Vlákno názorů k článku Tisíc a jeden důvod, proč nepoužívat trikové bannery od Jirka - Hehe, jenom by me zajimalo, kdy se po...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 4. 2001 9:03

    Jirka (neregistrovaný)
    Hehe, jenom by me zajimalo, kdy se po zavreni okna Centra vyroji milion dalsich oken centra... To by byla mega navstevnost :)))

    Mozna bych jeste zkusil tohle: po hledani nejakeho retezce by to mohlo napsat, ze vysledek se zobrazi az potom, co uzivatel klikne na banner...
  • 16. 11. 2002 14:16

    TimJ (neregistrovaný)
    Zdravíčko všichni.
    Právě jsem si přečetl tenhle článek a hlavně připomínky k němu.
    Absolutně nemůžu souhlasit s autorem článku, protože klamavá reklama (klamavý banner) je uplně všude. A že se uživatel (ať již zkušený, nebo nezkušený), dostane jinam, než by čekal, na tom neni nic zvláštního. JE TO UPLNĚ to STEJNÉ, jako když budu hledat stránku například Winampu, nebo čehokoliv jiného. Řeknu si, některé firmy si udělají stránky i ve více jazycích, nebo je udělá někdo jiný (viz icq.com a icq.cz), tak proč se nepodívat na www.winamp.cz? A toto může napadnout jak absolutně nezkušeného chudáčka, který slovíčko winamp píše půl hodiny a ještě na klávesnici nemůže najít "m" :-), tak i zkušeného "surfaře", který může mít zkušenosti třeba s php. A taky se dostane uplně někam jinam než chce (nemluvě o amerických stránkách, kterým napíšete adresu bez toho, aniž byste ji někde viděli (máte cca 30% šanci, že se dostanete na porno). A zbláznim se? Ne. Je to to stejné, jako s reklamním bannerem, který se třeba ještě lépe objeví uprostřed monitoru.

    Někdo by mohl namítnout: no jo, někdo si winamp.cz zaregistroval a teď ho nemůže použít nullsoft. Jeho blbost a naopak vychcanost-pardon za ten výraz (momentálně jedné hostingové firmy), která na sebe tímto dělá "klamavou reklamu", protože uživatel na této adrese určitě neočekával hostingovou firmu, ale naopak českou stránku o winampu.
    A o tom to právě celé je. Je to prostě určitý způsob reklamy, který nemá smysl odsuzovat, protože tady prostě je.

    Mimochodem, ne že bych byl zastánce www.centrum.cz, ale nemůžu souhlasit s nařčením autora, který tvrdí: ""hardcore" reklamní banner portálu Centrum... jeden z nejnechutnějších kroků, který si kdy etablovaná služba k uživateli českého Internetu dovolila."
    a proč jako? Je tam dotaz: ANO nebo NE. Každý z těchto odkazů dělá to co má, tak v čem je problém. Dost velké množství amerických servrů vám nastaví domovskou stránku samo, k tomu vám přidá milion položek do oblíbených, nainstaluje vyhledávací portál a bůhví co ještě. Srovnejte to s neškodným odkazem centra!
    A že je chudáček uživatel zmatený? Tak proč na web leze? Ať si přečte příručku k windowsům! To je to samý, jako kdybyste pustili malé tříleté dítě na ulici v centru Prahy a řekli mu ať přejde silnici. Když dítě nebude vědět, že se přechází na zelenou a něco ho zajede, řeknete, že je to chyba řidiče, který nepočítal s tím, že dítě je zmatené? Nebo že je to snad chyba výrobce semaforů, který nevyrobil semafor tak, aby jeho funkci pochopilo i batole? Asi těžko.

    To co jsem zde napsal, je pouze můj osobní názor, říkejte si co chcete. Pánové, nastala doba technologického a mediálního pokroku, pokud se s tim nehodláte smířit, tak se do toho neangažujte!

    s pozdravem TimJ (15let)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).