Nevím, kolik z diskutujících si nastudovalo vše okolo toho sporu včetně celého průběhu soudního řešení, ale vypadá to tu na právníka vedle právníka. Nezlobte se, ale jednoduché a jednoznačné to opravdu být nemusí.
Já bych ale navrhoval zakotvit v zákoně to, že každá služba musí umožňovat volbu jakéhosi cenového stropu, po jehož dosažení by měl být uživatel minimálně dokladatelně upozorněn. Možná ale naopak já tohle vidím moc jednoduše :-)
V civilizovanych statech toto funguje i bez tech zakonu, mimo jine prave proto, ze pokdu dojde ke sporu a dujde na soud tak ten se vetsinou prikloni k zakaznikovi. Zakaznik (soukroma osoba) ma totiz obecne vzdy horsi postaveni a mene moznosti jak necemu zabranit.
Tech zemich taky bezne soudy rozhoduji (u takovychto smesnych sporu) ve dnech/mesicich a ne v desitkach let jako u nas.