Vsechno zalezi na tom, jak je ktery byznys klasifikovan. Drtiva vetsina internetovych obchodnich domu je klasifikovana jako zasilkove prodejny, cimz spadaji do kategorie "vysoce rizikove" a tim padem pro ne plati mnohem tvrdsi pravidla (hlavne co se tyka poplatku a reklamaci) nez par vyvolenych e-shopu jako treba Amazon, ktery je klasifikovan jako knihkupectvi (!), proto pro nej plati pravidla jina, prijatelnejsi...
Dobry den,
do clanku se vloudily dva omyly. Prvni je zamena B2B za B2C - samozrejme se jedna o B2C, v B2B bychom asi platby kartou hledali marne.
Potom je v clanku zcela nesmyslna veta:
"Elektronické obchodní domy se ale musí postit do zdlouhavého a nákladného stopování prodejce, které mnohokrát převýší zpronevěřenou sumu."
Nezamenil autor "prodejce" za "zakaznika"? Pak by to melo smysl. Na druhou starnu je to ale z hlediska tematu clanku zcela mimo. To banku nezajima.
V praxi to funguje tak, ze banka v pripade reklamace platby zada po on-line prodejci doklad s vlastnorucnim podpisem zakaznika. Ten takovy doklad temer nikdy nema a banka proto reklamovanou castku strhne z nasledujicich plateb. Naklady banky jsou proto v on-line prodeji NIZSI, nikoli vyssi, nez v reklamacich kamennych obchodu. Pravdou ale je, ze banky pod zaminkou nebezpecnosti on-line plateb pozaduji vyssi provizi.
Amazon a podobni giganti ale pravdepodobne vyssi provozi skutecne neplati, protoze jejich vyjednavaci pozice je tak silna, ze mohou bankam diktovat podminky - nikoli naopak, jak je bezne :(