Jsi to nepochopil, je to přesně naopak, tak znova: produkt má ean, tak ať ho heuréka zařadí podle eanu do příslušné své kategorie. A ne že ho nezařadí vůbec, protože si někdo dovolí mít jiné kategorie než oni. To znamená eshop má NAPŘ. nějaké knížky jako dárek, tak bych předpokládal, že na srovnávači cen se to podle eanu zařadí mezi knihy. Ale heureka takovou triviální věc často neumí. Ano, pak mají nějaké svoje dárkové sekce, kde mají právě ten mišmaš všeho dohromady, ale to si vybírají sami, co si tam dají, to s tím v podstatě nijak nesouvisí.
A jak by jste si teda představoval, že by kategorie "Dárky pro ženy" měla vypadat? Vy tam pošlete kvytiny a parfémy, jiný obchod vibrátory a venušiny kuličky, další hrnce a vařečky a korunuje se to poukazem na masáž a služby gigola.... jo to máte pravdu, jsou to blbci, že dobrovolně nechtějí mít v jedné sekci všechny produkty světa.
no v podstatě Heureka kopíruje to, co ostatní weby, které koupilo Allegro - zdražení služeb, horší zákaznický servis a vlezlé vnucování produktů vlastních firem. Pro kupujícího má heureka určitý význam, taková rychlá kontrola ceny, jeslti není úplně mimo, hlavně u zboží co se kupuje málo často a člověk nemá o něm přehled. Recezce obchodů také užitečná věc. Pro eshop už je to horší - je to čím dál dražší a pokud se neprodává nějaký šmejd z číny s velkou marží, tak může být eshop rád, že se mu vůbec zaplatí vložený kredit na prokliky, zvláště když si nedá pozor a nechá zapnuté ty různé dárkové speciály a podobné pasti na peníze. Navíc co začaly rýpat do kategorií, tak chtějí víc a víc informací do feedu a nevede to stejně nikam - zařazení produktů v některých kategoriích je úplně nesmyslné a neumí ani spárovat produkt podle EANu, stačí aby byl v jiné kategorii než mají jiné eshopy (třeba prodáváte u knížek jen určité dárkové v eshopu s dárky, tak nemáte typické kategorie knihy - beletrie - detektivky atd. ale třeba kategorii "dárky pro ženy" a není schopna to správně zařadit. Prý to teď jde nějak ručně nastavit, ale to bych musel být blázen, abych ručně řadil stovky produktů, když to stejně zase bude za půl roku úplně jinak.
Já to vidím opačně - dokud nebyly recenze na Heuréce, byla ve srovnávačích vidět jenom cena a zákazník tam neviděl žádný důvod, proč si trochu připlatit za nákup u dobrého obchodu. Na Heuréce naopak vidíte i kvalitu obchodu.
To že zákazníci stejně jdou po ceně, není problém který udělala Heuréka. Nebýt jí, srovnáváme pořád jenom ceny...
Problém je IMHO hlavně v médiích, které obchodníky prezentují jako zloděje co se snaží oškubat chudáky zákazníky a ukazují nám, že zákazník udělá dobrý skutek když naopak on oškube obchodníka. Dál je problém v tom, jak rychle roste počet eshopů v ČR - teď máte několikanásobně víc konkurence než v roce 2007. Zákazníci šli po nejnižší ceně už v době, kdy Heuréka neexistovala. Jenom se o ni přetahovalo míň obchodů a lidi nebyli tak zmasírovaní z médií.
Po prichodu heureky nam rok od roku klesa marze z prodeje produktu, prestava se hledet na kvalitu, propustilo se nekolik lidi, nebot kazdy vsechno okopiruje a nema takovy smysl se s obsahem eshopu delat.
Dekuji tedy p. Hodbodovi, ze nasi firme zvysil produktivitu, zahubil mnoho cizich internetovych obchodu a verim, ze Allegro svoji strategii heureku povede opacnym smerem. :-)
Diky heurece se hledi na cenu tak neumerne, ze to pochopili lide nepoctivych eshopu a z ciny importuji velke mnozstvi padelku. Takze, kdo prodava padelky ma na heurece nejnizsi cenu a oficialni dovozci pracuji s nulovou marzi. Dale ti, kteri prodavaji padelky maji zcizene texty, takze maji nulove naklady.
Heureka roste umerne tomu jak se zbozi.cz neustale zhorsuje tam uz davat obchod pokud nechcete soucasne platit za reklamu nema zadny smysl... a pro zakaznika heureka funguje jako srovnavac mnohem lepe a prehledneji to bylo zbozi drive take ale uz neni je to jen nastroj na plneni skliku
Nejvíc mě vytáčela hláška: "Recenze zde zatím není, můžete ji napsat". Já? Proč? Já recenzi hledám a nehodlám ji napsat, a už vůbec ne pro nějaký protivný (a otravný) web, který mi vůbec nenabízí co hledám. Z těchto důvodů jsem proti nim a ostatním podobným získal averzi. Nemám problém se na stránkách konkrétního obchodu podělit se zkušeností s nějakým zbožím ale ne u heuréky a jim podobných seo spamerům.
ten spam je legendární dodnes. Pořád, když něco hledáte, tak se vám heuréka plete do výsledků, obzvláště pak nasere, když hledáte recenzi na nějaký produkt a dostanete se na nějakou stránku, které heuréka říká recenze, a při tom je to jen snůška smyšlených keců. nemluvě o tom, že polovina všech informací, které se tváří jako uživatelské, byly vytvořeny uměle.