Když jsou ty jízdní řády takový super byznys, tak proč si někdo nezaloží firmu, která ty data bude cíleně získávat. Je snad takový problém postahovat ze stránek dopravců jednotlivé jízdní řády a hold je nabouchat do nějaké vlastní aplikace? Následná aktualizace již není nic dramatického, protože nedochází k rozsáhlým změnám. Jednoduše zaměstnanci dostanou za úkol sledovat informace o změnách u jednotlivých dopravců a ty následně zpracovat. Druhou možností je přinést dopravcům nějakou přidanou hodnotu třeba i finanční a za tu od nich ta data získávat na přímo.
Dobry napad, az na par mensich problemu:
- jizdni rady zverejnuji pouze nektere dopravni podniky
- pokud je zverejnuji, casto ve strojove spatne zpracovatelnem formatu, neaktualni a informacne neuplne (ve srovnani s tim co posilaji zdarma chapsu)
- co se tyce napadu jim za to platit, znamenalo by to obrovskou kokurecni nevyhodu oproti chapsu, ktery ma ty data zdarma
Pokud se CHAPS nacpal do MHD (například Praha), provozuje vlastní aplikace. Data o spojích MHD jsou předpokládám uložena v nějaké SQL databázi. Chaps by byl hloupý, kdyby je poskytoval ze své aplikace někomu dalšímu pokud mu to nebude nařízeno. Data se generují pomocí vlastního software.
Ano, Chaps samozrejme dela pro zachovani soucasneho stavu vsechno co mu projde, jsou to zmrdi (co jsem slysel, jsou to puvodne byvali zamestanci MD a dodnes tam maji kontakty a dopravce pochybnymi metodami tlaci k tomu, aby data nezverejnovali).
Jedno mozne reseni je novy zakon, podle ktereho budou muset vsichni dopravci posilad data do noveho systemu. Pokud vim, tak na smlouvu s Chapsem by to nemelo zadny vliv.