Ale tn.cz přece staví na tom, že je lepší zprávu "vidět a slyšet" než o ní zdlouhavě číst. Zcela zřetelně tedy vymezuje cílovou skupinu - osoby které číst neumí nebo kterým čtení dělá problémy. A vzhledem k výše uvedenému je taková návštěvnost opravdu úspěchem :-)
Myslím, že celý koncept on-line video zpravodajství je de facto špatný. Lidé, kteří chtějí sledovat zprávy se na ně podívají v 19:30 v televizi a nepotřebují celý den procházet tn.cz a sledovat co se kde zrovna událo. Navíc - když se budu chtít dozvědět co je nového na internetu, tak navštívím server, který má zprávy zveřejněné v podobě článků - "černé na bílém". Je přeci mnohem rychlejší přelétnout text očima, vybrat nejzajímavější pasáže a během 5 minut se tak třeba dozvědět dvacet informací z domova i ze světa, zatímco u video zpravodajství bych stačil zhlédnout možná jednu, či dvě reportáže.
Internet je jiný - je o rychlosti a možnost přecházet z jednoho zdroje na druhý - klasický televizní koncept, že se posadíte k jedné stránce a tam budete "čučet" půl dne tu prostě nefunguje. Video zpravodajství může být zajímavé, jako doplněk ke klasickému článku, který shrnuje ty nejpodstatnější momenty v krátkém střihu, ale ne jako celé reportáže, které by článek nahrazovali.
Lidé - alespoň ta aktivnější část i-net populace - bývají na internetu i několik hodin denně, ale přesto nestihnou projít vše, oč by měli zájmy - e-mail, blogy, zpravodajské servery, diskuse, atd. Rozhodně nemají potřebu sedět půl hodiny u tn.cz, když jim mezi tím utíkají další věci. Ta druhá část - pasivních uživatelů si zase vystačí s vyhledávačem, freemailem a chatem a když se budou chtít někde usadit, tak to udělají v pohodlí na gauči před televizní obrazovkou, kde se třeba podívají na ony zprávy a čekají nějakou zábavnou show, film, nebo hudební pořad - ne svlékající se zpravodajky.
Naprosto odlišný koncept a myslím, že mnohem lépe zvolený, než v případě tn.cz zvolila nová televize Z1. Sice nejsem pravidelným návštěvníkem, ale rozhodně se vracím častěji, než na nějaké tn.cz, kde jsem byl asi dvakrát. Tamní koncept zpravodajství je totiž opravdu mířen do aktivní internetové doby - alespoň na mě působí tím dojmem. Přesto nevěřím v masivní poptávku po on-li video zpravodajství. Minimálně ne do té doby, dokud nebude většina PC sloužit jako HTPC někde v obýváku u gauče a velké televizní obrazovky...
Jen bych ještě dodal, že v případě Z1 může být ten rozdíl hlavně v tom, že se tato projevuje jako klasická i-net televize - IPTV. Zato u tn.cz nevíte co si s ním počít - je to součást televize, nebo je to nějaký doplněk, či chvost pro odkládání přebytečných reportáží? K čemu vlastně tn.cz je, když zpravodajství už je v televizi?
Nabizet typickemu divakovi Novy neco jineho nez pasivni zabavu, pokud mozno co nejpokleslejsi urovne, musi byt predem odsouzeno k neuspechu. Internet uz je prilis komplikovane medium, vyzadujici nejakou interaktivitu.
Je to asi podobny omyl, jako kdyby nekdo nabizel napriklad investicni fondy pro bezdomovce ;-)
Petr Dvořák si vybral lidi, kteří příliš nerozumí internetu, televizi a dokonce ani marketingu. Daniel Grunt není zlý člověk, ale velmi přeceňuje své schopnosti a znalosti. Není překvapující, že se to projevilo i na výběru spolupracovníků, jmenovitě Pavla Krbce, který v Centrum.cz dosáhl minimálních výsledků.
Věta "V letech 2002 - 2006 zastával funkci Portal Director a byl členem Board of Directors internetového portálu Centrum.cz." je jasnou nepravdou.
Citace z rozhovoru s Ondřejem Tomkem:
Co třeba Daniel Grunt, produktový ředitel, který odešel počátkem tohoto roku?
"Otevřeně musím říct, že odchod Dana mne hodně mrzí, z velké míry byl patrně zapříčiněn mojí vlastní vinou. Když totiž na tuto pozici na přelomu let 2004 a 2005 nastupoval, tak jsme spojili oddělení marketingu, produktu a provozu pod jednoho šéfa, kterým byl Dan. Důvodem byla naše dobrá víra v to, že se tím dosáhne sdílení zkušeností mezi těmito odděleními. Problém byl, že myšlenka to byla asi dobrá, ale bylo nutné ji použít v jiných podmínkách, než jsme měli. Dan pod sebou neměl výkonné nástroje, které by mu to umožnily efektivně dělat. Tím pádem to zkrátka přestal zvládat. S Danem jsme se tedy dohodli, že odejde, ale rozešli jsme se v dobrém a stále spolu spolupracujeme na poradensko-konzultační bázi.
V článku se v infoboxu píše: "V letech 2002 - 2006 zastával funkci Portal Director a byl členem Board of Directors internetového portálu Centrum.cz."
Obávám se, aby takto nevypadala většina "úspěchů" Daniela Grunta a Nova nebyla jen další promarněnou příležitostí.
Který přijde na jejich stránky se toho opravdu moc nedozví. Je to jen další pokus o bulvár, ketrý je dělán hrozně nepřehledně. nenabízejí free mail, jen nějaký nahatý zprávy. Jenže toho jsou na netu tuny. Takže nic moc. Chtělo by to zamakat na zpravodajství. Pak bych se třeba i stavil.....jinak opravdu nuda.
Pokud Nova cílí na své diváky (a chce je přivést na portál), tak bych se rozhodně neřídil stavem před prázdninami. Počkal bych na podzim, pak to začne být zajímavé.
Srovnání se Streamem nemá smysl. Respektive má jen smysl hodnotit zda je páka odkazu na hlavní stánce Seznamu efektivnější než promo ve vysílání TV Nova. Nebudu urážet Dana tím, že bych nevěděl, že realitu zná (tj. Seznam je v přitahování provozu lepší než TV Nova).
Pokud Nova skutečně míří na své diváky, tak nechápu kompozici portálu. To video je pomerne male, zato textu okolo je docela dost.
Na TN jsem se podíval 2x, poprvé mě to nenadchlo a nemínil jsem se tam vracet. Podruhé jsem do téže řeky vstoupil po shlédnutí upoutávky v televizi, že na TN jsou úseky dálnic, kde se bude jezdit 160km/h. Po 15cti minutách strávených hledáním jsem zjistil 2 věci. Nefunguje vyhledávání (vrátilo prázdnou stránku) na TN a buď mají tu zprávu excelentně ukrytou, nebo tam prostě ještě není navzdory upoutávkám v televizi.
Nejsem náročný uživatel, stačí mi základní funkčnost a aby tam bylo to, co říkají, že tam je. Tohle je v případě TN asi nadstandard.
"Dva měsíce jsou opravdu na internetu věčnost, ale pro web tohoto typu, navíc pro mega společnost jako je Nova a ještě k tomu před prázdninami, nejsou ty dva měsíce až zas tak moc dlouhá doba."
1. Návštěvnost je o Internetu a ne o Nově, ta jí může jen pomoci silným selfpromem (což dělá).
2. Před prázdninami návštěvnost klesá, ale nikomu neklesá tak rychle jako Nově.
3. "Zapnout TV mě ani nenapadlo." - myslíte, že jste typická cílovka pro Novu? ;-)
4. Byl bych optimista, kdyby Nova nejela se selfpromem na 100%. Výsledek vidíme.
Nova musí přijít na podzim s nějakou novinkou. Tn.cz ve stávající podobě nikdo nechce a na číslech je to vidět. Lžou si do vlastní kapsy pokud tvrdí, že to tak není.
Rád bych tak taky hlasoval, leč bych tak ale lhal. Jednou jsem již na onom webu byl - omylem. Odkaz na jiném serveru sliboval cosi, co se následně nekonalo a já si bohužel nezkontroloval cílovou adresu.
me odradili hned dve veci, zaprve z tech televiznich sotu "to musite videt" jsem rychle pochopil ze pujde o tezkej bulvar, a za druhy bych porodil z toho jakym tonem ten clovek co komentuje ten spot tu informaci predcita... zni pri tom jak tezkej debil
Pokud se soustredite na posuzovani osob, unikne Vam podstata. Pokud totiz pana AB vymenite za pana DC bez vecne analyzy problemu (pokud vubec jde o problem), klidne se muze stat, ze pan DC udela stejnou chybu a ani nasazeni pani EF a slecny GH problem nenapravi.
Situace je jeste absurdnejsi, protoze skutecne nevime, jaky ma firemni cil pan AB. Vime, co dotycna spolecnost ohlasila navenek, ale treba je vnitrni ukol jiny?
Vzpomente na Stream, jeho PR a vyvoj jeho navstevnosti. Nebyt Deus ex machina jmenem Seznam, byl by dnes trosicku nekde jinde.
Ne vymenou bez znalosti problemu toho dost zkazite. Kdyz se neumite poucit z vlastnich chyb, jste odsouzen je opakovat.
Co se tyce Streamu, tak nevim, zda se tak tvari vsichni, ale i takovemu ignorantovi "velkeho byznysu" jako jsem ja, bylo jasne, ze byznysplanem "doktora" je brzky exit.
Od začátku toho projektu jsem se ptal sebe samého: proč zajetá firma, která už vštípila lidem značku NOVA vytváří novou nicneříkající doménu tn.cz? Stačilo předělat web nova.cz na portál a bylo.
Česká televize přátelé, veřejnoprávní stanice, internet zvládla daleko lépe! A dokonce i s novou doménou ct24.cz. Ale ono možná i kvůli tomu, že je to zároveň název jednoho z kanálů, a to je mnohem snadnější vstup. A o kvalitě informací ani nemluvím, tam se nováci nemůžou nikdy dostat.
Milý příteli,já jsem právě jeden z nejstarších čumilů,ale o internetu páru mám.Nova je pro mne televizní BLESK či AHA,stejné si myslím o tn.cz a nejsem v mnoha případech sám.Když tam zabrousím,jen proto,že si stále myslím,že konečně bude možné něco zajímavého vidět,ale marně.
Nepochopím příteli GORO,čemu se divíte?Nova je přece známá jako televize,která zásadně kvůli reklamě nedodržuje trvalé začátky všech pořadů a tuto vlastnost nějakou další chybou přenáší na tn.
Přesně tak, jde o kvalitu informací. Když občas zapnu a sleduji jejich takzvané zpravodajství, musím chtě nechtě kroutit hlavou. V létě pravidelně proběhne spot o tom, že přišlo léto a otepluje se. Tedy o tom, co všichni kolem sebe vidíme. Informace o ničem. To samé v zimě informace o tom, že přišla zima a dementní rady typu; teple se oblečte apod.. Těchto podobných spotů s informační nulovou hodnotou je v jejich zpravodajství značné procento.
Zpravodajství TV Nova je jen obdobou "černé kroniky". Tolik negativních a krvavých obrázků odvysílaných směrem k divákovi, to je hrůza. Opravdu nemám náladu denně poslouchat a koukat na mrtvoly na silnicích, kde kdo koho rozpáral či zastřelil. Pokud si nova myslí, že po celodenním pracovním shonu je krev a násilí to pravé, co chci vidět, mýlí se. I z tohoto důvodu mne tn.cz nezajímá, nikdy jsem na něm nebyl a nikdy jej nenavštívím, protože logicky očekám na něm to špatné, co vidím v tv a co mne nezajímá.
Na zpravodajství TV nova se občas podívám (když si člověk udělá na jejich sledování náladu), vždy se však přesvědčím o tom samém; tedy že náplň a kvalita je stále stejná (tedy nízká) a že nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo změnit.
Pohřbil bych to hned. Divák TV Nova je pasivním konzumentem.. nic ho nenaláká jít na internet a koukat na další nesmysly. Takovýchto pokusů bylo již mnoho, nikdo neuspěl. TV Nova na to podle mě nemá vůbec sociodemograficky relevantní diváckou obec. Ála Blesk, Šíp apod.
Nehrají role osoby a obsazení? To tu stranku nikdo koncepcne nevytvarel a posléze neschvaloval? Snad mohl nekdo zkuseny s mnohaletou praxí v oboru jako DG jiste je rici ze vytvareji paskvil bez velke sance na uspech? Nebo je to o tom, ze ted dobre plati a kdyby zacal kritizovat najde se jiny kdo to bude chvalit? :-)
Pěkný článek, Dane! Mám k tomu poznámku. Dva měsíce jsou opravdu na internetu věčnost, ale pro web tohoto typu, navíc pro mega společnost jako je Nova a ještě k tomu před prázdninami, nejsou ty dva měsíce až zas tak moc dlouhá doba. Nechal bych jim ještě čas do září/října a pak se uvidí, jak se s tím popasují. Třeba oznámí, že sloučí nova.cz a tn.cz pod hlavičku nova.cz. (stále nechápu, proč mají v době, kdy se každý chce slučovat, dva portály)
Ještě vlastní zkušenost - jedeme takhle kolem nějaké nehody (motorka sí hrála na traktor v poli), říkám si, to muselo být asi dost drsný. Přijdu domů, zapínám PC a protože vím, že nova po takovýchto událostech lační, vrhám se na TN.cz v naději, že tam najdu nějaké další info, obrázky, video apod. A taky že jo! Ještě tentýž den, pár hodin po nehodě už tam byla reportáž. Zapnout TV mě ani nenapadlo. Proč? Jednak proto, že by tam těžko zrovna přesně v tu chvíli výsílali něco o té nehodě. No a za druhé - nemáme televizi.:-)
Vtip je v tom, že internet je asynchronní, narozdíl od TV. To je to, co by si měli v Nově hlavně uvědomit a vyždímat z toho maximum. Souhlasím s tím, že synchronizovat sledování TV s následnou návštěvou internetu dost kulhá. Leda, že bych tam našel něco megasupercool, ale to v případě TN bohužel zatím nehrozí.
Přesně tak. Ono je rozdíl, jestli jsem na webu kde jen kliknu a otevřu si zajímavý odkaz do druhé záložky v prohlížečí, nebo jestli sedím u televize a měl bych se přesunout k počítači s Internetem, připojit se, najít web, dohledat tam článek o kterém mluvili a ten si přečíst.
Je zajímavé, kolik lidí se v anketě (včetně mě) přizalo, že tam nikdy nebyli.
Nejprve jsem čekal, až se to usadí, málokdy se někam hrnu jen proto, že to je nové. Než jsem se stačil odhodlat, masivní vnucování mě tak znechutilo, že se tam už z trucu nikdy nepodívám. Tak jako si Evu, Vaška, parní kartáč a blbinku s nanosítkem nikdy nekoupím právě proto, že mi to je neustále vnucováno, ze stejného důvodu je pro mě tn.cz mrtvé. K tomu se přidalo Novácké zdržování digitalizace a celkový obraz této společnosti a je hotovo. Hnus, brrr, až mi přeběhl mráz po zádech.
Docela se divím, že by náš národ "chytlavých" surfařů jen tak přešel celý boom kolem TN.cz...
Ale zas je fakt, že normální člověk se podívá a víckrát tam nevleze :)
Proto mi není jasné, že se tedy na tn.cz nepřidělají přesměrování se všemi adreáři případně i dalšími parametry.
Ale třeba se tím chtějí přiblížit průměrným lidem - jak už tvrdil jejich otec Železný. Aby každý začínající IT-šmudla měl pocit, že co jemu na Webhostingu nepovolí, to neumí ani správci WWW-serveru Novy.
Proč všichni pořád píšete tn.cz, když vše je na adrese tn.nova.cz ?
Sice tam mají přesměrování, ale jako novopečení maturanti po absolvování soukromého gymnázia.
Nedá se třeba napsat tn.cz/sport - musí se psát tn.nova.cz/sport
Souhlasim s tim, ze web je resen nelogicky, neprehledne a trochu se divim i tomu, ze tam ukazujou nahaty holky bez jakehokoliv varovaciho pristupu
Hlavne me ale vadi mala zabavnost, zadna informativnost a hlavne hromady chyb a nepresnosti, coz je ale obecne problem celeho ceskeho zpravodajstvi - otisknout cokoliv a je jedno jestli je to spravne nebo pravda :(
A kdyz je na to v diskuzi upozornite, tak prispevek hned smazou, ale chybu neopravej :)
To mi připomnělo otce u jedné nedávné docela zajímavé reportáže. Nakousli zajímavé téma a místo konce "více na tn.cz", na což otec zareagoval slovy "jděte se vysrat, to si mám kvůli tomu zapínat počítač?" a raději přepnul na ČT24, aby s ním nemohli opětovně stejně vydrbat.
Tady nejde o pasivní konzumenty, jde o to, jak svůj obsah umí nabídnout. Nova je bulvár a udělala tu chybu, že se snaží primárně vypadat jako zpravodajský server.
Tu samou chybu udělal letos i blesk.cz, když se kouknete do statistik, tak od toho nepovedeného redesignu má takový pokles, že být paní Šmuclerovou, padaly by v Ringieru internetové hlavičky.
Takže se dá říci, že výměnou nic nezkazíme :-) Přinejhorším tomu ani pán YZ se sekretářkou AS také nepomůžou, ale můžeme otimisticky doufat že ano :-)
Máte pravdu stream je hezky příklad, nejvíce se mi líbi to, jak se ted vsichni tváří, že to tak vlastně chtěli a to byl jejich cíl. Osobně si myslím, že už jim tak trochu začalo téci do bot a seznam byl vysvobozením, ale posouzení nechám na skutečné odborníky.
Souhlasim s Vasim druhym odstavcem. V clanku se mi navic libilo, ze:
... je kombinaci amatérského přístupu, nepochopení cílové skupiny a jejího chování a kombinaci naivních představ - zejména těch, že si každý před TN.cz "sedne na zadek" a bude ten web sledovat. Stejně jako sleduje televizní obrazovku.
Na TN.cz jsem byl jen jednou a byl z te stranky dost zmateny. Nova proste umi to, co delala dosud, a proto ji nejspis ani nenapadne, ze by neco jineho vlastne ani umet nemusela. To bude sranda, az zacne naplno digitalizace, to pak pujdou (doufam) ty televizni kolosy s vysilanim pro tupou masu do haje. A i kdyby ne, tak tu mame aspon internet, kde si clovek nemusi nechat diktoval, na co se ma divat.
"ing. Daniel Grunt je bývalý marketingový a posléze produktový ředitel portálu Centrum.cz, kde měl na starosti více než sto zaměstnanců a odpovídal za celou strategii portálu Centrum.cz, včetně budování značky, marketingové komunikace, produktového portfolia, rozvoje nových služeb a technologického rozvoje. Stál také u zrodu zpravodajského serveru Aktuálně.cz."
I když se na Novu doma koukáme jen málo, dokázalo nás v jejich správách neustále opakované "více na tn.cz" dovést k tomu, že už na ně koukáme ještě míň. Vlastně až tenhle článeček mě přiměl k tomu se na ten tn.cz podívat. Né že bych jim přál něco zlého, každej se holt musí nějak živit, ale nevidím jedinný důvod se na ten web pravidelně vracet.
no to hlavní co nova má ja marketingová síla, informace a PRACHY, které mi ve výčtu chybí. Klidně jsi mohl tu pitomou píár manažerku odpálkovat, že s třetinovými náklady je po dvou měsících válcuje i to aktualne.cz, které si tak brala do huby na začátku, které ovšem začínalo na zelené louce a ty náklady navíc z 95 % dělal i celý nový zpravodajský tým a marketing, které má ovšem Nova zdarma.
To samé třeba stream.cz, jehož náklady budou tak možná srovnatelné a od spojení se seznamem má návštěvnost jak kráva a stále roste, přičemž to je podobná situace jako vytvoření TN nad starou novou.
Je ovšem jasné, že to budou obhajovat, nic jiného jim nezbývá. Píár manažerka ani nemůže říkat nic jiného, ani nemůže říkat jestli padne něčí hlava, protože to je jednak její práce, jednak to ani možná neví protože rozhodují jiní a jednak ta hlava co padne může být i její, protože každý marketingový manažer vý, že promotion je jen jedna ze 4 částí marketingového mixu a když ty ostatní stojí za prd, tak ani s milionama do promotion z toho nic nebude.
Já bych si spíše položil otázku, jestli TN.cz nemá úspěch díky tomu, že většina čumilů na NOVA jsou lidé v pokročilém věku, kteří o internetu nemaj páru a ti co mají tak když přijdou na chaotické stránky, kde je toho cice hodně ale nic, tak pak si radši jdou přečíst kvalitní zprávy na idnes.cz. A ti mladší co by měla NOVA chtít jsou natolik inteligentní, že jdou radši jinam.
Já to nepochopil tak, že na mne mluví jako na blbce. Pochopil jsem to jako velmi názorné vysvětlení, pro koho je ten web určen. Tedy pro člověka, který za prvé nedokáže číst bez předříkávání, za druhé i na to, že čte nahlas, čte rychlostí nepříliš excelujícího prvňáčka a za třetí bez promítnutí videa stejně neporozumí psanému textu. Ocenil jsem tuto upřímnost a protože ty tři podmínky nesplňuji, na web jsem se nepodíval.
Prosím vás, vy ještě stále čtete diskuse na všeobecných zpravodajských, bulvárních či lifestylových serverech (ať si každý zařadí konkrétní značku kam chce)? Nepřipadá vám to jako ztráta času? Pokud ne, musím řici, že obdivuji vaše nadšení...