Ted uz mame pilotni aplikaci a prvni temporalni modely. Odhaduji, ze treba v Kralupech nad Vltavou nam pomaha mapovat mene nez tech pet lidi (pokryti je na app.chronorobotics.fel.cvut.cz), ale predikce jsme schopni delat pro vetsinu velkych obchodu, nektere parky a detska hriste. Samozrejme, nedelam si iluze o tom, ze zmenime chovani lidi tak ze se to projevi na jejich distribuci prez cas. Nicmene znam par lidi, kteri maji dlohodobe nemocne v rodine nebo nemaji financni rezervy a rodina je na nich zcela zavisla. Tem by se takovy nastroj mohl hodit i behem beznych chripkovych epidemii.
Jinak my nepusobime jen v CR. V zahranici mame jako partnera napriklad jednu vetsi telekomunikaci firmu, ktera nase API pouzije v ramci sve aplikace, kterou v dane zemi aktivne pouziva 2 miliony uzivatelu. Rady o dobe navsteve obchodu pak planuje rozesilat cca 50milionum dalsich formou sms sluzby. To uz by impakt mohlo mit.
Co se dopadu tyce, nas pristup ukazuje, ze muzeme jit cestou prevence. Kdyby to zkratilo soucasna vyjimecna opatreni o jediny den, tak se to docela vyplati.
Myslim si, ze je to dobra vec. Napada mne rozsireni.
Uvedu vlastni chybu. Objednavam nyni vice v eshopech, jelikoz ty kammne jsou zavrene. Pokud splnim podminku pro postovne zdarma, nemohu si zpravidla vybrat kdo to bude dopravovat. Na jednom eshopu jsem mel zkusenost, ze minule zasilku neodeslali prostrednictvim jednoho vyznamneho hrace, kteremu se dlouhodobe nedari dorucovat zasilky na adresu. Bohuzel nyni sla zasilka pres tuto organizaci. V tuto chvili asi tato organizace navic prijima mnohem vice zasilek na adresu, nez jsou schopni pri nejlepsi vuli dorucit a tak ma zasilka stejne jako mnoho jinych skoncila na pobocce. Pobocka navic upravila pracovni dobu - Konci tusim ve ctyri odpoledne a zacatek pracovni doby je vyhrazen pro seniory. Pred pobockou jsem tedy potkal mnoho lidi v me situaci. Cedule na dverich nas informovala ze se uvnitr nemame shlukovat. Jeden clovek stal prede dvermi a cekal az se to uvnitr vyprazdni (za nim se tvorila fronta) a kolem nej prochazeli jini lide dovnitr. Vypadalo to pomalu na konflikt. Doslo k domluve, ze si nyni vyzvednem cisla a pak pockame venku. Pak prisla jen drobna komlikace. Tabule s cisly na dane pobocce byla jen jedna a otocena tak, aby temer nerusila venkovni prostredi. Stoupnul jsem si na preudooptimalni misto pro sledovani tabule a nez jsem prisel na radu, tak jsem vyvolaval, co jsem videl na tabuli. Pak mne trochu prekvapil proces - jiz pred vydanim cisla jsem vyplnil kod, na zaklade ktereho bylo mozne jednoznacne identifikovat zasilku. Po vyvolani meho cisla, po mem prichodu k prepazce a overeni, ze znam kod, ktery jsem naklikal na panelu pred vydanim cisla mohl pracovnik vyrazit pro zasilku ... .
Potreboval bych asi aby me neco upozornilo abych neskudlil na doprave a priplatil si za zarucene doruceni organizaci, ktera nema pobocky na vydavani nedorucenych zasilek, nebo ze si na vydej zasilky pockam pres hodinu, sejdu se se spoustou lidi a budu mit moznost se poprat.
Martine,
tu Fourierku jsme na obdobne problemy docela ladili. Navic ani nepredpokladame, ze to bude mit tolik uzivatelu, aby se vyrazne zmenila distribuce lidi (i kdyz by to bylo pekne). Ze zacatku se ten nas nastroj bude hodit hlavne pro lidi, kteri jsou z nejakeho duvodu ohrozeni (chronicka nemoc, stari), nebo je ohrozeny nekdo z jejich rodiny. Mame vic temporalnich metod, ktere by mohly fungovat lepe, ale u FreMEna vime, ze na nednom kompu jsme schopni za par minut prepocitat statisice modelu.