Vlákno názorů k článku Tisíc a jeden důvod, proč nepoužívat trikové bannery od Tomáš Prouza - Od Mirka Zemana bych čekal něco kvalitnějšího, než...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 4. 2001 11:21

    Tomáš Prouza (neregistrovaný)
    Od Mirka Zemana bych čekal něco kvalitnějšího, než že bude používat zajímavé téma k pomlouvání konkurence. Ale to jen tak na okraj. Teď vážně:
    Peníze.CZ opravdu měly banner, který se ptal "Nenávidíte daně" a měl u sebe tlačítko "Ano". Kampaň běžela od půlky února do půlky března, tedy ve spojitosti s podáváním daňového přiznání. Po prokliknutí se uživatel dostal přímo na nabídku online zpracování daňového přiznání, tedy na službu v dané době vysoce aktuální a navíc související s obsahem banneru.
    Nechápu tedy, jak by tento banner mohl splňovat definici trikového banneru (tedy banneru typu chyť tři stejné účesy a budou tvoje, Restartovat systém - ano/ne a podobně). Šlo o něco naprosto standardního, co uživateli nabídlo přesně to, co bylo obsahem banneru - tedy pomoc při řešení daňové otázky. Pokud by autor potřeboval další příklady trikových bannerů, jistě by jich našel dost a dost. Ale to by zase nebyly bannery konkurentů, že?
    Je sice v českých médiích často zvykem, že se text článku vyplní několika dalšími jmény, aby vypadal seriózněji, Lupa to ale zatím neměla důvod činit. Dnešní posun je proto poměrně zarážející.
    A pouze poslední doplněk: článek Trikové bannery fungují! se objevil 8. března, zatímco náš banner běžel od poloviny února. Jen těžko jsme se proto mohli nechat tímto článkem inspirovat, jak se pan Zeman snaží poněkud krkolomě naznačit. Seriózní novinář by se alespoň nejdřív pokusil ověřit si fakta a pevně doufám, že se toto ověřování stane dobrým zvykem také na Lupě. Mám ji totiž rád a nechci v ni ztrácet důvěru.
  • 4. 4. 2001 13:17

    David Spinar (neregistrovaný)
    Pomlouvání konkurence? Proč do toho taháte tyhle věci? Jde o čistě věcnou stránku problému. Měšec do toho netahejte. Redakční týmy těchto serverů nemají spolu nic společného.

    Ale k tématu. Tvrdím, že banner "Nenávidítě daně?" trikový BYL. Jednoduše proto, že měl windowsí ovládací atributy, které měly za úkol zmást uživatele. Proč jste neudělali hnědý čtverec a do něj žlutě nenapsali "Nenávidíte daně? Zkuste to na Peníze.cz" Proč? Protože jste věděli, že by na něj klikl jenom ten, kdo by opravdu chtěl něco vědět o daních. A vy jste chtěli ty BFU, které zmate dialogové okno Windows.

    Apriori nemám nic proti trikovým bannerům. Ale přesvědčovat ostatní, že banner ve formátu dialogového okna Windows není trikový, je směšné. Prominte mi mou upřímnost.
  • 4. 4. 2001 13:27

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Davide, a ja rikam, ze banner ve formátu dialogového okna Windows trikový neni. Dokaz mi opak, nejlepe tak, ze mi ukazes ukazte nejakou definici trikoveho banneru :o)
  • 4. 4. 2001 13:33

    Petr Stuchlík (neregistrovaný)
    Ač z principu nerad, musím se konkurence zastat. Růžový banner "Daně" trikový nebyl. Skromně budu citovat svou (a Martina Dvořáčka) definici trikového banneru, která je na rozdíl od ostatních vydána knižně, a tak je trochu "validnější" (a navíc se vyučuje na ekonomických školách, takže další generace snad už nebudou pomýleny :):

    Jako trikový označujeme takový proužek, z něhož není patrné na jaký cíl odkazuje (případně používá nepravdivé informace) a který se snaží uvést návštěvníka stránek v omyl, nejčastěji imitací uživatelského rozhraní Windows. Trikovým banerem naopak není proužek imitující uživatelské rozhraní Windows, z něhož je patrné obsahové zaměření cíle, na nějž proužek odkazuje.

    No a protože square peněz byl jednoznačně daňový, měl i barvu daň. přiznání (vtipné) a odkazoval na daně... tak to trikový banner nebyl. Ale na toto téma už jsme zde diskutovali x-krát, kolega Lahvička zmátl svým článkem nadržené (na traffic) webmastery, a tak to tady máme znova. Jenže stále platí: Trikový banner vám vracejícího se návštěvníka nepřivede. Howgh!

  • 4. 4. 2001 13:49

    Petr Stuchlík (neregistrovaný)
    Je to sice boj s větrnými mlýny, ale zkusím to ještě jednou:

    Podle Vašich argumentů je novinový inzerát, který tak trochu vypadá jako redakční strana taky trikový. Popřemýšlejte nad televizními spoty. Jaký je vizuálně rozdíl mezi hudebním klipem a emotivně laděným reklamním spotem? Totéž rozhlas. etc. Prostě když si někdo myslí, že takto je jeho reklama vzhledem k cílové skupině efektivnější, proč ne.

    Pokud až po přečtení celého napínavého článku zjistíte, že to je reklama na zázračný horoskop, tak je to sice smutné, ale nic s tím nenaděláte :). Jenže to funguje jen na určitý sociodemografický segment. Proto na takovou reklamu narazíte v sobotní příloze Práva, ale ne třeba v Moderním řízení.

  • 4. 4. 2001 14:01

    David Petrla (neregistrovaný)
    A vida: O kousek výš jsem napsal, že trikové bannery jsou podmnožina klamných bannerů a teď tady vidím, že existují bannery, které:

    * jsou sice trikové (neb obsahují tlačítko),

    * ale nikoliv klamné (neb vedou na web který skutečně poměrně přímočaře souvisí s tím, o čem se na banneru píše).

    Kaji se. Ten banner na Penize.cz jsem viděl, pochopil, neklikl jsem na něj, ale celkem se mi líbil.

    Začínajícího uživatele sice zmást mohl, ale to by ten uživatel musel předpokládat, že má v počítači nějaký záhadný program, který ho tajemným způsobem osvobodí od daní.
  • 4. 4. 2001 14:07

    David Petrla (neregistrovaný)
    Novinový inzerát, který vypadá jako článek, určitě JE trikový. Dokonce bych řekl, že je podvodný.

    PR články v novinách jsou podle mne jednou z nejodpornějších stránek dnešního mediálního byznysu. Trikové bannery jsou ve srovnání s nimi něco zcela bezvýznamného, o čem se vůbec nestojí za to bavit.

    Média prostě za peníze otevřeně a běžně lžou a vůbec nám to nevadí, protože si myslíme, že to většinou poznáme. Jenomže to poznáme jenom tehdy, když je to udělané špatně.

    Výsledek je, že žijeme ve virtuální realitě a počítáme s virtuálními informacemi. Většina věcí, které se dozvíme z médií, neodpovídá realitě.
  • 4. 4. 2001 17:06

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Začínajícího uživatele sice zmást mohl, ale to by ten uživatel musel předpokládat, že má v počítači nějaký záhadný program, který ho tajemným způsobem osvobodí od daní.

    Bud neznate typickeho zacinajiciho uzivatele pocitacu (nejen Internetu) nebo nevidim zadny duvod k prekvapeni.

  • 4. 4. 2001 17:30

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "Skromně budu citovat svou (a Martina Dvořáčka) definici trikového banneru, která je na rozdíl od ostatních vydána knižně, a tak je trochu "validnější" (a navíc se vyučuje na ekonomických školách, takže další generace snad už nebudou pomýleny :):"

    To s tou vyssi validitou tistenych veci je pokus o vtip??? A pokud se nekde uci podle toho fialoveho hnusu od Grady, tak potes panbuh...
  • 4. 4. 2001 17:41

    Barbora Grohova (neregistrovaný)
    Existuje tiskový zákon.... Velice přísně upravuje P.R. Např.: je nutný jiný počet sloupců než má dané médium, jiný font písma, článek musí být označen jako reklama...
    Není to tedy spíše o dodržování zákonů? Bude-li několikrát precedentně potrestán vydavatel za neoznačené P.R. články, lze oprávněně předpokládat, že už si budete moci v klidu přečíst periodikum, kde nikdo nelže za peníze :-)
  • 5. 4. 2001 0:42

    PK202 (neregistrovaný)
    > Ale k tématu. Tvrdím, že banner "Nenávidítě daně?"
    > trikový BYL. Jednoduše proto, že měl windowsí ovládací
    > atributy, které měly za úkol zmást uživatele.

    Proboha proberte se !!!!
    Vy jste si vycucali z prstu clanek o "trikovych" bannerech a ted budete moralizovat a budete mit o cem placat jeste aspon pet let.

    Myslim, ze banner je banner a pokud na nem je napsano "Nenávidíte daně" s tlačítkem ANO pak tvrdit, že BFU nepozná, oc jde je hloupost jako hrom a tvrdíte to jenom proto abyste vypadali chytře.
    Možná že by to nerozpoznal můj pětiletej kluk.... i když pokemony našel do 5 minut... a určitě se mu tema taky nějakej "trikovej" banner ukázal....


  • 5. 4. 2001 18:00

    RL (neregistrovaný)
    jo, presne (jak se to rika o te hlavicce a hrebiku ? :-). V PR clancich v tisku musi byt uvedeno, ze se jenda o placenou inzerci, videli jste vsak nekdy na banneru, co vypadal jako windowsi dialogove okno, nekde dole v pravem rohu byt malym pismem "bacha, toto je reklamni banner" ?
  • 5. 4. 2001 18:11

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Novinový inzerát, který vypadá jako článek, je podvod. A slušné noviny by nic takového neotiskly, protože za ztrátu kreditu u čtenářů jim ty peníze nestojí. Stejně tak by byl podvod, kdyby byl reklamní spot natočen v newsroomu TV Nova a populární moderátor by v něm promlouval o tom, která (např.) pojišťovna je nejlepší. A myslím, že ani TV Nova by si něco takového nedovolila. Stejně tak by bylo krajně nevhodné, pokud by šéfredaktor redakce sportu ČT namluvil reklamu ve stylu sportovního přenosu. Aha, pardon, tak to už se stalo. Ale ještě za jeho předchůdce bylo něco takového velmi přísně zakázáno.
  • 6. 4. 2001 8:00

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Pozor - to musi byt uvedeno samotnymi novinami, a nikoli samotnym inzerentem. Takte analogie s bannerem je takova, ze umistneni reklamy musi oznacit provozoval serveru nikoli inzerent na svuj banner.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).