1) Neustálá nabídka na fitness, kosmetiku apod. pokazí trh.. Proč platit plnou cenu, když za chvíli bude na nějakém slevovém serveru akce za polovinu
2) nabídka fyzického zboží bude minimální. Dovozci pracují s maržemi 20 - 40%, pokud by chtěli lidi přilákat, museli by celou svou marži poskytnout slevovému serveru a lidem, to se jim nevyplatí. A lidí na slevu kolem 10-20% neslyší. I 30% je pro ně stále málo.
3) Na slevové šílenství si už stěžují i restaurace. Lidé, kteří si koupí slevu, vyčerpají pouze to, co mají na slevovém kuponu a odcházejí - restauratér z nich nemá žádný další zisk
neni nic jednodussiho nez tam nechodit. hlasujte svoji penezenkou a takove podniky nepodporujte.
me osobne prijde uhozene narizovat soukromnikum zda mohou/nemohou provozovat kurackou/nekurackou restauraci/bar. pokud nekuraci svoji penezenkou rozhodnou ze je vyhodnejsi podnik kde se nekouri nemam obavu, ze se by se nepreorientovali a radeji skoncili.
Jeste k bodu 3. To je tezke, kdyz vidite jake jsou vetsinou ceny. Moc dobre si vzpominam na hratky s DPH, kdy se cena za sluzby presouvala z vyssi do nizsi sazby. Vzdy to bylo tak, ze kdyz se presunula do nizsi, ceny zustaly stejne. Kdyz do vyssi, zvedly se. A to uz nemluvim o typickem nesvaru jako treba vina v ceskych restauracich, nejlevnejsi prumyslova "sedmicka" s marzi 400% ... V tehle zemi to proste jeste dlouho nebude normalni.
a v cizině je to ještě víc. Takže pointě moc nerozumím.
Každej si umí spočítat že na tom nebo na tom jednom konkrétním produktu/službě je x set procent, už malinko horší je dohlédnout výše nákladů.
Co mam zkušenosti tak tyhle hlasy jsou slyšet jen od lidí, co v životě ami nic nedělali.
Debata začala o ceně vína v restauraci....a tady se nedá než souhlasit...u nás si dát víno v restauraci znamená buď si vypláchnout hubu patokem za 200 nebo "investovat" velký peníz do dobrého vína....venku chodím do restaurací běžně a oproti nákupní ceně jsou dobrá vína zdražena max o 100% ( z vlastní zkušenosti Itálie, Anglie, Holandsko, Rakousko...)
Dnes vydáno, pokud jste nečetl, článek k problematice přestřelených marží vína v českých restauracích http://www.cuketka.cz/?p=5444
"venku chodím do restaurací běžně a oproti nákupní ceně jsou dobrá vína zdražena max o 100%"
+ Portugalsko
Z te situace u nas jsou nestastni i vinari (ti skutecni, nebavime se ted o hypermaketovych prumyslovych patocich "z Moravy" ve skutecnosti z Moldavy :-) a dovozci, protoze do gastronomie dodavaji za vyrazne lepsich podminek nez do obchodu.
Posledni zkusenost kterou mohu srovnat je treba takova nabidka vin v hudebnich klubech u nas a v Nemecku. Opet stejny vysledek. Jo a v Nemecku se v klubech vcetne prostoru baru nekouri a nikdo to moc neresi ...
- nic jim dráž neprodáváme.. Jednou jedeme nakupovat my, jednou další rodina apod.
- drogerie se dá koupit např. na rok dopředu, tzn. stačí jeden nákup ročně a vystačíme z toho celý rok
Potom je ta finanční úspora značná..
Souhlas, navic v Nemecku/Rakousku je levnejsi vetsina zbozi - obleceni, obuv, potraviny...pri ceste jednou za 2-3 mesice je rocni uspora kolem 5-6 tisic. Nemluve o tom ze vetsina zbozi o kterem se bavime je navic kvalitnejsi, takze dalsi potencialni uspora do budoucna...Mne osobne se vyplati ten necely den obcas obetovat.
Aha. Takze kolektivne sice usporite znacne, ale stejne ve vysledku kazda jednotliva rodina uspori par stovek.
Jo a to jsem si myslel taky ze se da drogerie nakoupit na rok dopredu, nez mi letos poprve po mnoha letech natekla voda do sklepa a osmikilove vyhodne baleni prasku v akci bylo v riti...
Můžete mi vysvětlit, proč by si restauratéři měli stěžovat, že nemají zisk? Proč se tedy bezdůvodně do podobných akcí zapojují? Jediné vysvětlení, že jsou blbí anebo také blbí, to se na mě nezlobte.
Nevěřím tomu, že se do toho někdo zapojuje bez toho, aniž by z toho měl zisk, ať už v podobě zakoupeného zboží nad rámec slevy nebo propagace jména své restaurace.
To že někdo podobnou akci nedovede zužitkovat ve svůj prospěch je jeho věc. Viz můj zážitek minulý týden v jedné restauraci, kde jsou pravděpodobně zvyklí, že tam nikdo nechodil - do doby než si slevový kupón koupilo 1200 lidí. Pak jediná holka, co obsluhovala, opravdu nestíhala a na obsluhu se čekalo téměř desítky minut. A co myslíte - už se tam nikdy nevrátím.
A která to byla?
Jinak s vámi souhlasím. Pohled, že restaurace z toho nic nemá je velmi úzkoprsí. Má z toho minimálně tu reklamu, že tam lidi přijdou, zjistí jaké to tam je, zaplatí cca náklady a je už jen na restauraci, zda se vrátí. Zda je přesvědčila kvalitou svého jídla, obsluhy, prostředí atd. Znám lidi, co šli na poukaz do pražského Dahabu a následně se tam již 3x vrátili za plnou cenu. Takže tak.
Jednalo se konkrétně o akci http://www.slevomat.cz/cs/sleva/921-hovezi-tatarak-z-prave-mlete-hovezi-svickove-300-g-s-krupavymi-topinkami-a-2x-toceny-pardal-0-5-l
Tataráček výborný, ale prostředí a obsluha mě moc nepřesvědčila.
Čekal jsem, že pan moderátor bude pana Čupra více grilovat o Mitonu. Téměr o něm nezaznělo nic a to vlastní 49% ve společnosti. Navenek přitom za Slevomat vystupuje jen T. Čupr. Za jakých podmínek získal Miton ve Slevomatu tu skoro polovinu? Přece mu ji nedali jen za návštěvnost z jiných webů Mitonu. Jak Miton kromě reklamy pomohl Slevomatu?
To je ale dost smutné. V tom případě nechápu, proč dávat Mitonu polovinu firmy, když Miton nic neposkytl. Ani zaměstnaneckou sílu ne, když Čupr říkal, že byli na posílání dobírek tři.
A to, že by do spolupráce s Mitonem šel znova, to působí jako slova člověka, kdo se chce přesvědčit, že je vše v pořádku a vše je vlastně fajn.
nechápu proč by návštěvnost měla být málo. Slevomat je na tom dobře, jelikož je 1. na trhu. Je otázka zda byl jednička i bez Mitonu.
Jinak to také mohl třeba být jeden z těch 150 slevových serverů a hodnota by byla žádná.
Dle mě je lepší být 50% vlastník firmy co má hodnotu miliónů než 100% vlastník firmy bez hodnoty.
myslim ze vlastne poskytli u nejaky penize, ktery co rikal cupr nevyuzil, rikal to na webexpo, takze poskytli navstevnost a penize. a na obranu mitonu musim rict, ze oni dostali 49 procenet ve firme, ktera mela hodnotu "vyroby webu", tedy treba 100 tis. protoze byl web a design hotovy, to je cely. to ze to ma dnes hodnotu pres 100 milionu, tak to je uz jejich zasluha, myslim ze i hodne pomohlo pr a hlavne taky meli kontakty.
Miton jim pravděpodobně dal:
- finance
- masivní PR podporu
- reklamní prostor na svých webech
- udělali agregátor (dobrý zdroj statistických informací o kokurenci), následně prodej použitých poukazů
- udělali mobilní aplikaci (nepřímo)
...já tedy za většinou úspěchů vidím JENOM Miton. :) Spíš naopat mi připadlo, že Tomáš Čupr alespoň z počátku moc nezvládal řídit firmu. To bylo v době, kdy konkurenti hojně rozjížděli další města a Slevomat měl rozjetou jen Prahu, několik problémů s nabídkami, pár naštvaných zákazníků apod. Teď už to vypadá, že se konečně obklopil dobrými lidmi a má čas i na práci, kterou dřív tolik nedělal.
Toť můj názor.
<i>Všichni se na to dívají jako na velmi snadnou monetizaci návštěvnosti, nicméně ono to tak úplně není. Portfolio serverů, které Miton provozuje je různorodé, přeliv uživatelů není rozhodně snadný. Není to tak, že dáte banner a půlka lidí automaticky přejde na slevový server.</i>
KupDnes vám IMHO nejede proto, že to flákáte. Máte sice hezké stránky a tlačenku z ostatních projektů Iinfa, ale nabídky vesměs nezajímavé a hlavně nulovou podporu pro klienty. V diskuzi zásadně na nic nedpovídáte, narozdíl od třeba Slevomatu. Prostě chcete to dělat tak, aby vás to pokud možno nic nestálo a podle toho to vypadá.
Určitě.
Internet Info to ale trochu přehání. Je fajn, že mají slevomat a určitě jim to přináší zajímavé zisky, ale měli by si uvědomit, že historicky byli a stálé spíše jsou technologickou firmou. A server hromadného nakupování technologický rozhodně není. Jediný padnoucí vztah je Vitalia - KupDnes. Problém je, že IInfo to ale tlačí i na Weblogy, Lupu, Root etc.
Dokonce i ředitel pan Krause KupDnes tlačí ten slevomat na svůj soukromý Twitter.
Problem poskytovatelu sluzeb je v tom, ze si mysli, ze staci se nabidnout na slevovem serveru a jejich podnik se sam od sebe rozjede na vecne veky. Blbost. Majitel-provozovatel podniku ma zamer, vykonavatel sluzeb ma na to svuj nelojalni nazor a podle toho se i chova. V restauraci je to vetsinou nevrla obsluha, opovrhujici kuponovym klientem. Je to jenom jejich chyba, ze klient se tam spatne citi a uz tam nikdy neprijde. Krom toho se poskytovatele sluzeb nabidnou serveru podle nize provize, pricemz po dobehnuti akce se hned prihlasi na dalsi jinde, protoze slevovi zakaznici se za fullku nevraceji a bez kuponu porad nechodi, protoze je nikdo nedoporucil. Je pro mne onicem najit zajimavy produkt a ten nabidnout, kdyz po uspechu akce se tahle objevi na dalsich x serverech. Mela by byt exkluzivita, ze po akci se pul roku nesmi objevit na zadnem jinem serveru jak ten samy poskytovatel, tak konkurence, coz by asi nefungovalo :-). Servery se pozerou, par jich zustane, kazdopadne to lidi prinuti hodne sluzeb vyzkouset, ale v zadnem pripadne si je nikdo nebude kupovat za plne ceny, no way...
Vyuzivam nabidek hojne, krome jednoho nakupu letu balonem vyhradne gastro a to od zacatku a zacinam pozorovat trend snizovani vyhodnosti. Kolikrat na to koukam a rikam si, ze je to v cene a gramazi klasickeho menu (600g zebra + pivo - 99 Kc - za posledni pulrok jsem to mel na menu i v teto gramazi 2x apod).
Posledni nabidka se me zda krajne podezrela sleva tataraku z 400 Kc na 200 Kc, to bude zrejme umele nacenena polozka pro tuto prilezitost, v bezne hospode se tatarak za 400 Kc nevyskytuje.
Neni se cemu divit, 70% ceny jde zprostredkovateli a nevybrane kupony deli na 50%, takze hospoda dostane velmi malo a jeste s tim ma administrativu. Nekdy uplne ziram, chteji diktovat do telefonu 12ti mistne kody apod. Jednou nam nechali na stole zpulky poskrkany seznam kodu, uplne me svrbela ruka.
Chtel bych videt vysledny cisla tech hospod, v zakladu jsou v minusu, trochu to srovna dalsi konzumace (ja k tem zebrum dam piv pet), na druhou stranu to opravdu kazi trh, uz asi nikdy se nedomluvime jen tak na rodinnou konzumacni navstevu hospody za plne ceny. Vyber je obrovsky i kdyz je mene lehcich jidel.. to ale prijde.
Jinak si myslim ze je to dobry , cisty business, zadne soupani krabicemi, zadny vyvoj, zadne vetsi investice, kancelar v poli za mestem, kdyz to pujde tak pet lidi a mistnost navic, kdyz min tak dva, hospody zajem zatim maji, agregatory nazenou vyznamne procento... Par serveru jsem lustroval a pripadalo mi to dokonce one man show.
tak tak lidi slysi na slevu a uz nezkoumaji zda to sleva vubec je.
uvedu priklad z praxe. na prodejne mate neprodejny lezak za 200,- kc. vyjedete na veletr, udelate peknou velkou barevnou ceduli "veletrzni cena pouze dnes" a neprodejny lezak nacenite na 300,- kc. no a vecer mate vse prodane + 50% navic oproti puvodni cene.
Je dobry ze se paradne vsichni nakapsujou jen co probehne sleva ale ani si nedokazete predstavit co to znamena pro zamestnance podniku ktery se toho ucastni....uz tak jsem mel prace az nad hlavu ale nenazranej sef chtel vic tak zkusil rychle prachy na slevomatu.Od rana do vecera litam jak blbec a mam z toho leda prd.Nevadi,dal jsem vypoved,ze me blbce nikdo delat nebude.Snadny a velky prachy pro par lidi musi totiz oddrit stovky lidi ktery z toho maji akorat hov..!
Koho by zajímaly praktiky Slevomatu...jakmile nasbíráte větší počet kreditů z kola štěstí, Slevomat vám automaticky blokne celý účet a schovává to za nějakou chybu "500", kde se dozvíte, že se stal problém a technici do několika minut problém opraví. Po několika týdnech mlčení se Slevomat podřekl a prohlásil, že došlo k automatické blokaci účtu. Nyní hrají mrtvého brouka a kredity odmítají zpřístupnit...Slevomat team, styďte se !!!
A samozřejmě stejně jako spoustu dalších lidí trápí i podivné nepřipisování výher. Systém prostě po vytočení výhry občas odmítne nabídnout email účtu, na který se má výhra připsat a pokud nemáte přidávání výhry na své facebook zdi od jejich systému, tak se vám jen vysmějí...a jsou to stížnosti spousty lidí a Slevomat opět hraje mrtvého brouka...
Jo jo Slevomat je skvělej a rozhovory s majitelme nebo jakékoliv informace o něm přímo hltám.Je to hrozně inspirující když se česká firma dokáže tak vysoko vypracovat. Nějaké poznámky jsem sepsal i sem
http://www.cesky-slevin.cz/slevomat