umírní, cena v reálu několikanásobná proti papírové verzi opravdu nikam nevede :-(
Podle mě je zatím asi nejlepší zdroj časopisů pro iPad (a nejen pro něj) ve formě klasického předplatného Zinio, bohužel ale hodně věcí, za které bych peníze klidně dal, se zatím rozumně sehnat nedá.
což je vlastně to samé.
Někdo si dovolil zdražit rohlík, vždyť přeci byl vždy levný a spočetl jsem si, že pekař má z rohlíku 10 hal. to mu přece podle mého musí stačit na dovolenou v Chorvatsku a jednu Octávku za 5 let a nyní chce z každého 10,- Kč. Nehoráznost. Jak se s tím srovnám? Nedej Bože, když ty rohlíky bude za tu cenu dál prodávat?
:-)
Jedné věci nerozumím. Proč nazývat vydavatele Time zlodějem? On něco nabízí a my buď koupíme nebo ne. Jaké jsou pohnutky vydavatele Time a co sleduje celým procesem je zcela jeho věc. Jedná se o gesto vůči Apple nebo je to analýza nového obchodního modelu o kterém za pár let bude psát stejný autor v superlativech? To nikdo neví. Najde si Time takovou cílovku, která cenu akceptuje a přizpůsobí jí obsah na tělo? I za cenu, že těch čtenářů bude zlomek? Má to mít status prestiže? To, že je to pro jednoho redaktora moc drahé neznamená, že to tisíce lidí nezaplatí bez mrknutí oka. Jde vůbec o Time? Rozuměj má přežít? Otázek mnoho. Starostí o cizí majetek ještě víc.
V elektronickem Time budou jine reklamy nez v tistenem? To bych si dovolil dost pochybovat. Podle me to bude nemlich to same a redakce bude elektronicka vydani normalne pripocitavat k nakladu a celkem logicky podle toho i stanovovat cenu reklamy.
Tu nejde o priame naklady na vytvorenie elektronickej verzie. Tie su bud zanedbatelne alebo ziadne.
Do nakladov musis zaratat naklady na vytvorenie clanku.
Ak ma byt elektronicka verzia odprostena od reklamy musi byt cena jednoducho vyssia.
V jednoduchosti :
Predpokladajme, ze naklady na jedno cislo su 100.000,- kc
predpokladom je predaj 1.000 kusov papierovej podoby a 1.000 v elektronickej
100.000 / 2.000 = 50 kc na kus
papierova verzia prinesie v reklame 40 kc a chceme zisk 5 kc na kus tak potom 50 - 40 = 10 + 5 = 15 kc na papierovu podobu
elektronicka je bez reklamy to je naklad 50 , prijem z reklamy 0, ocakavany zisk na cislo 5 ...kalkulovana cena 55,-
neco si o tom "kazeni oci" nastudujte nez neco verejne placnete. civeni do lcd nebo tv z male vzdalenosti vasemu zraku nijak neuskodi. je to stejna blbost jako kdyz reknete "kdyz budes stat 2 hodiny na miste bez hnuti tak ochrnes". oko totiz pri sledovani tv/lcd ma zaostreno na konstatni vzdalenost a tak se rychleji unavi nez kdyz koukate z okna a oko neustale preostroje podle toho na co zrovna vejrate. ovsem poskodit ho to v zadnem pripade nemuze!
no rozhodne je vic namaham... a tim jim nepomaham... at chcete nebo ne je tam flicker a potrebuje podsviceni..e-ink nema flicker a nepotrebuje podsviceni
zarizeni typu iPad jsem si navic s plnou podporou multitaskingu a zcela otevrenym OS koupil pred 4 roky.. je dokonce lehci
Kdo si koupi levnejsi e-vytisk, si asi uz nekoupi papirovy. Takze nejde o fixni naklady, ale o vytesneni zbozi s vyssi marzi jeho nizkoziskovou alternativou. Tomu se rika kanibalizace vlastnich vynosu. Jen hloupa firma tohle bude delat (a manazer, co tuhle logiku ignoruje ihned leti na dlazbu).
To je tezky, lidi proste nechapou, ze noviny zijou z reklamy a prodejni cena s bidou pokryva tak 20% nakladu. A jeste min je pro ne pochopitelny, ze nejdrazsi je na novinach lidska prace - totiz ten text napsat....
Výrobní náklady elektronické verze nejspíš nepřekračují 1 cent.
Ano, časopis má fixní náklady. Jejich navýšení u elektronické verze odhaduji tak 100USD za konverzi tiskových podkladů, a pak uzamčení elentronického obsahu do iPadu (zřejmě řádově vyšší).
Mělo by tedy být v jejich zájmu prodat co nejvíce elektronických výtisků.
Tím, že Time omezil elektronické vydání na jeden přístroj jednoho výrobce, který navíc ani náhodou není elektronickou čtečkou, a nastavil prohibitivní ceny, jde sám proti sobě.
Ano, je to naprosto správně, je správně, aby bylo dražší, je správně, aby bylo levnější. Jelikož se jedna o soukromý majetek, správně je to, co si rozhodne majitel.
Ja som si zhodou okolnosti kuoil na ipade predplatne Reades Diggest cez aplikaciu Zinio. Cena rocneho predplatneho - 10 usd. Je tam na mete reklamy. Ja myslim, ze ako paralelna vec s printovym casopisom je to fajn riesenie aj pre vydavatela aj pre citatela. Zinio autor vobec nepsomenul anje tam mnozstvo casopisov, pribudlo aj vela cudzojazycnych. Uz sa len tesim na ceske alebo slovenske.
Ale ta úvaha byla naprosto správná. Výrobní náklady časopisu jsou třeba 10USD na výtisk. 7USD dostanu z reklamy, prodávám za 5, mám zisk 2USD (já vím, jsem optimista). Ovšem na elektronickou verzi jsou výrobní náklady 8USD (neplatím tisk a papír), ovšem reklama přinese jen 1USD, prodávám zase za 5 - ale mám 2USD ztrátu. Abych neměl ztrátu, musela by iPod verze stát 7USD.
To je přesně ten důvod, proč existují noviny zadarmo - Metro, E15....a vydělá se na tom.
Uprimne receno, cena e-vydani by mala byt dokonce vyssi. Proc? Protoze (a to by DD jako novinar mel vedet) tiskoviny ziji predevsim z reklamy. A reklamni dopad e-vydani je nizsi nez klasickeho papiru. Takze pokud nekdo nema papirove predplatne, je zcela vporadku, ze e-vytisk je drahy, ovsem asi bylo neprijatelne nasadit cenu e-vytisku vyse nez je papir, i kdyz z hlediska logiky srovnatelnych celkovych prijmu by to bylo naprosto opravnene.