Úspěchem bylo, pokud klony zahraničních počítačů (JSEP, SMEP) postavené ze socialistických součástek (jiné nebyly) vůbec fungovaly. Takže ukrást nápad zase tak jednoduché nebylo. Pascal Niklause Wirtha byl standard - co byste na něm chtěl kopírovat? A nemyslím ani, že by úroveň vědy byla přímo úměrná prostředků do ní narvaných.
P.S. Inženýr zřejmě nezvládne návrh procesoru pro AI, ovšem bude schopen zajistit, aby tento v reálných podmínkách fungoval. Co se humanoidních náhražek týká - není jedna autorem předchozího příspěvku? :-)
Sice chapu, ze vydavat se za nekoho jineho je snadne, ale takove pitomosti by clovek schopny vystudovat VS napsat nemel (pokud tedy nelze za penize, ze ...)
Tohle spis vypada ne nejake dite ducha mdleho, ktere se snazi si pozvednou sve (opravenne) nizke sebevedomi plivanim ne vsechny a vsechno kolem sebe.
Anebo to třeba viděl reálně, že na počet obyvatel máme určitý počet schopných lidí a z nich je promile, které ma na to, aby udělalo významné objevy, a dál k tomu potřebují souběh neovlivnitelných okolností (kromě těch ovlivnitelných jako třeba školství). Takže pravděpodobnost, že zas budem chvilku slavní, je tak jednou za padesát let, možná jednou za deset let dokážeme být oceněni na stránkách odborného tisku s něčím důležitým. Statistika a pravděpodobnost, pane inženýre.
Teze první.
Typický Čech si namlouvá jak není chytrý, ale tady se 40 let kradlo veškeré know-how z kapitalistické ciziny, aby se pak jednoduše vydávalo za úspěchy socialistické vědy a techniky. Je rozdíl si něco přečíst, přeložit a pak se chlubit jak jsem vzdělaný anebo ty informace pracně sám vytvořit, vynalézt, vydělat si na to...
Československý profesor byl vyškolen na opisování zahraničních učebnic, patentů, technologií atd. Tajná bezpečnost školila vybrané profesory na zahraniční stáže, kde měli stejnou úlohu jakou má dodnes čínský profesor, když ho vyšlou do ciziny, tj. kopírovat tam, co jenom lze.
Ano, učili vás již v 80. letech Wirthův pascal, bylo tady 8bitové pmd atd., ale vše to bylo okopírované.
Česká věda a vzdělanost nikdy za nic nestála, protože na to tento stát vůbec neměl. Krást know-how je vždy jednodušší a levnější než něco sám vytvářet.
A předtím tu byli Němci, kteří zemi ovládali po staletí a Čech byl jen poskok. Tato česká mentalita tu funguje doposud, nejen na vysokých školách.
Teze druhá.
Inženýr by si se svými omezenými znalostmi neměl dělat naděje, že někdy něco velikého dokáže. Od toho tu jsou jiní. Bude nutné v blízké budoucnosti řešit jak reorganizovat technické školy, protože výuka inženýrů je nedostatečná. A pokud dojdeme k závěru, že tento typ lidí již nic více naučit nelze, bude nutné jejich místa obsadit humanoidními roboty s mozky. Vždyť i filozof Bostrom správně tuší, že tyto stroje budou neporovnatelně chytřejší.