Vlákno názorů k článku To ne já, to dialer od Vašek - Nedá mi to, abych se k tomu nevyjádřil....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 9. 2008 11:16

    Vašek (neregistrovaný)
    Nedá mi to, abych se k tomu nevyjádřil. Svého času, v době kdy se tento problém u nás objevil asi poprvé, to totiž postihlo i mé rodiče a věnoval jsem tedy tehdy jistou energii pátrání po tom, co se stalo.
    Provozovatel oné závadné linky (a tedy pravděpodobně i "ditributor" onoho dialeru) měl smlouvu s Aliatelem (dnešní GTS Novera). Takže dnešní Telefonica O2 byla tehdy v roli prostředníka, který vybral od mých rodičů onu sumu (a na požádání jim ji dokonce ochotně rozsplátkoval) a při celkem minimální marži ji dle zákona převedl alternativnímu operátorovi, tedy Aliatelu. Ten si jistě nemalou část těchto peněz ponechal za provoz oné žluté linky. Pro mě je tedy sice viníkem podvodník provozující onu linku, ale mnohem větší problém mám s tím, že mu to velká telekomunikační společnost ochotně umožnila a profitovala na tom. Ne, že bych neměl někdy vztek na tehdejší Český Telecom či dnešní O2, ale v tomto byli dle mého názoru zcela nevinně a nevím, proč by měli nést náklady. Pokud není možné vymoci peníze zpět od onoho mně neznámého skutečného pachatele, měl by náklady podle mě nést ten, kdo musel vědět, o jak nekalé "podnikání" se jedná a přesto v tom svému zákazníkovi (jehož identitu mi tehdy odmítli sdělit) pod vidinou profitu nezabránil, tedy v případě mých rodičů dnešní GTS Novera.
    Když si něco podobného dovolí zahraniční společnost sídlící někde na ostrovech, pochopím, že se s tím nedá moc dělat. Ale že se na něčem takovém podílí společnost se sídlem v ČR (a nemá ani obavu ani ze svého negativního obrazu, který si může tímto vytvořit), to mě opravdu zaráží. Naopak O2 mělo podle mého názoru snahu situaci řešit, ale za jiných okolností asi správně přísné zákony jim v podstatě nedaly možnost.
    Autor článku píše, že částka byla "normálně prosurfována". Rád bych to uvedl na pravou míru - na tom, že se zásahem dialeru počítač připojí k jiné službě, ale poskytující reálně stejný přístup k internetu pouze za řádově vyšší cenu, nevidím nic normálního. Souhlasím ovšem s tím, že z hlediska Českého Telecomu se jednalo o normální vytočené spojení se zvláštní sazbou, kterou byl povinný uskutečnit.
  • 18. 9. 2008 16:09

    icu (neregistrovaný)
    ČTc měl především zákazníkům nabídnout ZDARMA možnost si zablokovat odchozí volání d určitých směrů - typicky zahraničí a barevné linky. To v roce 2005 nebylo - platila se aktivace a paušál kolem 100 Kč, což bylo docela dost (zejména, když to je standardní služba ústředny, kterou si může ovládat zákazník přímo z telefonu).

    Dnes už omezení odchozích hovorů je zdarma i u TO2 (konečně) a je na zákazníkovi, jestli ho využije, nebo ne.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).