Mam dojem, ze autor prispevku hovori o necem cemu zase az tak nerozumi.
"Tady jde o to, ze neni mozne uctovat nekomu neco, pokud neni spraven o cene. A to se prave deje."
Zakaznik mel zcela urcite uzavrenou smlouvu vcetne ceniku sluzby a vseobecnych obchodnich podminek. To nejprve, takze informaci o cenach do vsech moznych smeru (narodnich i zahranicnich) mel...
"To ze operatori na to kaslou a ze CTU nesbira licence tem kdo pronajimaji infrastrukturu na tuto cinnost je vec jina. A dosti smutna."
Vec druha, doslo k podvodnemu jednani a koncovy uzivatel ci konzument sluzby byl presmerovan bez vedomi na nejakou extra draze zpoplatnenou linku. Toto neni veci operatora, protoze on podvodne jednani nevyvolal a neresi, zda zakaznik tento krok udelal vedomne ci nevedomne. Znamena to, ze mu zprostredkoval sluzbu na kterou mel radne uzavrenou smlouvu. Pokud chtel zakaznik nejake smery blokovat, mohl si o to pozadat. Hlupak zakaznik pokud to neucinil, nebot jak se tvrdi v pravni praxi, neznalost zakonu neomlouva, coz se muze aplikovat i na tento pripad.
"CTU nesbira licence tem kdo pronajimaji infrastrukturu na tuto cinnost je vec jina. A dosti smutna."
Chcete sbirat licence opratorum, ze zprostredkovaji volani do celeho sveta napr. USA, Australie nebo Nemecka?? Vasi optikou bychom mohli volat teda pouze do sousednich statu, ale radeji nebudeme volat do Venezuely, protoze tam by mohli byt dialery... Co kdyby nekdo potreboval volat obchodne zrovna tam? To pojede na sluzebku do UK aby si treba odsud mohl zavolat do Venezuely?? Dle vasich uvah ma byt operator arbitrem a bude rozhodovat o tom ze pani Kadrnozkova nebude volat do Afriky a Ameriky, protoze ma doma pocitat s dial upem a neni dostatecne fundovana, cili by si mohla stahnout dialer?!? Co je to za nesmyslnou logiku. Operator je komercni subjekt, ktery poskytuje sluzbu a tou je treba i vytacenej internet do Bolivie. Jedine CTU, jakozto regulator trhu muze rozhodnout, ze operatori nebudou smet poskytovat volani na zahranicni specialne zpoplatnene sluzby, ale to je prave veci regulatora trhu CTU, nikoliv jednotlivych subjektu poskytujici telco sluzby. Zase jste mimo...
"Zakaznik je v tomto pripade nevinne. Pokud ho operator nepouci ze k tomuto muze uzivanim jeho sluzby dojit, tak zcela spravne mu nenalezi zaplaceni vysokeho uctu."
Zakaznik v tomto pripade neni vubec nevinne. Byl poucen o obchodnich podminkach i cene. Ze tu sluzbu zkonzumoval aniz by o ni pozadal, neni veci operatora, ale aby ona mamka podala trestni oznameni na neznameho pachatele a je veci PČR dohledat vinika trestneho jednani, nicmene ani jedno nelezi na bedrech operatora nebo uz nejsme v pravnim state a suplovat vysetrovani PČR muze operator??
"Ad limity na vyssi provolane castky - to je zbytecne, tady ten clovek nebyl seznamen s cenou, tudiz ma pravo to reklamovat, pripadne nezaplatit." Ona jiste byla seznamena s uplnym cenikem sluzby, tedy i vcetne volani treba kamsi do Zimbabwe, takze argumentace, ze neznala cenu je bezpredmetna. Cili reklamovat muze, ale jeji reklamaci bych chapal jako neopravnenou.
Z celeho jednani vidim nevice poskozeneho operatora. On musi zahranicnimu operatorovi v jehoz siti se cislo dialeru nachazi zaplatit plnou cenu za spojeni, ktere vygeneroval zakaznik-konzument sluzby a ma pravo tuto castku pozadovat po konzumentovi sluzby - one mamce, ktera si sice tento typ spojeni sice nevyzadala a byl na ni spachan trestny cin podvodu, ale to uz je veci PCR, nikoliv operatora a poskytovatele sluzby. Mimochoden, kazdy operator je povinnen na zadost PČR predat udaje tykajici se uvedeneho podvodneho jednani, nelze se tedy v tomto pripade odvolavat na obchodni tajemstvi.
Zakaznik je v tomto pripade nevinne. Pokud ho operator nepouci ze k tomuto muze uzivanim jeho sluzby dojit, tak zcela spravne mu nenalezi zaplaceni vysokeho uctu.
Dejme tomu, že existuje někdo, kdo má v počítači modem připojený na pevnou linku, ale současně má i připojení k internetu přes WiFi. Prostě má ten modem jako zálohu pro případ nouze.
Takže když si ten dotyčný při hledání warezu stáhne přes WiFi síť dialer, ten se mu usídlí v počítači, zakáže ostatní síťová rozhraní a přesměruje vytáčený internet na zahraniční číslo, měl by dotyčný chtít náhradu škodu po provozovateli oné WiFi sítě? Podle vaší logiky ano :-o.
Zakaznikovi je nauctovano presne to, co spotreboval a cenik je predem dan. Zakaznik neodebira "internet" ale telefonni linku. Je to tam napsano a zakaznik to podepsal.
Operator nemusi nikoho poucovat, to, ze volani za ocean je drazsi nez volani sousedovi, je jasne i predskolakum.
vzdyt to neni o tom, odkud to stahne, ale o tom, ze sluzbu pevne linky lze zneuzit a o tom nemuze poucovat provozovatel WIFI, ale stale te pevne.. takze na argumentech Honzy to nic nemeni a Honza ma plnou pravdu.
Mohl udělat to, co udělali operátoři jinde ve světě - umožnit zdarma zákazníkovi, aby si mohl sám ovládat povolené směry odchozích volání. To v roce 2005 Telecom zákazníkům nenabízel, přestože podle všeho to jeho infrastruktura umožňovala...
Ty dialery jsou podvodne. Zakaznik si objedna sluzbu internet a je spraven o cene. V dobre vire se pripoji na Internet a nejaka sluzba mu zmeni, bez jeho vedomi, tarifikaci sluzby. On v tu chvili se stava obeti podvodu a pokud nekdo nahlasi ze tam volat nechtel, tak operator nevaha a pomuze zakaznikovi. To je normalni chovani.
Tady jde o to, ze neni mozne uctovat nekomu neco, pokud neni spraven o cene. A to se prave deje.
To ze operatori na to kaslou a ze CTU nesbira licence tem kdo pronajimaji infrastrukturu na tuto cinnost je vec jina. A dosti smutna.
Zakaznik je v tomto pripade nevinne. Pokud ho operator nepouci ze k tomuto muze uzivanim jeho sluzby dojit, tak zcela spravne mu nenalezi zaplaceni vysokeho uctu.
Takze pane Macich nekecejte neco o tom, ze nekdo vstoupil do dzungle internetu. Vsechno ma sva pravidla a neni mozne si je uzpusobovat jak se vam to hodi. Nelze rict, my nic, nejde prece hlidat co uzivatel udela. Ale jde a zcela popravu ty penize nedostanete.
Ad limity na vyssi provolane castky - to je zbytecne, tady ten clovek nebyl seznamen s cenou, tudiz ma pravo to reklamovat, pripadne nezaplatit.
ale u banky jste poucen, kdyz dostanete kartu co delat. Jak zablokovat ucet pri ztrate karty a dalsi informace. Tohle telekom nedelal. V tom je ten rozdil.
Zakaznikovi je nauctovano presne to, co spotreboval a cenik je predem dan
Ty mas uplne vymastenou palici. Zakaznik zadny internet pres dialer nekde v Tramtarii nikomu nepodepsal, to jenom ty trpis fixni ideou, ze se jedna o spolceni lidi zavislych na pornu proti Telecomu.