Jo lidi už jsou takoví, někdo opovrhuje marketingovým webem, který platí pokaždé, když si třeba v Superhostingu založí nový server, jiný zase opovrhuje akademickým webem, který zaplatí každý měsíc ze svých daní. Jak já bych se rád dožil webu, který bych si platil sám podle toho, jestli ho čtu nebo ne.
... mňo, no a co? Jste tady, tak sem člověk občas zabrousí a může i něco napsat. Nebyli-li byste tady, asi bych to ani nepoznal a chodil bych jinam (a nebo četl knížky, papírové)... Mimochodem, význam internetové inzerce se dost přeceňuje. Na internet chodí kapku jiná skupina lidí než jsou ti, co čučí na Novu i s reklamami. Marně vzpomínám, co jsem si posledních dvacet let koupil díky reklamě na internetu. Dospívám k závěru, že vůbec nic. Myslím, že nebudu sám...
K článku - to žvanění těch chytrých hlav mne fascinuje. Na druhou stranu jsem zase mohl enface vidět, jak vypadají ti kreativci, kvůli kterým neposlouchám komerční rádia, nekoukám na TV, blokuju reklamy na webech... šílený pohled!
Ba ne, je to složitější. Neumíme si vážit práce někoho jiného, protože se bojíme, že tím bychom shazovali práci vlastní.
Nebaví vás prodavač teplé vody? Ale vždyť se můžete mýt ve studené. Ale asi nechcete a protože jinak teplou vodu pořídit neumíte, nakoupíte ji u prodavače teplé vody. Specializace, na kterou jsme zvykí po tisíciletí.
Někdo tu psal o parazitech, nevím zda vy. Ale podívejte se na to do detailu. Parazit je někdo, kdo využívá hostitelský organismus a nic mu za to nedává. Hostitel má tendenci se ho zbavit, parazit se nechce nechat vyhodit. Prodejci reklamy si berou polovinu zisku a to se nám, médiím, nelíbí. Jenže na oplátku přinášejí peníze, které bychom si sami nezajistili v takovém množství, takže i za těchto podmínek je to pro nás výhodné. Dávají nám za oplátku něco, co nemáme - a to není parazitování, to je symbióza. Myslíte si, že to média neskusila, žít bez mediálních a reklamních agentur? Jistě, že zkusila. Jenže to neuměla ze spousty důvodů (neměla na to čas, nesehnali lidi, kteří by to uměli řešit atd). A co hůř, vedlo to k excesům "zaplatíme a vy napíšete to a to". Takže se nakonec model ustálil na specializaci. Máme mediální a reklamní agentury, které řeší náš kontakt se světem zákazníků a odstiňují nás od jeho negativ. Máme technické oddělení, které nás odstiňuje od problémů s padajícími servery. Máme sekretářku, která chodí na poštu. Máme účetní, abychom nemuseli články psát z basy. Atd.
Výsledek téhle promluvy? Jde přeci o to, zda dotyčný práci dělá dobře. A to Tomáš Jindříšek dělal: dobře, úspěšně, seriosně. S nějakou vizí a zapálením. A o tom je rozhovor. I o tom, abychom pochválili něco, co vidíme jako prospěšné a co nepovažujeme za samozřejmé.
Možná by pro média bylo lepší, kdybychom se mezi těchto symbióz dokázali obejít. Už jen vyhozením dvou účetí v IInfu bychom slušně ušetřili a účetnictví mě prudí jako disciplína daleko nejvíc. Jenže... ono by to mělo své konsekvence :)
Když to je právě omyl že ta reklama v takové formě ten zisk, větší než stála ,sama o sobě přinese! Krásnou ukázkou byl projek "Český sen" který z dotací od nás všech propagoval vymyšlený supermarket reklama za miliony na zastávkách, v metru, v TV, v rádiu v letácích atd... a Výsledek pár STOVEK nachytaných troubů kteří by rozhodně vynaložené prostředky na právě tento typ reklamy nezaplatili ani z desetiny!
Ehm, myslim ze mate zcestny nazor. Stejne jako pisatel predemnou pamatuju ciste akademickou sit. A taktez sem se ucastnil lecjakeho toho "homemade" sitovani ... nemam pocit ze by internet potreboval media v soucasne podobe, jsou to ona kdo potrebuje internet, ale internet nepotreje je. Na provoznich nakladech infrastruktury se stejne podileji z 90% "koncovi" uzivatele, jenze drtivou vetsinu obsahu dnes generuji taktez prave oni.
Jestli tedy nekde zmizi nejake idnes/zive/... pro nezajem reklamnich agentur ... nikoho to palit nebude. Ani kdyby podobne platky zmizely uplne ... uzivatele si jednoduse zprovozni vlastni system zpravodajstvi a mozna mnohem lepsi.