"Klamavé bannery samozřejmě využívají převážně internetové portály,"
Není to pravda, stačí nakouknout do žebříčků "úspěšnosti" BillBoardu a Linxe. Seznam pokud vím trikové bannery nepoužívá vůbec, Atlas s nimi jednou experimentoval, Centrum je má teď (spolu s normálními bannery), RedBox má zřejmě všechnu inzerci mimo Internet, Quick je zčásti používá... situace spíše lepší než průměr na českém Internetu.
Ještě bych doplnil názor, že internetové služby (hlavně portály a specializované informační portály), které pro svou propagaci klamavé bannery používají, takto šijí bič na sebe, protože získávají velké % nekvalitního trafficu za pouhým záměrem zvýšit návštěvnost. Inzerent, který zadává reklamu na tomto webu, kam jsou tito návštěvníci "doručeni", pak defakto platí za zobrazování své reklamy někomu, kdo tam přijde a vůbec ho to nemusí zajímat :-) Tím pádem se snižuje efektivnost placené reklamy a to není asi moc dobré pro další spolupráci s inzerenty.
Klamavé bannery samozřejmě využívají převážně internetové portály, které k prostředkům inzerce přicházejí laciněji než klient (výměnné systémy). Kdyby nebyly, asi těžko by investovali ty samé peníze za umístění klamavých bannerů na stránkách druhých s menším % potencionálních klientů (budoucích stálých návštěvníků).
Reklama s klamavým obsahem teda defakto není REKLAMOU (nic nenabízí !!!) a dle mého pouhým výzkumem, jak uživatelé přijmou něco, co by mělo vypadat jako reklama (zatím to funguje :-) za účelem lacině zvýšit návštěvnost s neblahým dopadem na efekt placené kampaně klienta na vlastních stránkách).
Myslím, že se jedná pouze o otázku zkušenosti uživatelů, která půjde nahoru, a tato propagace ztratí z uvedených důvodů smysl.