Jistěže: Zákazník se přes telefonní linku spojí s počítačem poskytovatele služby, a ten jeho pakety posílá dál a naopak pakety pro něj posílá po telefonní lince jemu. Jeho komunikaci ve smyslu ke komu je připojen a po jakých linkách má naprosto pod kontrolou (dokonce pod větší než současní IT provideři).
Poskytovatel internetoveho pripojeni ovsem nemusi byt (a vetsinou ani neni a nebyl) tentyz jako poskytovatel telefonni sluzby. Jak tedy ma CTc vedet, na jake weby se pripojuje nekdo, komu internet poskytuje kdosi na Kajmanskych ostrovech?
Data tekla přes něj, a on je nějakým způsobem monitorovat musel, mj. aby věděl, jak tu službu vyúčtovat. Přinejmenším některé aktivity mu měly být podezřelé.
Uvedu příklad z jiné branže: Léta platilo, že pokud se našel u pacienta karcinom konečníku a byl 7cm a méně od jeho dolního konce a pacient byl v posledních několika měsících (tuším půl roku, ale tu lhůtu si přesně nepamatuji) u obvodního lékaře, tak se situace brala jako pochybení toho obvoďáka, protože mu měl do toho zadku strčit prst a ten nádor nahmatat (ještě větší průšvih byl, pokud si pacient byl přímo stěžovat na nějaké potíže se stolicí). Ta vzdálenost byla stanovena tak, že tam ukazovák tak akorát dosáhne.
Prostě ten poskytovatel připojení měl možnosti zjistit práci podvodného dialeru a mohl si tuto možnost ověřit. Místo toho na těch podvodech profitoval a dokonce komplikoval jejich vyšetřování. (Analogie vzhledem k výše uvedenému příkladu: Jakoby ten obvoďák bral peníze od nedočkavých budoucích pozůstalých za to, že ten prst do zadku nestrčí, nebo ten nádor nenahmatá. A pak se ještě pokoušel úmrtí postiženého pacienta vydávat za sebevraždu.)
1. Zákazník může svou hloupostí, nepozorností apod. provést přístup přes drahé linky (v dobách dřevních častá realizace přístupu na placené stránky). Potom se můžeme dohadovat o tom, zda "cena byla skryta v desátém podmenu, na které nebylo nutno kliknout", nebo zda to byla opravdu hloupost.
Tady by to asi chtělo splátkový kalendář, mírné nebo žádné úroky, atd.
2. Zákazníka spojí jím nainstalovaný dialer (za účelem návštěvy porno, warez apod.) i při prohlížení normálních stránek přes drahé linky. To už je prasečina, zde to minimálně chtělo zablokovat platby společnosti spojené s tím dialerem.
3. Zákazníka spojí nepozorovaně nainstalovaný dialer (což na defaultní instalaci win existujících v té době nebyl žádný problém) přes drahé linky na normální stránky, na které se normálně dostává běžnými linkami. Tady je vina na výrobci OS (který ovšem ve své smlouvě se zákazníkem "za nic neručí"), vina softu, který instaloval Telecom i vina Telecomu, který musel, z podstaty věci, detekovat, že je zákazník spojován drahými linkami na běžné weby (třeba lupa.cz :-) ). Tady Telecom jednoznačně nese hlavní vinu a měl by platit jako mourovatý.
Chování SPT navíc nasvědčuje existenci smlouvy typu "oholíme vašeho zákazníka, vy z toho dostanete procenta". Jinak si není možné vysvětlit, že SPT znemožňoval vyšetřování těchto podvodů, ochotně platil do ciziny, přestože mu muselo být známo, že se jedná o podvodně vylákané peníze atd. Nezasluhuje si proto sebemenší ohledy nebo politování.
Dál je třeba ještě uvést na pravou míru některé nepravdy, které tu pracovníci SPT (O2) šíří: Původně nebylo vůbec možné "žluté linky blokovat. Až po více průšvizích s velkým otálením udělal SPT jako velmi drahou službu blokování těchto linek. Dělal to takovým způsobem, aby zákazníkovi přestaly pokud možno fungovat některé další služby, a to ho od takového kroku odradilo.
Operator spojil hovor na Kajmanske ostrovy. O cem hovor byl - zda se nekdo s kajmany vykecaval, nebo tam skrcel fax ci modem - jaksi nema jak osetrit. Predstava, ze monitoruje, na jake stranky se pres takove spojeni divate, je zkratka scestna.
Vy jste úplně ukázkový příklad megaidiota. Jste idiot, víte to o sobě a právě proto v sobě živíte představu, že všichni kolem vám budou aktivně bránit v tom, abyste se svou idiocií poškodil. Tak naštěstí ten svět nefunguje.